חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

הגשם לא שטף את העצבים

 

השבוע העצבני לא מבין (כמו כולם) איך נחל ענבה שוב הגיע לקניון ומציע לפוליטיקאים להתייחס פחות לתלמידים ויותר לגמלאים    

 

הגשם לא שטף את העצבים

מישהו יכול להסביר לי מה קורה שם לעזאזל בקניון שלנו? בחורף שעבר זה קרה. זרמי מים אדירים שטפו את הבניין  בעקבות גשמי ברכה, והביאו לסגירתו למשך מספר שעות. כבר אחרי אותו אירוע שטפוני שקרה בנובמבר 2001, כתבו ולא רק עבדכם הנאמן האם מישהו יודע  איך זה קרה והאם זה קשור לכשל תכנוני בבניית הקניון. רק שאלנו בלי לקבל תשובה, אבל אז לפחות קיווינו שמישהו בעירייה ידאג שבחורף הבא אחריו זה לא יקרה.

"כן", אמרו  "זו בעיית ניקוז". נו, חכמים בלילה, ברור שמדובר בניקוז. באמת ויתרתי על התשובה לשאלה, האם מישהו בתכנון פישל פה, אבל לפחות קיוויתי שמצאו תשובה לבעיה ובהמתנה לחורף, עברנו לבעיות של הקיץ עם החרדים בפארק ענבה.

אז קיווינו. והנה השבוע שוב אותו "בום". אותם פרצי מים אדירים שהפכו את הבניין הכי מפואר של העיר, את הקולוסאום של מודיעין, את המרכז החברתי שבלעדיו מודיעין אינה אותה עיר, לוונציה הקטנה רק בלי סירות.

מתגנב החשש לליבי שלא סתם לא תיקנו את התקלה, פשוט כנראה אין להם פתרון לבעיה, ויתכן ונצטרך לחיות אתה בכל סערה חורפית שתפקוד את אזורינו.  ואם אנחנו הולכים לחיות עם זה לנצח, אז עכשיו כן הייתי רוצה לגעת בבעיה הבסיסית, והיא מי לכל הרוחות תכנן קומפלקס כזה מבלי ליישם את הכלל הבסיסי. איך אותו אדריכל ואחריו המהנדסים לא יכלו לחזות מצב בו בורות הניקוז מתמלאים על גדותיהם.

האם ניתן לתקן את המחדל? אולי לא. אולי כן. בכל מקרה,  מהנדס העיריה צריך להפסיק לחלק סוכריות הרגעה ש"הענין בטיפול" ויבדוק איך והיכן צריך לבנות, להרוס, לשנות ובלבד לתת לגשמי העתיד מוצא אחר מלבד ליפול כצונמי מקומי אל תוך הקניון. ותחשבו על זה עד הסערה הבאה.

 

שכחו את הקשישים בבית

שמתם לב לנהירה של הפוליטיקאים למודיעין בזמן האחרון? חבל על הזמן, כל המפלגות סבורות משום מה שאם ישכנעו את הבוחרים במודיעין, מקומם מובטח בכנסת. אבל לא על הנהירה של אותם פוליטיקאים לאסיפות בית וכאלה אני רוצה לדבר אלא על בתי הספר התיכוניים. מודיעין משום מה הפכה בבחירות אלו למעין מבחנה בה כל אחד רוצה לדעת מה חושבים התיכוניסטים עליהם.

נכחתי בפאנל או פסטיבל הדמוקרטיה שהתקיים לפני שבועיים בעירוני ב’, ראיתי את ההתלהבות של בני הנוער, החולצות, הסטיקרים והרצינות בה כל המשתתפים לקחו את האירוע.

עכשיו בינינו, אין לי דבר וחצי דבר נגד פסטיבלי בחירות בתיכון להיפך. אבל, אני מתקשה להבין מדוע אותם פוליטיקאים אשר מגיעים לבתי ספר לשכנע תלמידים שאינם יכולים להצביע, אינם מקדישים את אותו הזמן לציבור הגמלאים. ציבור הגמלאים שאגב כבר אינו קשיש וסנילי כמו פעם, בפעם הראשונה הולך להצביע כשרוב החיים אחריו והוא פתוח לקבל  משבי רוח רעננים ודיבור על תכנים וערכים ולא סיסמאות. 

ואל תשכחו שבניגוד לציבורים אחרים, לקהל זה מועדון שלהם בו יכולה להיות לפוליטיקאים הזדמנות לשמוע ולהשמיע . ואני תוהה שמא מארגני הפאנלים למיניהם חושבים שצעיר מעל גיל 67 כבר אין לו דעה, או שמה יש לו כזו והיא מגובשת? אז למה לא מנסים?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות