חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

מה מסתתר בדו”ח הביקורת של משרד הפנים

 

האם משהו בדו"ח הביקורת של משרד הפנים על עמותת "מופעים" הוא המניע לניסיון ההפחדה של חבר המועצה דני רוזנפלד ע"י "עובד עיריה בכיר"? סביר שזו הסיבה, אבל למה ככה...

 

"איני נוהג לספר על שיחותי עם ראש העיר, מנכ"ל העיר או חברי מועצה עם עיתונאים". זו היתה במענה לשאלת mcity תגובתו של חבר המועצה עליו דיבר חבר המועצה דני רוזנפלד כמי שהעביר אליו מסר מ"עובד עירייה בכיר" , מסר המזהיר את רוזנפלד לבל יעלה את השגותיו (אותן העלה בישיבת ההנהלה) בישיבת מועצת העיר האחרונה בעניין ממצאי דו"ח הביקורת לשנת 2010 של משרד הפנים על עמותת "מופעים", קרי היכל התרבות העירוני.

לאחר עבודת בירור לא קשה, מצאנו את אלה המסתתרים מאחרי הכינויים,  "חבר המועצה" ו"עובד עירייה בכיר", ואולם בשלב זה וכל עוד איש מהצדדים אינו מוכן לנקוב בשמותיהם, אתייחס להם בכינוי הנוכחי.

בשיחות עם מס’ בכירים כולל חברי מועצה, ניסתי להבין מה דחף את העובד הבכיר לשלוח את המסר שכה הקפיץ את דני רוזנפלד עד כדי פנייה לראש העיר ושקילת צעדים נוספים כגון פנייה למבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה או אף למשטרה.

 אז מה שמצאתי זה בדיוק מה שכל אחד מכם יכל לנחש.... משהו בדו"ח הביקורת של משרד הפנים, הוא שהקפיץ. יש אומרים שמדובר בנושא המוכר של מכרזים, קרי, האם היו מכרזים שהוצאו לא על פי מינהל תקין, מי עומד מאחרי אישורם ומי המרוויח אם יש כזה.

הגורם שיותר מרמז שזה אכן אחד מהכיוונים, לא היה מוכן לייחס אליו את הדברים, אך לא היה צריך להיות גדול בתלמוד כדי להקיש דבר מדבר מה עוד שלעיתים נאמרו הדברים בבתם הקטנה ממש.

אגב, אציין רק שהעירייה כבר הגיבה תגובה ראשונית לבקר משרד הפנים בעיקר בכל הנוגע לעניין תקנון העמותה, אבל התגובה כך נדמה לא ממש מספקת את מי שסבור שהבעיה היא מעבר לעניין התקנון.

והשאלה היא, למה צריכים דברים להגיע ולהידרדר לאן שהגיעו. מדוע חבר מועצה לא יכל לאמר את דעתו אם הוא סבור שיש ליקוי שאין מתייחסים אליו במלא הרצינות המתאימה לו. מדוע חבר מועצה צריך לחשוב פעמיים שלוש בטרם ידבר וזאת בשל החשש שמה מישהו יאיים עליו בלשון עדינה שאל לו לעסוק בסוגיה מאחר ולכאורה אולי גם על ראשו "יש חמאה". 

זו שאלת המקרו, אך "בקטנה", מדוע מי שניסח את התגובה למשרד הפנים או מי שסבור היה שהחשיפה כאן "לא בריאה",  לא העביר במקום להזהיר תשובה פשוטה כדלקמ"ן: "התגובה הייתה ראשונית בלבד ועם לימוד הדו"ח לעומקו, תישלח תגובה מפורטת למבקר משרד הפנים". וואלה, מה רע בזה? לא פשוט? דני רוזנפלד היה מסתפק בזה לפחות ברמה של "מטפלים בזה" וממתין לתגובה המלאה.  

במקום זה נחשפנו למערכת לחישות מכוערת של מי אמר למי להגיד למי על נושא שאפילו אסור לדבר עליו ודוקא זה שעומד בשער הוא שצריך לחשוש? לי זה עושה טעם מר בפה. ולכם...?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות