חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

גבר ואישה אחד הם...// דליה אלעזר

 

הגברים פועלים בצורה ממוקדת מטרה, ולכן מתמקדים בד"כ במשימה אחת שמרכזה תהיה חשיבה רציונאלית ואנליטית של כדאיות. כל דבר שיפר את יכולת הראייה ההגיונית והרציונאלית יהפוך אותם לכועסים ,נרגזים וחסרי סבלנות.

 

גבר ואישה "אחד" הם....רובנו כבר לא מרגישים כך, אולי אחרי המאמר הזה תוכלו להרגיש אחרת, תוכלו להרפות ולתת לעצמכם להיות "אתם" במהותכם הראשונית והנקייה (שנבראתם לשמה) ולהניח לבני המין השני להיות "הם" במהותם הראשונית ובכך לחיות ברווחה ובאהבה זה לצד זו(נתינה וקבלה).

כולנו, כ"א בדרכו ובמקום בו הוא נמצא, מרגיש קושי במערכת הזוגית שלו, כ"א במקום המדויק להתפתחותו האישית הייחודית המבקש ושואף להתפתח ולקיים את מהותו הנקייה והטהורה.

אותם מרכיבי "הפרעה" שאנו פוגשים במערכת היחסים שלנו, הם התיקונים האישיים המבקשים להיעשות בתוכו של כל אדם על מנת להיטהר מאמונות ודפוסי חשיבה מקובעים ולאפשר גמישות חשיבתית יצירתית שתביא לחייו שמחה ואהבה.

במאמר הזה אתרכז במהויות עצמן ומתוכן תקישו זאת לחייכם שלכם ותבינו או תגלו משהו שלא ידעתם או לא שמתם לב עד כה...

מהי מהות?

מהות הינה תכונה או קבוצת תכונות המגדירה דבר מסוים, המהות קובעת את העצמיות הייחודית של הדבר אותו היא מייצגת.

מהותה של האישה

להיות "עקרת בית" = עיקר הבית, זה יתבטא ביכולת להפעיל שיקולי דעת, תכנון ויסודיות בכל הקשור לתפקוד מלא של הבית הכולל את גידול הילדים ומערכת היחסים הבן-זוגית בצורה שלמה והרמונית, היא זו שאחראית על האווירה הטובה בבית והניקיון במערכות היחסים בין כולם וזה נובע מהיכולות הנפלאות שלה להקשיב לילדיה, לבעלה לחבק אותם ולהגן עליהם מפני העולם החיצון. יש בה יכולת סליחה עמוקה והבנה רחבה למערכות הרגשיות המגוונות המתקיימות בתוך הנפשות בביתה ולכן יכולה לדבר על המון נושאים רגשיים וללבן מצבים מורכבים ולהשכין שלום. יש בה יכולת קבלה, שהיא היכולת להכיל ולקבל מצבים שונים ולהתגמש כלפיהם.

מהותו של הגבר

הגברים פועלים בצורה ממוקדת מטרה, ולכן מתמקדים בד"כ במשימה אחת שמרכזה תהיה חשיבה רציונאלית ואנליטית של כדאיות. כל דבר שיפר את יכולת הראייה ההגיונית והרציונאלית יהפוך אותם לכועסים ,נרגזים וחסרי סבלנות. הגבר יש בו יכולת נתינה רחבה וגדולה, וככזה ישאף למלא את רצונותיהם של אשתו וילדיו שלא יחסר להם דבר.

איך נדע במה עלינו להתבונן ולהתמקד כדי לקדם עצמנו בתהליך ההתפתחותי המרתק הזה בתוך מערכת היחסים הזוגית? מערכת ההשתקפויות הזוגית מאפשרת לנו זאת באופן מאוד יפה. המהות הזכרית בחיינו באה להעביר למהויות הנקביות את השיעור המשלים שלהן, את הנקודות שעליהן לפתח ולטהר בתוכן. ואילו המהות הנקבית בחייהם של המהויות הזכריות באות לטהר עצמן דרכן.

אתן דוגמא: אישה המתלוננת שבעלה בוגד בה, לא נמצא כמעט בבית, לא מקשיב לצרכיה תוכל לשקף לגבר שלצידה (בעלה) את שעליו לפתח בתוכו: היכולת להתמודד ולהתמקד מול צרכי המשפחה המשתנים, לספקם מתוך נתינה ואהבה, ולא לברוח לסטוצים רגשיים ובכך לפזר אנרגיה רגשית החוצה, שיכולה להיות מופנית פנימה במטרה ללכד את המשפחה כולה..

גבר המתלונן שאשתו "לא רואה אותו, לא מקיימת עימו יחסי מין ומרחיקה ממנו את הילדים יוכל לשקף לאשתו שעליה לפתח בתוכה את היכולת להבין ולקבל את רגשותיו, להקשיב לו, ולהפנים שיש בה אחריות לחינוך הילדים שייראו את אהבתה לבן זוגה גם בימים קשים, התמודדות אינסופית, ובכך יוכלו גם הם להתמודד מול חייהם. באופן שכזה יפתחו קשרי המין שלהם, תהיה קירבה פיזית ונפשית כאחד וזה נפלא.

במחקרים שנעשו על המוח האנושי גילו שהרשת העצבית של מוח האישה שונה מזו של הגבר. מנת המשכל שווה, אבל כשמתעוררת בעיה, המוח הזכרי יביא חלקים אחרים מתוכו לפתרונה מאשר המוח הנקבי, ולכן נראה דרכים שונות לפתרון אותה בעיה שאף אחת מהן איננה מיותרת או סותרת זו את זו.

החיבור בין שני המינים יכול להיות נפלא במידה ונבין בהבנה עמוקה את היסודות והמהויות שנושא כל מין ובכך לראות בחיינו איך פועלים יסודות אלו, לתת להם מקום ובכך לזכות בשיתוף פעולה, התמזגות ואהבה במערכת הזוגית.

כשאנו יכולים להבחין בתכונות היסוד הטובות ולתת להם מקום, זה כמו לזרוע זרע באדמה פורייה, להשקות ולאפשר את הצמיחה ההתפתחותית התקינה ולהביאו לשגשוג ופריחה .

החיבור בין שני המינים יכול לשאת פרי כאשר נאפשר מרחב פעולה, ונבין שעלינו להתפתח כל הזמן מול הבעיות הנגלות בחיינו, שהן באו להרחיב ולהשריש יותר ויותר את האהבה בקן המשפחתי ועלינו להודות להן על כך באהבה רבה.

מאחלת לכולנו שנדע להשתמש ביכולות ההתפתחותיות שלנו בתוך הקן המשפחתי מתוך בנית מערכת זוגית יצירתית ויוצרת שתהווה דוגמא לכל יושבי הבית אמן

באהבה רבה דליה אלעזר מטפלת בעזרת תדרי אנרגיה "אהבה רבה".

ליצירת קשר 050-7577096

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות