חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

איזור מלאכה ללא אבטחה

 

בשישי בלילה נפרצו 2 חנויות במתחם one שבאזור המלאכה ולסוחרים טענות קשות "הניידת הגיעה אחרי 47 דקות והפסיקו את עבודת שומר הלילה". מפקד תחנת משטרת מודיעין:" המרחק לישפרו בעייתי. הצענו להקים 2 ביתני שמירה אבל המהלך לא צלח".

 

אומרים משהו על מזל של מתחילים. אבל בדיוק ההיפך מזה קרה לאביחי אבוטבול ממודיעין. רק מס’ שבועות חלפו מאז אביחי פתח את הפיצוצייה החדשה שלו, "החיים הטובים" במתחם one בישפרו וכבר זכתה לביקור נימוסין של פורצים שנכון להיום עדיין מסתובבים חופשי ושללם בידם.

היום הוא שישי שעבר, אביחי הבעלים, סגר שעה 15.50 את הפיצוצייה, הפעיל את האזעקה והלך לביתו, זו הגירסה אליבא דה בעל העסק.

הפעיל או לא, על זה יש ויכוח בינו לבין מוקד 101, אבל על מה שאין ויכוח זה שהשעה 20.00 של אותו שישי, האזעקה בחנות החלה לפעול, אבל זה לא הפריע לחוליית הפורצים שהספיקו לפרוץ ולהוציא מהמקום מהקופה את המזומנים, פדיון יום העבודה ובדרך לקחו עימם כמויות גדולות של קופסאות סיגריות ואלכוהול. 150.000 שקל, זהו ערך המצרכים והמזומן שהוצאו מהחנות, כך לדברי הבעלים.

לפני או אחרי כן ביקרו הפורצים בעוד חנות במתלם זו השייכת ל"צומת ספרים" ובחברה מאשרים לנו שאכן אירעה פריצה: "פרצו לחנות הרשת בשישי בערב והפורצים נטלו עימם את הכספת. בכספת לשמחתנו לא היו דברי ערך"

עוד חנות אליה ניסו הפורצים להיכנס היתה זו של "הרמוניה", אך הם לא הצליחו ועזבו את המקום. בעליה של "הרמוניה" איתו שוחחנו לא היה משוכנע שהסימנים שנמצאו בדלת מעידים על ניסיון פריצה כלשהוא.

עד כאן "סיפור רגיל" של עוד מקרה פריצה, אלא שכאן התחילו הבעיות: "סייר של חברת "מוקד 101"  מספר אביחי אבוטבול הבעלים, הגיע למקום רק בתום 47 דקות כאשר המשטרה היתה במקום כבר אחרי 22 דקות וסיירי "מוקד אמון" שלהם עסקים בסביבה הגיעו תוך 28 דקות. לחברה יש רק ניידת אחת שהייתה בכלל באזור שוהם וזו הסיבה שלקח להם זמן רב להגיע".

מתברר שגם בחנות הגלידה" ויקטורי" הסמוכה היתה פתוחה באותה עת, איש שם לא שמע או ראה משהו. "מדובר  בכנופיית פורצים מקצוענית ביותר שנזהרה לא לעורר רעש", אומר אביחי.

אז היכן הבעיה. אנשי חברת "מוקד 101" אליה פנה הבעלים לצורך אישור לביטוח נענה לדבריו שהאזעקה הופעלה רק בשעה 19.59 ולא בשעה 15.51 כטענתו: "זה ממש לא נכון. הזמנתי את חברת "חיץ מערכות" ובדיקתם העלתה שהאזעקה הופעלה בדיוק בשעה 15.51".

נקודה זו חשובה כיבוא הבעלים לבקש פיצוי מחברת הביטוח, אך מתברר שענין האזעקה הוא רק קצה הקרחון של אביחי ולטענתו של סוחרים רבים במתחם מהם 2 עימם שוחחנו בטלפון והם חזרו על הטענות: "לא ברור על מה אנו משלמים דמי ניהול כל כך גבוהים. יש מחסום בכניסה למתחם אבל הוא נסגר אחרי השעה 22.00 בערב, ואת עבודת שומר הלילה הפסיקו מהראשון לינואר כדי לחסוך בהוצאות"

דמי הניהול כולל השכירות, אומר אביחי שבית עסקו משתרע על 180 מ"ר, הינם גבוהים, כ 100 ₪ למ"ר בחודש ומתוך זה  13 שקלים "הולכים" לשמירה ולניקיון: "3100 שקל אני משלם עבור הניהול לבד מהשכירות, אבל לא ברור על מה אנו משלמים. בנוסף לבעיות האבטחה והשמירה גם רמת הניקיון כאן ירודה. יש כאן עובדת ניקיון שמסתובבת ואוספת ניירות ובזה מסתכם הניקיון, אבל זה סיפור בפני עצמו".

תגובת מפקד תחנת משטרת מודיעין סנ"צ יורם ברינה: "בעיית אבטחת המתחמים באזור המלאכה מוכרת וידועה זה זמן רב. במתחם ישפרו יש שומר בכניסה אך במתחם one והמתחם השלישי אין. לצערי המרחק בין התחנה לאזור הוא גדול ולא תמיד המשטרה יכולה להגיע למקום בזמן סביר. ביוזמתי נערכו מס’ פגישות בענין זה עם העירייה, החכ"ל וחברות הניהול במרכז, פגישות בה ניסינו לקדם מהלך להקים 2 ביתני שמירה ממערב וממזרח בכניסות לאזור המלאכה כולו וכן להתקין במקום מצלמות, אך לצערי המהלך לא צלח והפגישות עד כה לא הניבו דבר וזאת בשל חוסר רצונם של חלק מהגורמים כולל בעלי העסקים לממן הצבת ביתני שמירה ושומרים בנקודות אלו. אם לא תהיה התגייסות של כל בעלי העסקים ושאר הגורמים הפריצות ימשיכו לצערי וחבל. באשר לפריצות שאירעו במקום בשישי האחרון, לא נעצרו חשודים".

בתגובה לדברי אלה כותב לנו סמנכ"ל "מוקד 101" ציזר איציק: "איני רוצה להתייחס לעסקים ספציפיים או לטענות כלשהן, אנו לא מדברים שמם של עסקים, אנו רק נותנים להם שרות. יש לנו ניידת במודיעין ופעלנו במהירות ובנחישות וכל מי שאמר שעשה או לא עשה זה ענינו"

תגובת קבוצת one:  "מקבוצת one נמסר, כי אנו מודעים לפריצה שארעה במרכז במודיעין. החברה עושה את כל המתחייב בחוק על מנת למגן ואת  המרכז ואת החנויות. המקרה הנ"ל ארע בשעה 8:30 בערב בשעה שהיו  עדין עסקים פעילים ולקוחות במרכז. המקרה טופל על ידי המשטרה ועל ידי סייר בטיחות מטעם המרכז שהוזעקו למקום מיד לאחר האירוע . חברת הניהול  one  דואגת לאבטחת המרכז ומחזיקה צוות ניקיון ואחזקה לאורך כל שעות הפעילות של המתחם"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות