חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

פורקוגניטו - ספר חדש על המוח העתידי

 

בפשטות ובבהירות מסכם פרופ’ פסיג עבור הקורא את המחקרים החדשים המתחקים אחר המנגנונים הנוירופיזיולוגיים המחוללים חשיבת-עתיד ותהליך קבלת החלטות במוחם של בעלי חיים ובני אנוש.

 

כשאנו עוסקים בחקר העתיד, מטרתנו היא לשפר את תהליך קבלת ההחלטות בכל תחום מתחומי עיסוקיו של המין האנושי. חקר העתיד אינו משמש כדי לדעת מה ילד יום, אלא לדעת מהו הדבר הטוב ביותר שיש לעשות היום, כדי שהעתיד יאיר לנו פנים מחר.

האם ייתכן שהארות על העתיד הן פרי תבונה מיוחדת שצריך בשבילה התערבות שמימית, מיסטית או פרא-פסיכולוגית?

האם חשיבת-עתיד היא מיומנות יסוד בהתפתחותו של האדם כפרט וכקולקטיב ובלעדיה אין כלל קיום אנושי?

איזה סוג של קיום הוא כאשר אין יכולת לחשוב-עתיד?

שאלות מסוג זה חוזרות ונשאלות אצל כל מי ששומע לראשונה על תחום חקר העתיד. כדי לנסות לענות עליהן, חשוב להכיר את ספרות המחקר העוסקת במנגנוני חשיבת-העתיד במוחם של יצורים חיים. אחר שבעים שנות מחקר, נעשו יסודותיה ושלבי התפתחותה של חשיבת-עתיד מובָנים ומגובשים דיים, וכבר ניתן לראות בהם פרדיגמה מדעית איתנה.

פורקוגניטו מציג בפני הקורא את הטענה כי המוח כבר מוכן לשלב האבולוציוני הבא שלו, שלב אשר בו, בעזרת טכנולוגיות שהוא עצמו יפתח, תקבל חשיבת-העתיד ממד חדש- "פורקוגניטו", אשר בעזרתה אפשר יהיה לחזות עתידים אישיים ולטפל באחד האתגרים הקשים העומדים בפני החברה האנושית והאדם הפרטי במאה ה-21 - מוסד הגמלאות והחיסכון הפנסיוני.

אין טענה נגד חקר העתיד שאינה מופרכת בספר, ומחקרים מרתקים הנערכים במעבדה למציאות מדומה באוניברסיטת בר-אילן, המוכיחים שאפשר לשפר רבדים שונים באינטליגנציה, גם של אלה אשר לא שפר גורלם, נחשפים כאן. יחידים, ארגונים ומנהלים המעוניינים למדוד את יכולתם לחשוב-עתיד בעזרת כלי הערכה חדשים, ומוכנים לעשות צעדים מעשיים כדי לשפרה ולפתחה, ימצאו בספר הזה חומר מעשי רב

פרופ' דוד פסיג מתמחה בחיזוי מגמות טכנולוגיות, חברתיות וחינוכיות. בוגר אוניברסיטת מינסוטה בארצות הברית, שבה סיים את התואר השלישי בחקר העתיד, ונחשב ליחיד המחזיק בתואר זה במדינת ישראל.
פסיג הוא פרופסור חבר באוניברסיטת בר-אילן, מכהן בתפקיד ראש המגמה לטכנולוגיות תקשורת בחינוך ועומד בראש המעבדה למציאות מדומה. הוא יועץ לארגונים רבים בישראל ובעולם ומרצה בנושאי עיתוד תהליכי קבלת החלטות בעניינים חברתיים, תעשייתיים וטכנולוגיים. בעבר היה יועצו של נציב הדורות הבאים בכנסת ישראל וכיום הוא חבר במועצה הלאומית למחקר ופיתוח, נוסף על היותו חבר בוועדות שיפוט לאומיות ובינלאומיות שונות של מחקרים ופרויקטים בעלי השפעות ארוכות טווח.

ספריו הקודמים צופן העתיד ו-2048 כיכבו ברשימות רבי-המכר במשך חודשים רבים, והגיעו למעמד של ספרי זהב ופלטינה.

בהוצאת ידיעות ספרים. 325 עמ' | 118 ₪

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות