חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

החרדים שבו לפארק ענאבה

 

אחרי הדרתם בחול המועד סוכות מפארק ענאבה ע"י ראש העיר, נהרו בחול המועד של פסח חרדים מאלעד ועד ירושלים כשאבי אלבז לא שוכח לדפוק נוכחות ולספר שכלום לא השתנה. בעיריה לא יודעים על ארועים חריגים.

 

מי ברכב ומי ברגל. מחזה כזה ראיתי רק בערבי עצמאות. מאות אבל מאות רבות של משפחות חרדיות על תרמיליהם וטפם הפכו את שדרות החשמונאים מצומת שילת ועד לפארק ענאבה לתהלוכה רגלית בלתי נגמרת. חזרתו של ראש העיר שלנו מסירובו להכניס לפארק בחול המועד תושבים מחוץ לעיר, הגיעה לאוזניהם מהר מאוד כמו להמונים רבים שהגיעו מירושלים, אשדוד וסתמו כל מטר פנוי בחניה שהשתרכו מכיכר העיר ועד יצחק רבים בבוכמן.

ההתנפלות על הפארק החלה בשעות אחר הצהרים לאחר שתושבי הישובים החרדים שסיימו תפילת מנחה מוקדמת נהרו למקום מכל עבר. נהגי מיניבוסים שעברו במקום עצרו לשאול האם כדאי להיכנס לחנייה כי זו פעם ראשונה שלהם, וזוג צעיר חרדי שהגיע בפעם הראשונה לא יעל להסתיר את התפעלותו, היה שווה להגיע, אמרו זה לזה. על ה"חרם, של אשתקד לא שמעו בכלל, את מי זה מעניין כשמזג האוויר מאיר פנים, חול המועד כולו יומיים ושם חילוני מקומי לא מבלבל את המוח. לא מדויק, כי יו"ר "מודיעין חופשית" מיודעינו אבי אלבז מיהר כמו יום קודם גם ביום חמישי להציב את שלט התנועה המתנגדת לכניסתם של האורחים וסביבו הגרעין הקשה של תומכיו.

למטה כפי שהיה צפוי, התור לסירות היה ארוך יותר מהתור ללחם בסוריה, כשרוב התור מורכב מילדי האורחים. תושבי העיר עצמם נראו החל משעה 4 אחה"צ  כשהם יוצאים החוצה, עד שעה זו הפארק עמד לרשותם כמעט נטו וכנראה קיבלו את "חילופי האוכלוסין"  וחלוקת היום בהשלמה אם לא בשוויון נפש.

כששאלתי זוג צעיר מקומי שהיה בדרכו לרכב אם התחושה, השיב נ.: "הכל בסדר, רק שלא יתחילו לנסות שוב לחנך אותנו". וזה כנראה שם המשחק שגרם אשתקד לסערה שכזכור פרצה כאשר מקומיים קיבלו הערות "בונות" על לבושם מחרדים נופשים כשאת הדובדבן קטף סיפור הורדתה של האישה מהבמה אחרי שהמנחה חטף "מחמאות" מכמה נופשים יראי שמיים לא מקומיים.

לפחות בשעות שהייתי במקום, ה"אינטרגציה" פעלה על פי המתוכנן, האורחים אולי למדו את הלקח והחלו להתנהג כמו אורחים ולא בעלי בית, ובעצם כל היתר לא ממש הפריע כך נראה למישהו.

תגובת יו"ר "מודיעין חופשית" אבי אלבז: "במחאה שקיימנו אתמול והיום, חזינו בפלישה ההמונית של משפחות תושבי חוץ, שהציפו את פארק ענבה, למגינת ליבם של תושבים מקומיים אחדים "שהעזו" להגיע לפארק ולאחר דקות אחדות יצאו מהפארק כלעומת שבאו. שוחחתי עם אחדים מהתושבים המקומיים, והם התלוננו על כך שכתושבי העיר הם אינם מרגישים בבית, אלא כאילו הגיעו להתארח בעיר חרדית. הם גם התלוננו על כך שהעירייה אינה משקיעה בהפיכת הפארק לאטרקטיבי ומושך לבילוי בכל ימות השנה, עבור המשפחות והילדים תושבי העיר. וכמובן לא חסרו ויכוחים סוערים והתנצחויות בין תושבי חוץ אחדים לבינינו, כאילו שאנו חייבים להם משהו".

מתגובה ראשונית לא רשמית מעיריית מודיעין נמסר כי נכון לפרסום שורות אלו לא הגיע לעיריה שום מידע על ארועים חריגים שארעו במהלך ימי חול המועד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות