חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

אליפות הרובוטיקה המחוזית

 

מאות תלמידים ובני נוער מכל רחבי מחוז ירושלים הגיעו ביום רביעי האחרון לאולם הספורט של תיכון מו"ר לתחרות המחוזית של הלגו-רובוטיקה ה- FLL.

 

 כידוע, מדי שנה מתקיימת התחרות באולם הספורט של תיכון מור כאשר ביה"ס ונבחרת קבוצת ה-FRC ברובוטיקה (הרובוטים הגדולים) של ביה"ס תומכים בארגון ובשיפוט. בנוסף, מגיעים אנשי מקצוע רבים בהתנדבות על מנת להיות שותפים ליום חגיגה זה של מדע וטכנולוגיה.

עשר תחרויות מחוזיות מתקיימות ברחבי הארץ ובכל אחת מהן חמשת הקבוצות הטובות עולות לגמר הארצי בהיכל נוקיה, תחרות שתתקיים בחודש מארס לקראת התחרות העולמית בסנט לואיס שבארצות הברית.

בתחרות בעיר השתתפו 25 קבוצות כולל קבוצות מירושלים שוהם, גדרה, חשמונאים כמובן ממודיעין, מכבים-רעות. את העיר יצגו 16 קבוצות נבחרות בית ספריות ובנוסף נבחרת עמותת סחלבים העירונית. תכנית הנבחרות הבית ספריות מתקיימת זו השנה השלישית בהובלה של המחלקה להעצמה חינוכית במנהל החינוך העירוני.

תכנית ה- FLL חושפת תלמידים בגילאי סוף בית הספר היסודי וחטיבת הביניים לאתגר שנתי בעולם האמיתי של אתגרים הנדסיים, על ידי בניית רובוט אוטונומי לביצוע מספר משימות על גבי לוח משימה מרובת אתגרים ונושאים. באמצעות התהליך לומדים התלמידים לעצב ולבנות רובוט באמצעות LEGO MINDSTORMS®.

הם מתכנתים את פעולות הרובוט בהתאם למשימות תוך שימוש בעקרונות מתמטיים ומדעיים מהעולם האמיתי, הם חוקרים נושא-אתגר, מציעים פתרון חדשני ולומדים להציג את הפתרון שגיבשו והכל תוך שיתוף פעולה ועבודת צוות ביניהם ועם המורים והמדריכים שלהם.

האתגר אותו קיבלו התלמידים השנה היה האם קבוצות FLL יכולות לשפר את איכות החיים עבור קשישים ולסייע להם להמשיך להיות עצמאיים, שייכים ומחוברים לקהילות שלהם? 
באתגר TMSenior Solutions יותר מ-200,000 ילדים מ-60 מדינות יבחנו את נושא ההזדקנות וכיצד הוא עשוי להשפיע על יכולתו של אדם לשמור על אורח החיים שלו. הקבוצות יחקרו מכשולים שונים המשפיעים על היכולת של קשישים לשמור על קשר עם הסביבה שלהם, להישאר בכושר ועוד, ויציעו דרכים לשיפור איכות חייהם.

בתחרות ה-FLL התלמידים נבחנים ונשפטים על עבודת הצוות וערכים, על פרויקט מחקר מדעי ועל תכנון הרובוט וביצועי הרובוט.

בתחום המחקר זכו: נבחרת ישיבת בני עקיבא בפרס המחקר ונבחרת עירוני ב’ ע"ש רבין בפרס הפתרון החדשני. נבחרת אורט עירוני ד’ זכתה בפרס הצגת החקר. הנבחרת של אורט זכתה בנוסף גם בפרס האדיבות המקצועית. בתחום התכנון הרובוט וביצוע הרובוט זכו חברי נבחרת בית הספר דורות שגם זכו בפרס האסטרטגיה והחדשנות. בתכנון הרובוט זכתה נבחרת אשכולות ומקום ראשון בביצוע הרובוט הוענק לנבחרת מור.

שלוש קבוצות ממודיעין, מכבים-רעות הצטיינו במיוחד והן זכו לעלות לתחרות הגמר בהיכל נוקיה: במקום הראשון הכללי ובפרס האליפות של התחרות המחוזית זכתה נבחרת תיכון מור.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות