חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

צומת מסוכן

 

האם זה עוזר כשיש תושב שלא מרפה וממשיך לפנות למרות שהבעיה עליה הוא מתריע לא נפתרת... לא בטוח. הנה שרשור פניות ותגובות שנכון להיום לא ממש פתרו את הבעיה.

 

מסכת הפניות של התושב עומרי ראשיתה כבר לפני כשנה. זה החל הרבה לפני ה 26 לפברואר אשתקד עת שלח התושב עוד פניה בשרשרת הפניות לדינה קרמונה הממונה על תלונות הציבור ובה הוא מלין על הצומת הבעייתי של צומת הצנחנים /מקלף בשכונת המגינים.

צומת זו בעבר היה T אך בהמשך נסללה המשך רחוב מקלף ואולם בשל התנאי השטח הלא רגילים, התגלתה הצומת כמועדת להתנגשות מכוניות: "אני פונה אלייך שוב בעניין נדוש ולעוס, ועל אף מחויבותך כלפי מעסיקייך הדעת והרגש מחייבים כל בן אנוש באשר הוא להתייחסות ועשייה רצינית יותר כאשר מידי יום מתרחשות וכמעט מתרחשות תאונות מידי יום בהם אני צופה כמו זו שארעה הבוקר 26/2/12 ב 7.30 בבוקר".

תשובת דינה קרמונה הממונה על תלונות הציבור לא אחרה לבוא וראשית היא "מבהירה" מי הכתובת האמיתית: "ראשית אבהיר כי הגדרת תפקידי הינו "ממונה על תלונות הציבור" ולא מבקר העירייה (המבקר הוא מר אריק משיח). העברתי תלונתך להתייחסות מהנדסת התחבורה".

בהמשך בתגובה לפנייה נוספת קיבל עומרי את התגובה הבאה ממשרדה של הגב’ קדמונה: "ברצוני לעדכנך כי במסגרת מכרז ההשלמות של משהב"ש יבוצעו בתחילת 2012 שני פסי ההאטה+ מעבר חצייה מוגבה  בעמק זבולון צפון בקטע שבין יגאל ידין למשה דיין. כמו כן ברחוב משה דיין בקטע שבין חיים בר לב לבין חטיבת הצנחנים יבוצעו בתקופה הקרובה ע"י העירייה שני פסי האטה + מעבר חצייה מוגבה. כפי שנמסר לך בעבר ע"י מהנדסת התחבורה העירייה פנתה למשרד התחבורה על מנת לקדם פיתרון לצומת חטיבת הצנחנים/מרדכי מקלף. הנושא עדיין בבדיקתם".

ועוד תגובה שמתייחסת לתוכניות בעתיד ואשר באה כמענה לפנייה נוספת של האזרח: "בהמשך לתשובות קודמות עדכנה מהנדסת התחבורה כי בתקופה הקרובה מתכננת העירייה  לבצע פיילוט של בניית "כיכר קטנה" בצומת דוד אלעזר- יעקב דורי. לאחר שיופקו מסקנות מצומת זה תשקול העירייה האם לבצע כיכר קטנה גם בצומת חטיבת הצנחנים- מרדכי מקלף. כמו כן עודכנתי כי מעבר החצייה סומן בשבוע שעבר."

האם הענין טופל? לא בטוח כי בהמשך נמצאו עוד פניות של התושב עזריה והמתארות עוד ועוד תאונות שקרו בצומת. לפניות דאג האזרח שאכפת לו לצרף גם תמונות משטח התאונות. כך היה ב 10/6/12 וכך ב3/10/12 ועוד וכך הגענו עד היום ממש ה 28/1/13 ולפניה המי יודע כמה במספר: "ה-"פטנט" הזול והלא חכם בלשון המעטה "שלט העצור" שהוצב במקום הינו ככוסות רוח למת: "...המדד לתקינותה של הצומת הינה אצל האדם הסביר אשר אינו מתגורר במקום. כתושב העיר אני מתבייש באופן התייחסותכם ללקויים חמורים אלו - שכן עד לעת הזו מדובר בכסף ואבוי הרגע שבו יחדלו חיים של מאן דהוא עקב המפגע החמור.

הטענה על חוסר תקציב "אינה מחזיקה מים" משום שמשפרים צמתים במקומות רבים המסוכנים פחות, נכון איני בעל השכלה בנושא הנסת תחבורה אבל התאונות הרבות המתרחשות כאן מעידות בהכרח על משהוא לקוי ביסוד התכנון של הצומת הנ"ל -כמו כן להזכירך שהחליט מי שהחליט לאפשר גישה מרח’ מרדכי מקלף לשכונת "אבני חן" ובכך הפך את הצומת הנ"ל לעמוסה אף יותר. וזאת מבלי להשקיע דבר במבנה הפרובלמטי של צומת זו

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה כי: "כחלק מתוכנית מיתון התנועה והזהירות בדרכים העירונית מבצעת העירייה עשרות פרויקטים של מיתון תנועה ובהם הקמת כיכרות, התקנת פסי האטה, איי טיפה ושינויים גיאומטריים. במסגרת תכנית זו יטופל גם הצומת המדובר עוד בשנת העבודה הנוכחית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות