חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הפארק הטכנולוגי: שיווק מגרשים ב-38 מיליון שקלים

 

רבעה מגרשים המיועדים לבנייני משרדים נרכשו בשבוע שעבר בהיקף של כ-28 מיליון שקלים בפארק הטכנולוגי של העיר.

 

מחירי המגרשים משקפים עלייה של 10.5% במחירי הקרקע כאשר המחיר הממוצע עומד על קצת יותר מ-600 אלף שקל לעומת מחיר ממוצע של 540 אלף שקלים לדונם עבור מגרשי המשרדים בסבב השיווק הקודם.

כמו כן, קיימת עליה של כ-20% גם במחיר הממוצע לקרקעות ביעוד תעשיה ולוגיסטיקה המשקפות את דרישות השוק.

בעירייה ובחברה הכלכלית האחראית על פיתוח הפארק מביעים שביעות רצון גדולה מהצלחת המכרז ומחירי הרכישה הגבוה של המגרשים. המגרש הראשון, 3 א’ בגודל של 15.9 דונם נרכש ע"י קבוצת ביסמוט קלוד דוד, ג’וסלין בוקסטר השקעות במחיר של 4.9 מיליון שקלים יחד עם הוצאות פיתוח של 4.6 מיליון שקלים. אותה קבוצה זכתה גם במגרש השני, מגרש מספר 4 שגודלו 31 דונם בעלות של 9.6 מיליון שקלים והוצאות פיתוח של 9 מיליון שקלים נוספים. הקבוצה היא חברה יזמית הרוכשת שטחים, מקימה מבני משרדים ומשכירה או מוכרת אותם לחברות גדולות במשק.

בשיווק זה יצאו למכירה גם שלושה מגרשים המיועדים למסחר, אך במסגרת המכרז הוגשו הצעות נמוכות מהשומה שנקבעה ולכן הן לא התקבלו ומגרשים אלה יצאו לשיווק נוסף.

שני מגרשים נוספים יצאו לשיווק במרכז עינב, אזור המלאכה של העיר. במכרז למגרש 112 ו-113 המיועדים למשרדים כחטיבת שטח אחת הוגשו הצעות נמוכות מהשומה ולכן לא נקבע זוכה. המגרש השני, מגרש 215 בשטח של 3.7 דונם נקנה ע"י חברת ספץ תעשיות במחיר של 4.4 מיליון שקלים ועלויות פיתוח של 1.6 מיליון שקלים.

בסה"כ הוגשו 39 הצעות למגרשים השונים, עובדה המצביעה על התעניינות גוברת באזורי התעסוקה של העיר. בימים הקרובים יחלו פגישות עם היזמים השונים על מנת לקדם את פיתוח המגרשים. בנוסף למכרזים החדשים, ישנם כיום 13 פרויקטים ומבנים הנמצאים בשלבים שונים של תהליכי תכנון ובנייה בפארק הטכנולוגי.    

במסגרת הפעולות לשיווק הפארק והבאת חברות ויזמים חדשים לעיר נערך לפני מספר חודשים כנס יזמים גדול בו השתתפו למעלה מ-50 נציגים של חברות בנייה ויזמות שונות המעוניינות לבנות בעיר. נציגי החברות הגיעו לאולם עינן שם קיבלו סקירה כללית על העיר מראש העיר חיים ביבס ומחזיק תיק קידום אזורי התעסוקה והמלאכה, חבר המועצה שלום דהאן וכן סקירה מקצועית על המגרשים המיועדים באזורי התעסוקה והמלאכה מרון ברזני ואנשי אגף ההנדסה בעירייה.

בסך הכל שווקו שישה מגרשים בהיקף של כמעט 38 מיליון שקלים והוצאות פיתוח של 26 מיליון שקלים- סכומים גבוהים מהמתוכנן שחלקם ישמשו להמשך פיתוח שטחים ציבוריים, תשתיות וכבישים בשני המתחמים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות