חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

העבודה (פרנסה) כמקור שפע בחיינו

 

הצטמררתי..... חשבתי בליבי: איך ממשיכם את החיים אחרי אבדנים שכאלה...אך היא ענתה בקול כאילו שמעה את הרהורי ליבי הקשים וענתה: "אתן רואות, כאן במחלקה אני מוצאת את האושר שלי...

 

 פגשתי בה היום כשהתלותי לביתי לבדיקות מקיפות בביה"ח. קמטי העור הרבים בפנייה ושיער השיבה העידו על שנות חייה הרבות ועל מסע חיים שאיננו פשוט.

הטלוויזיה הקטנה שמעל מיטתה של בתי דלקה כשברקע דיווחו על נפילות טילים ועל הערכות צה"ל להיכנס עם צבאו לתוך אש הגהנום בעזה....

אמרה לנו בחיוך שווה לב: "הילדים שלנו הם פרחים, שישמור עליהם אלוהים, בטח אתן מתרגשות מאוד לקראת הלידה הקרבה"...חייכנו, היא צדקה....אלו באמת רגעים קסומים להיות יחד ולעבור הכל זו לצד זו, אם ובתה....אהבה, חיבוק, חום וקרבה....וביחד: בטחון חזק....זה לא מובן מאיליו... 

שאלתי אותה: "את עובדת כאן?"

"כן", ענתה בחיוך מלא, "כל הכבוד" אמרתי לה, בחרת לעבוד ביחידת נשים בסיכון בבית היולדות, צריך רגישות גבוהה, עדינות והקשבה כדי למלא את התפקיד במלואו...דמעות עמדו בעיניה..."כאן איבדתי את בתי, בבית החולים הזה, ואת בני איבדתי במלחמת שלום הגליל, הוא פשוט לא חזר הביתה....בשנה אחת שני ילדים...."

הצטמררתי..... חשבתי בליבי: איך ממשיכם את החיים אחרי אבדנים שכאלה...אך היא ענתה בקול כאילו שמעה את הרהורי ליבי הקשים וענתה: "אתן רואות, כאן במחלקה אני מוצאת את האושר שלי, יכולה לעזור בעשייה שלי, לחבק ולהתפרנס, זה מקור אור גדול עבורי לראות לידות ,לחזות בשמחה, זה פותח את ליבי! "

ואני המשכתי להרהר: יש בה הקשבה, עדינות, סבלנות, חום וחיוך שווה לב, זה בדיוק המקום שמחייה אותה, כך כולם נתרמים, גם היא וגם אנשי הצוות והמטופלים, מקור שפע חי ויצירתי........

- היום אתמקד בנושא חשוב מאוד: העבודה כמקור שפע.

- האם לדעתכם אדם היוצא לעבוד מרגיש בהכרח מאושר בעשייתו?

- מהי אותה מילת הקסם: שפע? איזו קונוטציה היא מפעילה בדמיונכם?

- האם אדם שירוויח הרבה בשל שעות מרובות בעבודה יהיה בהכרח אדם מאושר?

- מה קובע באמת את אושרנו? את הגמול שנקבל ? את השכר?

- איך נקבל את החדווה בה נצא כל בוקר מהבית למקום שיפתח את ליבנו, את מקור שמחתנו?

על כל אלה אענה בכתבה הזו....זו מטרתה

רוב האנשים חושבים על כסף בעיקר כאשר הוא הופך לבעיה בחייהם, ואז המחשבה המנחה אותם היא: "לו היה לי כסף", או לחילופין "הייתי מאושר לו הייתי עשיר", מחשבות שכאלה האדם בעצם מנתק עצמו מהדרך הנכונה להתחבר להישגיות באופן שבאמצעותו יוכל לחיות בהרמוניה ושלווה לצד פרנסה טובה ומאתגרת.

ביקום יש הכל, ובכל אחד מאיתנו יש ייחודיות כזו שלא נמצאת באדם האחר, אם נמצא את הייחודיות הזו ודרכה נמצא את העיסוק שייתן לנו דרכו את יכולת הביטוי הפוטנציאלי, הרי שנהיה במקום בו נייצר מציאות חדשה מידי יום ביומו, מציאות דרכה גם נעבוד וגם נחייה כל תא ותא בגופנו, נהיה חיוניים ומלאי חיים, מה שממקד ומפיץ דרכו שפע אינסופי.

מכאן אפשר להבין שהדאגות הן חסרון וגורם השפעה מאוד חזק למצב בו אני נמצא או בו אהיה "מחר". חשוב להבין: מחשבותינו הן חומר הגלם למה שנייצר בפועל.

ממה נוצרות מחשבות?

מההרגשות שלנו, מהאמונות שיש בתוכנו, מהדפוסים הנטועים בנו, מכל מה שנמצא בעולמנו הפנימי, בצורת הראייה והפרשנות שלנו את הדברים, כל אלה יוצרים את הוויית חיינו.

לכן חשוב שכל אחד מאיתנו יזהה את מקורות הכוח שבתוכו, את הפוטנציאל הטמון בו, את "משיכות הלב" לעסוק במקצוע זה או אחר, להבין את המשיכה ואיך היא מחברת בתוכו את חוטי היצירתיות מעולמו הפנימי. 

כשאדם פסימי הוא בעצם לא מאמין ב"טוב", הוא רואה שחורות, מחשבות ממקור עברו לימדו אותו להיות כזה....אדם כזה בעצם משמר את עברו ומשחיר עתידו. 

מהי משמעות הזרימה בחיינו? מה חשיבותה? מדוע חשוב להיזכר בה בייחוד בשעת משבר?

זרימה מעידה על מעברים ממצב אחד למצב שני . יש חוק טבע אחד שתמיד זוכרת אותו: בכל זמן, בכל רגע יש השתנות....כל דבר הוא זמני.....כל דבר הוא נע....איננו נעצר לשנייה...

במצב של זרימה גם כאשר ניפגש עם רגש של עצב עמוק או דיכאון, נדע שכרגע אנו "במנוחה", בעצירה כדי להבין משהו, להפנים, שהחיים מפנים אותנו לגלות דבר חדש שלא היה עד כה....במצב כזה ברור שנרשה לעצמנו להיות במצב "שקט, מקשיב" מבלי שיכנסו רגשי אשם לחיינו, אלה הדאגות בכבודם הרב. אם נהיה ערים ל"זרימה" המשתנה, נבין שדווקא במצב קשה יש משהו המתגלה.....זה עולם המסרים שהחיים מנבטים אותנו דרכם ואליהם על מנת להתפתח ולפתוח עצמנו למקומות שלא הצלחנו בלעדיהם.

כל אחד מאיתנו חווה תקופות של גאות ושפל, שקיעה וזריחה, , לבלוב ופריחה לצד סתיו ונשירה וחורף קר במיוחד, מי כמונו מבין שמהטבע ניתן ללמוד המון, שלכל מצב יש חשיבות רבה מאין כמוה על מנת להיות מאוזנים בכל רובדי החיים.

אל תשכחו לעולם:

הכסף הוא "הגשמה", נקבל אותו בברכה כאשר נגשים עצמנו, כאשר הוא יבוא מיצירתיות ומפעולה מתוך כוחות פנימיים ייחודיים, ממקורות הכוח המיוחדים שכל אחד מאיתנו נולד איתם. במצב כזה נתחבר לזרימה אינסופית שיש בה קבלה ונתינה, והכסף לא יילקח ממישהו על חשבון מישהו אחר, נהפוך להיות חלק מזרימה, חלק מהשפע שתהיה בו השפעה נפלאה , מקור השראה לסביבה כולה,

קוראת לזה הנהגה מתוך דוגמא אישית, זו אחריות פנימית שמאחלת אותה לכל אחד מאיתנו. בהנהגה אישית נפעל מתוך המשפט הנהדר הזה: אני מנצח ככל שאני עוזר לאחרים לנצח! כדי שהכתבה הזו תהיה אפקטיבית עבורכם אנא קחו עט וניר וענו על השאלות בכנות רבה: 

אילו ערכים הייתם שמחים לקבל לחייכם? (מה הערך אותו הייתם רוצים שיקרין מתוככם). מה הייתם הכי רוצים לתת, איזה ערך הקיים בכם? במה אתה הכי טוב בו? איזה מחמאות אתה מקבל, מה המכנה המשותף להן? מהם כישרונותיך, מה אתה הכי אוהב לעשות ויוצא לך בקלות? מהו החלום שלך? אם היה לך כל מה שהייתי רוצה, איזה אדם היית, איך היית נראה ומה היית תורם לחברה? כשהיית ילד/ה מה אהבת לעשות? איזה ילד היית? מה הוריך מספרים עליך?

מתוך השאלות הללו אתם כבר יכולים לגלות חלק גדול מהפוטנציאל המלא שלכם, ומכאן לשים לב היכן אתם מיישמים זאת בחייכם היום?

האתגריות שאני מוצאת בחיים שלי בכל שלב ושלב: למצוא מה אני לומדת מכל מצב, איך אני מתפתחת ומה עושה....גם כשמשהו נראה "רע" הוא יכול להפוך להיות "טוב", זה הכוח של הזרימה, זהו כוח היצירתיות והאמונה שהכל לטובה!

 

באהבה רבה שלכם דליה מטפלת בעזרת תדרי אנרגיה "אהבה רבה"

ליצירת קשר 050-7577096

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות