חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

תחילת הסוף של עושק ספרי הלימוד

 

עשרות שנים נאנסו הורי התלמידים בצהרי היום כשהתבקשו לרכוש מכיסם כל שנה ספרי לימוד מעודכנים עלאק, כאשר ברוב המקרים העדכונים לא מצדיקים בהמעטה הוצאת ספר חדש. עכשיו ההורים יכולים לראות האור דרך הלימוד בספרים הדיגיטלים.

 

נדיר מאוד במציאות הקשה שלנו לתפוס ת’סעיף על תופעה שיכולה לשרוף לך את כל הפיוזים ולפתע בוקר אחד אתה שומע שזהו, הבעיה נפתרה, הסיוט נגמר ומרגע זה איש לא מסוגל להבין איך בעצם הענינים התנהלו עד היום. זה קרה אגב בסלולואר, כאשר מחשבון טלפון של 900 שקל לחודש, ירדו בלי להרגיש 90%. זו אחלה של דוגמא אבל תתפלאו, לא על באתי לשמוח היום. באתי לשמוח על ספרי הלימוד דוקא ואת הסולולאר נעזוב לפעם אחרת.

מה אגיד לכם, ומסכנים ההורים שהתבקשו כל שנה לשלם מאות שקלים על ספרי לימוד "משודרגים" עאלק, ספרים שהסופר (בדרך כלל עובד בכיר בדימוס של משרד החינוך) הזיז בהם בלי שהרגשנו כמה שורות, קטעים או דפים והופ!  יש לנו ספר מעודכן שאם לא תקנה אותו בכסף מלא, לילד שלך יהיו צרות. ולמה לך צרות.

וכך כאמור במשך שנים  רבות התפרנס קומץ לא קטן של אנשי חינוך לשעברים בהדפסת ספרי לימוד ובעיקר ב"עידכונם", וההכנסות הלא קטנות הצטרפו לפנסיה  שקומץ זה קיבל עם ]רישתו לגמלאות.

והנה... חזון אחרית סוף הימים ואולי רק תחילתו של החזון, אבל לכל דבר צריך התחלה. השבוע קראתי שב 100 בתי ספר הולכים לעבור ללימוד בספרים דיגיטליים. ודיגיטלי זה אומר, חלאס הדפסות, חלאס רכישות וחלאס ילקוטים כבדים. ותאמר מעתה, לפטופ קטן והקטן שלך מסודר.

אז בינתיים מדובר רק בפיילוט אבל לי אין ספק שהוא יצליח, ובתנאי כמובן ששום בירוקרטור בעל ענין במשרד החינוך לא יחפש בגוגל דרכים איך לפנצ’ר את הענין או להאיטו. אז מה אגיד לכם.... הקידמה לפעמים מפריעה ולפעמים מביאה לך נחת רוח ברמות? וזה המקרה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות