חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אורנה מגר מועמדת לפרס קרן רפפורט

 

ד"ר אורנה מגר מועמדת מטעם מרכז השלטון המקומי, ההתאגדות לחינוך מבוגרים בישראל לפרס רפפורט.

 

ד"ר אורנה מגר מועמדת מטעם מרכז השלטון המקומי, ההתאגדות לחינוך מבוגרים בישראל לפרס רפפורט. הפרס מחולק במסגרת פעילות של קרן רפפורט, שהוקמה לזכרו של ברוך (ברוס) רפפורט, איש עסקים ונדבן יהודי שנפטר לפני כשלוש שנים.

הקרן ייסדה בשנת 2006 את "פרס רפפורט", לזכרם של רות וברוך רפפורט. במסגרת הפרס הוענק פרס כספי מדי שנה לשני אמנים בתחום האמנות. לפני כ-4 שנים, החלה הקרן גם בחלוקת פרסים נוספים בתחומי המחקר הביו-רפואי. השנה, לראשונה, תחלק הקרן פרס לשתי נשים אשר עשייתן במרחב החברתי הקהילתי או הציבורי בישראל הינה יוצאת דופן, ייחודית ופורצת דרך ומהווה השראה ומופת לנשים בארץ.

כאמור ד"ר מגר משמשת מזה 13שנה כיועצת ראש העיר למעמד האישה, עם החלת החוק ברשויות המקומיות בנושא. במהלך שנים אלה היתה מגר מבין מקימי איגוד מקצועי ליועצות למעמד האישה בישראל. האיגוד האחראי על הפיתוח המקצועי של היועצות, מפתח ומתווה את תחומי הפעילות ברמה הארצית ומוביל כיום יחד עם מרכז אדווה ובמימון האיחוד האירופי, תכנית לבניית חזון ואג’נדה מגדרית בכל הרשויות בארץ, ואף נבחרה לעמוד בראשו

במהלך שלוש השנים האחרונות הובילה מגר במסגרת תפקידה כיועצת ראש העיר למעמד האישה, יוזמה חדשנית ופורצת דרך בארץ "עיר לומדת בישראל", כשהעיר הלומדת מהווה למעשה תשתית פעולה ל"עיר לומדת מקדמת שוויון מגדרי", מודל המבוסס על המודל הבינלאומי של "ערים לומדות" בעולם.

מגר פיתחה את המודל הישראלי והחלה את יישומו במודיעין, מכבים-רעות שהיתה לעיר הראשונה בישראל שהוכרזה כ"עיר לומדת" והיא מהווה פיילוט ארצי ועולמי הנמצאת בליווי ובתמיכה של האיחוד האירופי. מודל זה מייצג את ישראל ברשת האירופאית ובמהלך השנה שעברה הכריז מרכז השלטון המקומיעל אימוץ המודל והטמעתו ברשויות המקומיות בישראל.

בין הממליצים על אורנה מגר היו יועצת ראש הממשלה למעמד האישה, ורד סוויד, מנהל הפרויקטים של האיחוד האירופאי, הממונה על קידום מעמד האישה ברשויות המקומיות, שולה אגמי, חברת המועצה ומחזיקת התיק לקידום מעמד האישה, לבנה שיפמן וכמובן ראש העיר חיים ביבס שבמכתב ההמלצה ששלח לשופטי הוועדה כתב כי "אורנה פעלה להקמת מרכז קידמ"ה - מרכז לקידום מעמד האישה במודיעין, ולצד זאת היא יוזמת פרויקטים מקומיים וארציים לקידום מעמד האישה תוך דגש על שוויון הזדמנויות ועידוד נשים.

אני סמוך ובטוח שפועלה של אורנה לקידום מעמד האישה במסגרות השונות בהן היא פועלת עוד יקצור שבחים רבים לדמותה. אין מתאימה ממנה לפרס כאישה מחוללת שינוי."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות