חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

מסע הצלב

 

ומה עם זה שזה מסבך את מי שמחפש כתובת? נו, זה כסף קטן ליד שמירה על אותו רב פעם הוציא פסק הלכה מגוחך זה והיום אין שואלים אפילו למה זה, פשוט מקבלים את זה ככה.

 

לאחרונה שמתי לב לתופעה מעניינת מאוד במודיעין: קשה למצוא בעיר שני רחובות החוצים זה את זה עם אותו שם רחוב? לא מאמינים פתחו את מפת העיר ותראו. ככה סתם רחוב ישר שיכול להתחיל מ-1 ולהיגמר ב- 120 וכך יכול להקל על מי שמנסה לאתר כתובת, נקטע באמצעו באכזריות בכל פעם שרחוב אחר חוצה אותו.

ככה זה באבני החושן, במליבו ואפילו ברעות. כל פעם שיש רחוב אחד גדול עם אותו שם, שמות הרחובות החוצים אותי משתנים בצומת. למה?

איני יודע אם זו הסיבה אבל יצא לי לשוחח עם ידיד חרדי השבוע ושאלתי אותו למה בפתח תקווה יש את התופעה הזו באופן גורף. "מה אתה לא יודע"? משיב הוא לי. "זה בגלל הצלב".

מה צלב, איך צלב, תמהתי. ובכן הנה ההסבר שלו, "הרבנים האורתודוכסים שלנו שכל מי שסוטה מהדרך שלהם נחשב מוקצה, אוהבים עוד יותר פחות את מי שהוא למשל נוצרי", מסביר לי ידידי החרדי. "ברגע ששני הרחובות החוצים זה את זה הם עם אותו שם, אזי מתקבל מעין תרשים של צלב. וזה רחמנא ליצלן אסור בתכלית האיסור".

ומה עם זה שזה מסבך את מי שמחפש כתובת? נו, זה כסף קטן ליד שמירה על אותו רב פעם הוציא פסק הלכה מגוחך זה  והיום אין שואלים אפילו למה זה, פשוט מקבלים את זה ככה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות