חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מיכל האשפה נשרף - מי האחראי

 

במבנה ברחוב אפרים בבוכמן נשרף מיכל האשפה והדיירים ציפו שהעירייה תחליף אותו בחדש על חשבונה. העיריה: "עלות המיכל החדש תשולם ע"י הדיירים". בינתיים מיכל חדש אין ואת הישן לא טרחו לפנות.

 

בחג הפסח שזה עתה עבר לא שפר מזלם של דיירי הבית ברחוב אפרים 5 בבוכמן. אחד ממיכלי האשפה שבבנין נשרף והם מיהרו לפנות למוקד העיריה וביקשו להביא מיכל חדש ולפנות את זה שנשרף. במח’ התברואה יאמר לזכותם לא המתינו למרות חופשת החג, הגיעו במהירות למקום כולל מנהל המחלקה בכבודו ובעצמו, אבל כאן נגמרות המחמאות של הדיירים. העובדים לא פינו את השרוף והסתפקו בצילומו, אך מה שחשוב יותר, קבעו שאם הדיירים רוצים מיכל חדש, שהם ישאו בעלותו. עלות המיכל אינה נמוכה מתברר, 2000 שקל. כסף לא קטן. 

תושב הבניין שפנה למערכת mcity הלין על הדרישה המופרזת לטעמו: "אני משלם ארנונה של קרוב ל50000 ש"ח בשנה (בפרטי ובעיסקי) ומן הראוי שבנזק מינימלי כזה תישא העירייה. כאשר פניתי לחברות המספקות את המיכלים הללו הם טענו כי רוב הרשויות המקומיות בארץ דואגות להחלפה ולתחזוקה מלאה של הפחים הללו - אבל כאן בעיר העתיד מצאו עוד דרך להפיל את העלות על התושבים. אם היה נשרף או נגנב מיכל אשפה של אחד מחברי מועצת העיר, סגניו וכו’ גם היו מפילים את התשלום על האזרח"?

לדבריו של דייר הבנין, הוא בדק את הענין וברשויות למשל של ירושלים, בית שמש ובני ברק המצב שונה. כך או כך, ברחוב אפריים 5 ניצב לו מיכל אשפה שרוף וחדש אין.

בעירייה אליה הפנינו את הקובלנה לא התרגשו מהטענה שבישובים אחרים היא אחראית, ומיהרו לצנן את התקווה: "עם סיום בניית בניין מגורים, כחלק מטופס 4 מספק הקבלן המבצע מיכלי אשפה המוצבים בחדר האשפה של כל בניין. הפחים הם רכוש התושבים ונמצא תחת אחריותם. מדיניות העירייה היא שתיקון פחים מבוצע על ידה כמו כן במידה ופח ניזוק בעת פינוי האשפה העירייה תספק לתושבים פח חלופי. עם זאת, השלמת פחים שנגנבו או הושחתו הינה באחריות התושבים וקנייתם תעשה על ידי התושבים ולא על ידי העירייה".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות