חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

גן חיות בענבה

 

בעיר מלאת ילדים כמו מודיעין, נדרשות אטרקציות ובילויים למשפחות. גם בעירייה מודעים לכך ומתכננים בוואדי ענבה פינות חי בטבע  

 

גורם בכיר בעירייה, הבקיא בתוכנית בניין ערים (התב"ע) של מודיעין סיפר השבוע ל"חדשות מודיעין", כי במסגרת השלב השלישי של פארק ואדי ענבה מתוכנן להקים במקום גן חיות קטן או כפי שהוא נקרא במסגרת התוכנית "פינות חי בטבע".

בתחילת הקדנציה של מועצת העיר הנוכחית ביקרה משלחת של העירייה, בראשות ראש העיר חיים ביבס, בקרית מוצקין. כחלק מהסיור ביקרה הקבוצה בגן החיות של הקריה כדי לבדוק אפשרות להעתיק את המודל לבנייה והפעלה של מתקן דומה בעיר.

במהלך השנים שעברו קידמו בעירייה את האפשרות להקים גן כזה בתכנון העתידי של ואדי ענבה בשלב השלישי והאחרון של ההקמה שלו. כרגע עדיין אין אישורי תכנון ותב"ע סופיים למהלך, אך מקורות בעירייה מסרו לנו כי התוכנית נמצאת על הפרק וכי צריך יהיה להשיג את כל האישורים הדרושים לכך, כולל של השירותים הווטרינריים, עוד לפני תחילת ההקמה. עוד מסר אותו מקור כי בעירייה נכנסים במרץ לשלב הרישום בתב"ע בכדי להביא לידי יישום את הנושא בשלב האחרון לפיתוחו של פארק ואדי ענבה.

כאמור, פינת החי בטבע היא אחת האופציות המובילות בבניית שלב ג’ של הפארק, בשילוב עם מיזמים תיירותיים נוספים, ולאחר עריכת השינויים הדרשים בתוכניות תתקבל החלטה סופית לייעוד המקום בהתאם למצב הנתון באותו הזמן.

שמורת טבע שהציר המרכזי בה יהיה, ככל הנראה, גן חיות, יכולה להוות אטרקציה עבור רבים ולהפוך למוקד תיירותי של העיר, גם לתושבים וגם למבקרים מחוצה לה. כזכור, החלה גם ההקמה של מסעדה ובית קפה בפאתי הפארק, אשר אמורים להיפתח בעוד כשנה, שילוב של בילוי במסעדה או בבית קפה, בתוספת הבילויים הקיימים כבר סביב האגם, והקמת פינות חי עתידיות בטבע יעניקו חבילת בילוי מושלמת למשפחות. 

מהעירייה נמסר כי: "פארק ענבה הוא אחד הפרויקטים הגדולים בעיר ובשל שטחו הגדול פיתוחו העתידי נפרס על פני מספר שנים. חלקו הראשון והמוכר נפתח לפני כשנתיים ומקביל נמשכות עבודות הפיתוח לשדרוגו גם בחלקו השני. חלק ג’ של הפארק נמצא כעת בתכנון תב"ע מתקדם במסגרת התב"ע הקיימת על מנת לאפשר במקום הקמת פארק טבע עירוני המשולב עם מיזמי מלונאות ופינות חי בטבע".

(כיתוב תמונה:  בקרוב בפארק ענבה?) 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות