חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

גן ארכיאולוגי על גבעת התיתורה

 

בימים אלה רשות העתיקות מציבה על הגבעה פריטים ארכיאולוגיים המשחזרים את תקופת החקלאות הפורה באזור מודיעין. שמעון גואטה: ”אנחנו נערכים לקראת תחילת העבודות להקמת מוזיאון החשמונאים שיספר את הסיפור מאז ועד היום”

 

ביום חמישי האחרון הגיעו תלמידי שכבה ד’ מבית ספר אופק לגבעת התיתורה על מנת לקחת חלק בנטיעות עצים, בהיותם "בית ספר מאמץ" של הגבעה האחראי על ניקיונו וטיפוחו של האתר. במסגרת הפעילות, נטעו התלמידים יחד עם ראש העיר, חיים ביבס, סגן רה"ע מויש לוי ומנכ"לית החכ"ל, מיכל ענבר-פרפרי, זנים שונים של עצים ארצישראליים כדוגמת עצי שקד, תאנה וזית, המאפיינים את עצי הגבעה. התלמידים הנרגשים סיירו במקום וראו את עבודות הטיפוח והשימור שמבצעת העירייה באמצעות החכ"ל, יחד עם רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים, קק"ל והחברה להגנת הטבע.

העבודות כוללות את הקמתו של גן ארכיאולוגי המבוצעות בימים אלה, על ידי רשות העתיקות. בגן ניתן יהיה לראות כ-20 פריטים ארכיאולוגיים מאזור מודיעין וגבעת התיתורה, מתוכם שחזור של ארבעה מתקנים חקלאיים שבוצעו על ידי יהושע דריי מרשות העתיקות. הממצאים כולם מאפיינים את האזור הכפרי הפורה שהיה לאורך ההיסטוריה על הגבעה ובאזור מודיעין. מחשבה ותכנון רב הושקעו בהצבת הממצאים שיהיו נוף אותנטי המשתלב היטב עם אופייה של הגבעה. לצד הממצאים, מוצבים שלטי הדרכה המסבירים את מקורם וייעודם של הממצאים השונים.  

 מטרת העבודות על הגבעה הינה לפאר ולספר את הסיפור ההיסטורי החשוב ששרר באזור מודיעין ובגבעה לאורך תקופות רבות, ובכך לחזק את החיבור לטבע ולמקום. העבודות נעשות תוך תכנון מוקפד וזהיר המדגיש את יופייה של הגבעה ומנגיש אותה לטובת המטיילים. את המידע אודות הגבעה, ההיסטוריה שלה ובעלי החיים והצמחייה שעליה, יוכלו המבקרים לקבל מ-"מודי", הדמות המודיעינית שמלווה את אתרי הטבע והמורשת של העיר ולאורך שבילי התיתורה יוצבו שלטי הסבר והמחשה עם עמדות קוליות וסימון QR שיאפשר מידע מורחב מאתר האינטרנט של העירייה, וכן יאפשר למטיילים לקבל מידע באמצעות הטלפון החכם שברשותם, נוסף על המידע שנמצא בשלטים. פתיחתה של הגבעה המשוקמת תתקיים במהלך הקיץ.

שמעון גואטה - מחזיק תיק תיירות מורשת ושימור אתרים: "לפני 4 שנים כאשר וועדת בתיירות התכנסה לראשונה הצגנו כמה חלומות שהיו לנו כמו הקמת מוזיאון, הנגשת אתרי הטבע שלנו גן אריכיואלוגי פתוח ,עידוד תיירות הפנים והנה רק כמה שנים אחרי תראו כמה התקדמנו בתחום
פרויקט טבע מודיעיני טיולים בעיר מסיים את שנתו השלישית. תלמידי העיר מקיימים חפירות בתיתורה מדי שנה ומגלים עתיקות בכל פעם וגולת הכותרת בימים אלה אנחנו נערכים לקראת תחילת העבודות להקמת מוזיאון החשמונאים שיספר את הסיפור מאז ועד היום".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות