חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

על עיר חכמה ובזק / מכתב למערכת

 

מה הקשר בין עיר חכמה לבזק, מה מבקש אבי אלבז ומה משיב לו ראש העיר. למי שמחפש מעט  אקשן, מוזמן לבוא מחר לישיבת המועצה.

 

        30 באפריל 2018

לכבוד  מר חיים ביבס, ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות

מר ביבס שלום 

הנדון: שאילתא – סיום החוזה עם ’בזק’ לביצוע פיילוט במסגרת פרויקט "העיר החכמה"

עיריית מודיעין-מכבים-רעות פרסמה לפני כשבועיים מכרז לתכנון, אספקה והתקנת מערכת ’’עיר חכמה’’, הכוללת יחידות קצה ומערכת שליטה ובקרה בעיר מודיעין-מכבים-רעות.

http://www.modiin.muni.il/ModiinWebSite/ChannelArticle.aspx?PageID=487_468#מנהלת_אופק

המכרז מתייחס להתקנת מערכת ’’עיר חכמה’’ בפארק הטכנולוגי/אזור התעסוקה ("ליגד") ולאזור המלאכה ("ישפרו").

מינהלת אופק (תאגיד עירוני) תנהל את המכרז ואת הפרויקט.

בשנה האחרונה, פניתי פעמים רבות אליך במכתבים, בהצעות לסדר ובשאילתות בכדי שהעירייה תפרסם מכרז עפ"י חוק לתכנון, אספקה והתקנת מערכת ’’עיר חכמה’’, הכוללת יחידות קצה ומערכת שליטה ובקרה בעיר מודיעין-מכבים-רעות.

לאחר שלא נעניתי לפניותיי אל ראש העיר, פניתי במכתבים גם אל מבקר המדינה, וביקשתי ממבקר המדינה שיפעיל את סמכותו לאכוף על העירייה לפרסם מכרז.

בניגוד לשקיפות שהעירייה מתהדרת בה, ראש העיר לא הביא לאישור מועצת העיר ביולי 2016,

את הסכם ’בזק’ ושנה לאחר מכן גם לא את התוספת להסכם.

האם זו "השקיפות" שהעירייה מתהדרת בה ?

ראש העיר רק עדכן בישיבת מועצת העיר בתחילת יולי 2016, שבתאריך 02 באוגוסט 2016 תתקיים מסיבת עיתונאים בנושא הצגת פרויקט עיר חכמה.

ראש העיר כנראה "שכח" לעדכן את חברי מועצת העיר שבתאריך 4 במאי 2016 (חודשיים לפני ישיבת המועצה) העירייה חתמה ללא מכרז על הסכם לביצוע פיילוט עם ’בזק’, להקמת והפעלת סביבת ניסוי שבה תספק ’בזק’ בפארק ענבה את "שירותי העיר החכמה".

גם בעת הצגת הנושא במסיבת עיתונאים בקפה ’קפית’ בתאריך 2 אוגוסט 2016 (לפני פרסום החקירות ב’בזק’), ראש העיר לא עדכן את הנוכחים על כך שהעירייה חתמה ללא מכרז על הסכם עם ’בזק’ לביצוע הפיילוט 3 חודשים לפני מסיבת העיתונאים. 

ראש העיר גם כנראה "שכח" לעדכן את חברי מועצת העיר שבמאי 2017, העירייה האריכה את ההסכם לביצוע פיילוט עם בזק, בשנה נוספת, עד תחילת מאי 2018. 

אני מקווה שהייתה לי תרומה צנועה לקידום המכרז שהעירייה פרסמה לפני כשבועיים, הן בפניות הרבות אל ראש העיר לפרסם מכרז, והן בפניות אל מבקר המדינה שיפעיל את סמכותו לאכוף על העירייה לפרסם את המכרז.

לפני כחודשיים העירייה פרסמה באתר העירייה, שהיא השיגה התייעלות וחסכה סכום של כמעט 1.5 מיליון ש"ח בהוצאותיה במהלך שנת 2017, בזכות התייעלות המערכת והמעבר לשימוש באמצעים טכנולוגיים במסגרת פרויקט "העיר החכמה".

כמו"כ, נאמר בפרסום העירייה שגם בשנה שעברה, יישום התהליכים הללו הביא להתייעלות כלכלית, שבזכותה סיימה העירייה את שנת התקציב 2016 עם יתרה בסך של כ- 1 מיליון ₪ שהושקעו בחינוך.

יחד עם זאת, העירייה אינה מפרטת בפרסום כיצד בזכות המעבר לשימוש באמצעים טכנולוגיים במסגרת פרויקט "העיר החכמה" הושגו התייעלות המערכת והחסכונות בהוצאות ב- 2016 וב- 2017.

למרות פניותיי לברר על סמך אילו מדדים, דוחו"ת, מסמכים, נתונים, נקבע שהעירייה הצליחה לחסוך את סכומי ההוצאות לעיל בשנים 2016 ו- 2017 בזכות התייעלות המערכת והמעבר לשימוש באמצעים טכנולוגיים במסגרת פרויקט "העיר החכמה", העירייה לא פרסמה כיצד הושג החיסכון.

אעפ"י שלא ידוע האם אכן הייתה התייעלות של המערכת, והאם באמת הושג החיסכון לעיל, אני מברך על כל חיסכון בהוצאות, מענק והשקעה במערכת החינוך בעיר, וכל מענק והשקעה לשדרוג פעילות התרבות והפנאי של בני הגיל השלישי במודיעין מכבים רעות.

אני סמוך ובטוח שתושבי מודיעין-מכבים-רעות יוכלו להנות מהשירותים האיכותיים שטכנולוגיות "עיר חכמה" יספקו לתושבי העיר, ואמשיך לפעול לכך שהטכנולוגיות המתקדמות יותקנו גם ברחבי העיר לאחר שיפעלו בהצלחה בפארק הטכנולוגי/אזור התעסוקה ("ליגד") ולאזור המלאכה ("ישפרו").

לאור האמור לעיל, אבקש התייחסותך לשאלתי:

ההסכם אם ’בזק’ מסתיים בתחילת מאי 2018.

האם כאשר חברת ’בזק’ תפרק את הציוד שהתקינה במסגרת הפיילוט בפארק ענבה בתחילת מאי 2018, זה ימנע חיסכון דומה בשנת 2018 לחיסכון שהושג לטענת העירייה בשנתיים האחרונות ?

אבקש להעביר אליי ואל חברי מועצת העיר בהקדם את התשובה לשאילתא לפני ישיבת המועצה, ולא יאוחר מיום העברת מסמכי סדר היום אל חברי מועצת העיר.

בברכה,

 אבי אלבז  חבר מועצת העיר    מודיעין-מכבים-רעות

                             -----------------------------------------------------

תגובת ראש העיר  חיים ביבס למכתבו והצעת הסדר של אבי אלבז:

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות