חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שיעורי שחיה: חובה או רשות?

 

האם מותר לחייב הורים לשלם עבור שיעורי שחייה? תלוי את מי שואלים. במכתב שקיבלו הורים מבית ספר ניצנים נכתב שזו חובה על פי חוזר מנכ"ל. בדוברות העירייה אומרים שזהו תשלום רשות

 

מפעל השחייה הגיע השנה למודיעין. בעקבות תלונות של הורים מבית ספר ניצנים התגלה השבוע כי הפרוייקט פועל בארבעה בתי ספר יסודיים בהם יוצאים תלמידים לשיעורי שחייה במהלך שעות הלימודים. אולם ההפתעה היא על חשבון ההורים שקיבלו רק לקראת סוף השנה את דרישת התשלום.

ילדים משכבת כיתות ה’ בבית ספר ניצנים חזרו השבוע עם מכתב מבית הספר המבשר על תחילתם של שיעורי שחייה. להורים המופתעים בישר המכתב כי עליהם לשלם 142 שקל תמורת "מפעל השחייה". ואם מישהו מההורים התפלא לקבל דרישה נוספת לתשלום לקראת סוף שנת הלימודים הרי שבמכתב צוין כי זהו "קורס חובה שניתן במרוכז לילדי כיתות ה’ ומאורגן ומאושר במסגרת מחוזית על פי חוזר מנכ"ל". מפעל השחייה אגב אמור להתקיים בחודש האחרון ללימודים בפארק המים ברעות.

הדרישה לתשלום הרגיזה את אחד ההורים. לדבריו בית הספר אף הגזים בדרישתו וכתב כי ילדים שמסיבה כלשהי נבצר מהם להשתתף בפעילות מתבקשים להביא אישור מפורט לסיבת אי השתתפותם והם יאלצו להישאר בבית הספר בעוד חבריהם יצאו לברכה.

האב: "ישנם הורים שלא יכולים לשלם את הסכום עכשיו לקראת סוף שנה, ישנם ילדים שכבר יודעים לשחות, ישנם ילדים שלומדים שחיה במסגרת פרטית בשעות אחר הצהרים. מה עושה ילד שהוריו לא יכולים לעמוד בתשלום? איך מסבירים לו שכל הכיתה יוצאת ללמוד שחיה והוא נשאר לבד בכיתה כי אין להורים שלו כסף. ואם אכן זהו מפעל חובה אז למה הוא לא מועבר בכל בתי הספר בעיר", שואל האב בכעס ומוסיף כי אם מדובר בקורס חובה מדוע מיידעים את ההורים רק בסוף השנה.

"זו חוצפה. יש אנשים שגם ככה קשה להם לשלם את התשלומים לטיולים ולפעילויות של בית ספר", ממשיך האב, "עכשיו סוף הלימודים ואני לא חושב שזה מחובתנו להוציא 142 שקל על שיעור שחיה שמישהו החליט שזה חובה".

לדבריו זו הפעם הראשונה שההורים שומעים על מפעל השחייה. "מישהו פה עושק אותנו ולוקח לנו כסף בלי שאנחנו צריכים לשלם אותו וזה נמאס כבר. אני בעיקרון לא משלם ואני מקווה שגם הורים אחרים לא ישלמו".

בתגובה נמסר מדוברות העירייה: "פרויקט לימוד השחייה הוא פרויקט עירוני שמתקיים לראשונה בעיר מודיעין בשיתוף של מחלקת הספורט, אגף החינוך ומשרד החינוך והתרבות. כיום משתתפים בו ארבעה בתי ספר שרצו לקחת בו חלק: ניצנים, דורות, משואות נריה ורמון".

האם זהו אכן תשלום חובה? על כך הגיבו מהדוברות: "מימון הפרויקט מתחלק בין משרד החינוך שמממן את מדריכי השחייה ובין ההורים שמשלמים על ההסעות והכניסה לפארק המים ברעות. מפעל זה כולל בין 8-10 מפגשים. התשלום אינו תשלום חובה אלא תשלום רשות כמו כל התשלומים האחרים לפרויקטים בית ספריים".

לשאלתנו מה יקרה לילד שהוריו לא ישלמו, הגיבו מהדוברות: "הורים לילדים שנבצר מהם לשלם את הסכום לבית הספר יוכלו לגשת בצורה דיסקרטית להנהלת בית הספק ולהסביר לה את הבעיה. כמו בכל הפעילויות הבית ספריות לא יקרה מצב שבו בשל אי יכולת כלכלית לא ישתתף אחד הילדים בפעילות השחייה. כמו כן, בתי הספר קיבלו הנחיה לדאוג לתוכנית אלטרנטיבית לילדים שלא משתתפים בפעילות מסיבות שונות."

הבהרות לא קיבלנו על השאלות מדוע הדבר נודע להורים רק לקראת סוף שנת הלמודים ומדוע הוסבר להורים כי מדובר בקורס חובה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות