חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

עכשיו זה הזמן // טיפים לקנייה ושיפוץ הבית

 

עליכם לחייב את הקבלן בחוזה להעסיק עובדים בעלי היתר עבודה בלבד. גם כאן להבחין בין אישורי עבודה לישובים מעבר לקו הירוק ובין אישורי עבודה לישובים בתוך הקו הירוק. יש להוסיף בחוזה סעיף השולל כל יחסי עובד מעביד בין בעלי הדירה ובין העובדים ושהאחריות להעסקתם תכול על הקבלן בלבד

 

בדקו פוטנציאל הרחבה:

כשאנו עומדים לרכוש דירה, פעמים רבות אנו בוחרים בה עקב פוטנציאל ההרחבה שאנו רואים בה. עם זאת, לא מעט פעמים לאחר הרכישה מתברר לנו שההרחבה שאנו מעוניינים לבצע אסורה על פי חוק גם אם הדבר נראה לנו מגוחך (כגון חפירת מרתף מתחת לבית קיים, ניצול עליית גג קיימת, ניצול חלל גבוה להוספת חדר בחלקו העליון, סגירת מרפסת וכו’). במקרים אלה- כדאיות הרכישה מתבררת כלא מוצלחת לאחר מעשה.

 

תקצוב תכנון השיפוץ- חלום מול מציאות:

כשאנו שרוצים לבצע שיפוץ, החלומות הם רבים- מי לא רוצה להגשים את תכנון בית חלומותיו? הצעדים הראשונים הם לרוב פנייה למעצבת או אדריכל והשקעת זמן ומשאבים רבים בתכנון השיפוץ. לצערי פעמים רבות לקוחות מגיעים אלי בתום עבודות התכנון, ורק אז מגלים שחלומם גדול מתקציבם בצורה משמעותית. לכן-  רצוי וכדאי לפנות לקבלן לקבל הערכת מחיר ראשונית לחלומכם ורק לאחר מכן להתחיל את עבודות התכנון המפורטות כדי שתוכלו להתכוונן למסגרת התקציבית אותה תגדירו.

 

עובדים מוכשרים:

ענף הבנייה והשיפוצים בישראל הוא פרוץ מאוד. רובם המוחלט של העוסקים בענף אינם כשירים ואינם מוסמכים לבצע עבודות בנייה. בעת בחירת קבלן השיפוצים, דרשו לראות תעודת קבלן רשום לענף הבנייה מטעם משרד השיכון.  הדבר מבטיח לכם שלקבלן יש את הידע והכישורים לביצוע העבודות.

 

ביטוח העובדים:

ענף הבנייה הוא ענף מסוכן ומספר הנפגעים בו הוא גבוה יחסית לשאר הענפים במשק הישראלי. עבודות שיפוץ המבוצעות בביתכם חושפות אתכם לתביעה במידה ואדם נפצע או רכוש נפגע. - לכן חשוב שתוודאו שלקבלן המבצע את העבודה יש פוליסת ביטוח לנזקי אדם וגם לנזקי רכוש ושהוא דיווח לסוכן הביטוח על תחילת ומיקום העבודה אצלכם. 

חשוב לדעת! חברות הביטוח יסירו אחריות גם אם לקבלן שלכם יש ביטוח שנתי, במידה והוא לא דיווח ספציפית על העבודה אותה הוא מבצע. רצוי לבקש ששמכם יופיע בפוליסה של הקבלן כבעלי הנכס המשופץ על מנת לצמצם אפשרות לגלגול התביעה אליכם.

 

לו"ז ישראלי- מאחרים כרונים:

לוחות זמנים בענף הבנייה הם נושא בעייתי וכאוב. פעמים רבות לקוחות מוצאים את עצמם נגררים חודשים מעבר למועד הסיום המתוכנן. לכן- יש לסכם בתוך החוזה הנחתם עם הקבלן את מועד ההתחלה ומועד הסיום של הפרויקט ולצרף סעיף קנס שיחול על הקבלן, בגין כל יום או שבוע פיגור. במקביל, אין ללחוץ את הקבלן ללוח זמנים צפוף בעת חתימת החוזה, היות והמשמעות לכך מבחינת הקבלן עלולה להיות פגיעה באיכות העבודה לטובת עמידה בלוח הזמנים.

זכרו כי גם עליכם כלקוחות חלה אחריות רבה לעזור לקבלן לעמוד בלוח הזמנים כגון העברת תוכניות עבודה סופיות במועדן,  מתן תשובות מהירות לשאלות שצצות בשטח תוך כדי ביצוע העבודה, וכמובן הספקת כל הציוד והחומרים שאתם צריכים לספק במועדים המשתלבים עם לוחות הזמנים לביצוע.

 

עובדי קבלן ובעיות העסקה:

בואו נהיה מציאותיים: רוב המועסקים בענף הבנייה בישראל הם ערבים ישראלים וערביי השטחים. ערביי ישראל הם אזרחים שווי זכיות ככל אזרחי המדינה. ערביי השטחים מתחלקים לעובדים היוצאים לעבודה בישראל עם אישור עבודה מסודר-  שמשמעותו שהם עברו תחקיר בטחוני קודם מתן האישור, ומצד שני ישנם עובדים העוברים לישראל שלא דרך המחסומים המסודרים ולנו אין אפשרות לבדוק את טיבם. 

עליכם לחייב את הקבלן בחוזה להעסיק עובדים בעלי היתר עבודה בלבד. גם כאן להבחין בין אישורי עבודה לישובים מעבר לקו הירוק ובין אישורי עבודה לישובים בתוך הקו הירוק. יש להוסיף בחוזה סעיף השולל כל יחסי עובד מעביד בין בעלי הדירה ובין העובדים ושהאחריות להעסקתם תכול על הקבלן בלבד.

הכותב הינו  קבלן בניה ושיפוצים

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות