חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

תאונת עבודה וחופשת מחלה

 

בעלי לא הגיש שום בקשה במקום העבודה לתאונת עבודה מכיוון שכל שבוע חשב שהינה שבוע הבא אני יכול לחזור לעבודה אך זה כמה חודשים שהדבר לא מתאפשר לו ובעלי עדיין בחופשת מחלה.

 

ישראלה ממודיעין שואלת

כל הכבוד על השירות. מסוף חודש יוני בעלי בבית בחופשת מחלה בעקבות עבודה פיזית קשה במקום העבודה, שקיבל כאבי גב חזקים שאינו מסוגל לעבוד והוא במחלה בבית עד היום. רופא התעסוקתי נתן לו מחלה עד סוף דצמבר וביקש ממנו לחזור אליו בינואר.

למעשה כל מה שקורה לבעלי הינו תוצאה של עבודה פיזית קשה בשבועיים האחרונים של ימי העבודה שלו. בעלי לא הגיש שום בקשה במקום העבודה לתאונת עבודה מכיוון שכל שבוע חשב שהינה שבוע הבא אני יכול לחזור לעבודה אך זה כמה חודשים שהדבר לא מתאפשר לו ובעלי עדיין בחופשת מחלה.

השאלה שלי היא מה היתרונות והחסרונות להיות בתאונת עבודה או במחלה? האם כיום ניתן לבקש ממקום העבודה שיכיר בכך כתאונת עבודה? אשמח לקבל תשובה למאייל שלי או ליצור עימי קשר טלפוני. תודה מראש, מאישתו המודאגת

תשובת המוסד לביטוח לאומי

תודה רבה על פנייתך.

ככלל, פגיעה בעבודה היא תאונה, אותה ניתן לאתר בזמן ובמקום אשר אירעה לעובד במקום עבודתו וגרמה לנזק רפואי. בהגדרת פגיעה בעבודה נכללות גם מחלות מקצוע- מחלות המוגדרות בחוק, בהן חלה העובד בקשר ישיר עם תנאי עבודתו, לדוגמה- ירידה בשמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש במקום העבודה.

מהמתואר בפנייתך לא ניתן לתת תשובה חד משמעית לכאן או לכאן, אך יחד עם זאת מומלץ מאוד למהר ולהגיש אלינו את התביעה, כולל עירוב המעסיק (צריך להחתימו על טופס התביעה), שכן, ככל שמתרחקים מנקודת הזמן בה לראשונה החלו הכאבים, בירור העובדות והקשר הסיבתי הרפואי הופכים ליותר ויותר מורכבים.

פגיעה בעבודה המוכרת כתאונת עבודה מזכה בנוסף בתשלום עבור היעדרות מהעבודה בסמוך לפגיעה, גם בפיצוי ארוך טווח במידה שהתאונה הותירה נכות לאורך זמן. בשאלות נוספות תוכלי לפנות ישירות לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגורייך או למוקד הטלפוני בטל- כוכבית 6050.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות