חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

מי שמאמין לא מפחד

 

הם יודעים לזהות מנהיג שמדבר מדם ליבו, שמתכוון למה שאומר ושמוכן להלחם באומץ למען האמת שלו. במנהיג כזה הם ידבקו עד לניצחון המיוחל.

 

ביום שישי האחרון שלפני הבחירות, ראיתי בחדשות של ערוץ 2 כתבה נפלאה של יגאל מוסקו שבדק מה קורה מאחורי הקלעים של הבחירות.

הוא יצא למסעות שלמים עם המפלגות המרכזיות ותיעד את ישיבות הקמפיין שלהן.

צפיתי בעניין בכתבה שבחרה לה זוית מעניינת ואחרת לראות את החדשות, את נאומי המועמדים ואת מה שעומד מאחורי כל שלט וכל סיסמא, אך הדבר שריגש אותי יותר מהכל בכתבה הזאת היו הצעירים.

אין ספק שמה שמניע את המפלגות מאחורי הקלעים הם הצעירים. לשלוש מפלגות יש צעירים חדורי מוטיבציה ולהט אידיאולוגי: מפלגת "העבודה", מפלגת "הבית היהודי" ומפלגת "יש עתיד".

אני רואה אותם יום יום, גדלים בבית הספר התיכון. אפשר לזהות אותם בבירור בכל שכבה.רובם מתחנכים בתנועות הנוער.

הם הראשונים שניצת להם האור בעיניים בדיונים שאנחנו מנהלים על דילמות מוסריות במסגרת שיעורי מחשבת ישראל, או בדיונים שאנחנו מנהלים על מעמד האישה במקרא במסגרת שיעורי התנ"ך. הם אלה שהולכים לשנת שירות לפני שהם מתגייסים לצבא, מתרגשים מכל שלב שעברו בדרך להתקבל ל"גרעין" המועדף עליהם בשנה שהם יתנו בהתנדבות. הם אלה שכל מחנך יודע שאם צריך לארגן מסיבה, הפעלה או יוזמה כלשהי - הם הכתובת והם אלה שמעודדים את רוחי שבמדינה הזאת יהיה בסוף טוב.

בבחירות האלה המסרים שהדליקו את הצעירים היו מסרים של שוויון, של חינוך איכותי, של צדק. מסרים שיוצרים בהם אמונה אמיתית שיש בכוחם לעשות שינוי כי המבוגרים כבר עייפו. חלקם נכנעו, התייאשו. חלקם מסתכלים על המציאות המרה כ’גזירת גורל’, לא מאמינים שיש אפשרות טובה יותר. אחרים פשוט מסתפקים בהנאה מהרווחה שהם הצליחו להשיג. גם הם לא מאמינים ממילא, בכוחם לשנות את מצוקות ותחלואי החברה.

בימי התנ"ך רוב המלכים שהומלכו בישראל היו צעירים. בני עשרה. חדורי להט, אמונה ואומץ. המפורסם שבהם הוא דוד המלך. כששמואל מגיע לאביו ישי בהנחיית אלוהים, כדי לבחור מבניו מלך הוא סוקר את כל בניו של ישי אך לא מקבל את הסכמת האל לאף אחד מהם. לבסוף שואל שמואל "הֲתַמּוּ הַנְּעָרִים?" וישי משיב בשלילה וקורא לקטן ביותר שרעה את הצאן.

בנו של דוד, שלמה היה צעיר, אך גילו במלכו לא מוזכר באופן מפורש בתנ"ך. על פי מדרש סדר עולם היה שלמה בן שתים עשרה שנים כשהומלך.

הבן של שלמה ,כבר היה מלך הרבה פחות מוצלח. הוא זה שגרם לממלכת ישראל להתפלג לשתי ממלכות  והוא היה בן 41 במלכו:

" וּרְחַבְעָם, בֶּן-שְׁלֹמֹה, מָלַךְ, בִּיהוּדָה. בֶּן-אַרְבָּעִים וְאַחַת שָׁנָה רְחַבְעָם בְּמָלְכוֹ וּשְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה מָלַךְ בִּירוּשָׁלִַם" מלכים א יד 21.

התנועה הציונית הצליחה להוציא אל הפועל את רעיונותיה ולהתיישב בארץ ישראל בזכות אותם צעירים חדורי להט אידיאולוגי.

די אם ניתן דוגמה את העלייה השנייה והשלישית. מאפייני העולים והעליות היו צעירים, רווקים, חילוניים, בעלי השכלה רחבה, בעלי אידיאולוגיה סוציאליסטית, ומוטיבציה לפיתוח הארץ.

מה גורם לצעירים להוציא לפועל מהפכות ולחולל שינויים?

האמונה.

הם באמת מאמינים שהם עושים משהו חשוב ומי שמאמין - לא מפחד.

לא מהסקרים, לא מהכישלונות שבדרך ולא מהמכשולים.

הם יודעים לזהות מנהיג שמדבר מדם ליבו, שמתכוון למה שאומר ושמוכן להלחם באומץ למען האמת שלו. במנהיג כזה הם ידבקו עד לניצחון המיוחל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות