חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אימוץ אנדרטאות - מיזם חדש של עמותת ”ארגמן”

 

"אימוץ אנדרטאות" הוא פרויקט חדש של עמותת "ארגמן" המתבצע בשיתוף מתנדבי ארגמן עם בני נוער מתנדבים מבתי הספר " עירוני ב’ " ו"יחד", שמטרתו לטפח אתרי אנדרטאות באזור מודיעין ויער בן שמן תוך למידת סיפורי מורשת הקרב של הלוחמים.

 

הנהלת ארגמן רואה בפרויקט זה  פעולה ערכית וחשובה המעניקה יחס של כבוד ללוחמים שנפלו ומטפחת את המורשת הישראלית והוא בא כהמשך ישיר למיזם : "אזרחים ותיקים משוחחים מורשת".

כאחת לשבועיים יוצאים הנערים , במסגרת המחויבות האישית שלהם, עם מתנדבי ארגמן, שמסיעים אותם לאתרים שנבחרו, לבצוע פעילות הטיפוח ולימוד  המורשת. חנה גור ואלי ליקבורניק שמובילים את   הפרויקט יחד עם יחיאל כהן, דיווחו להנהלה על הפעילות  שהתקיימה באנדרטה לזכר חללי מודיעין שביער בן שמן :" הנערים ניקו את המקום, הקשיבו ונטלו חלק בסיפורי המורשת של חנה.

האווירה הייתה טובה והפעילות הייתה מרגשת לשני הצדדים" אמר אלי  וחנה הוסיפה : " כמי שעסקה שנים בחינוך,  פעילות זו רגשה אותי  במיוחד . התלמידים גילו ידע והתייחסות בכבוד לסיפורים על הקרבות השונים".

 פעילות הקרובה מתוכננת להתקיים לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל.  בתוכנית : הגעה לאנדרטה לזכר המ"ה בכניסה ללפיד ולאחר מכן לאנדרטה ולמוזיאון בשילת, שם ישמעו התלמידים את סיפורי הקרב ועל הנופלים באזור מפי עמוס ולינסקי, האחראי על המוזיאון.  

"המטרה היא להפוך את הפעילות לתכנית פיזית וחינוכית כאחד ע"י טיפול שוטף באנדרטאות מחד והיחשפות של התלמידים להיסטוריה של אנדרטאות אלה ויכולת הכנת  עבודות בנדון מאידך " אומר אברהם כץ עוז, יו"ר ארגמן ויוזם הרעיון.

הפרויקט , הנמצא בשלביו הראשונים ומתקיים כפיילוט , מתבצע בברכת המחלקה להנצחת החייל במשרד הביטחון והיחידה להיסטוריה ומורשת קרב ובתאום עם ליבת אפולט , רכזת נוער מתנדב במודיעין .

לקראת השנה הבאה בכוונת הנהלת ארגמן  להרחיב את  הפרויקט ולהגדיל את מספר התלמידים ומתנדבי ארגמן  שייטלו בו חלק. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות