חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ממשיכים ללכת עם העדר

 

זו השנה התשיעית בה עדר כבשים יסייע בעיר למניעת התפשטות אש

 

 גלי החום הכבדים שבישרו לנו על שובו של הקיץ בישרו למעשה גם את שובו של עדר הכבשים לרעות בשטחי עוטף מכבים באיזור גבעת הברושים בעיר, במטרה לסייע למניעת התפשטות אש במקרה של שריפה. בהמשך, צפוי העדר להתקדם לכיוון ואדי שלב ג’ במכבים וגם לאזור מגרש הכדורגל הישן, עוטף מכבים עד לאזור מחסני העירייה, מכבים צפון וגבעת התיתורה.

 העדר, הפועל בפיקוח קרן קיימת לישראל, ירעה באזורנו בחודשים הקרובים של הקיץ, אשר מעלה באופן משמעותי את הסיכון מפני שריפות קוצים בשטחים הפתוחים. ניסיון העבר מלמד כי המרעה הוא כלי חשוב ביותר שמסייע במניעת שרפות, שכן שריפות יער מתחילות מהצמחייה הנמוכה (עלים, ענפים ועשבייה), ובעלי החיים שמלחכים את העשב והקוצים היבשים, כמו הכבשים, יוצרים חייץ טבעי ומורידים את גובה וצפיפות העשבייה, דבר שמקטין את סכנת התפשטות האש ומקל משמעותית על כוחות הכיבוי וההצלה.  

 העדר מונה כ-500 כבשים, והוא מלווה בכל עת בכלבים וברועה צמוד המפקח עליו. הרעייה תתבצע במהלך היום, כאשר לקראת ערב יחזור העדר לנקודת האיסוף שלו למשך הלילה. העדר מחוסן ומטופל על ידי הלשכה הווטרינרית של משרד החקלאות ובעליו מצויים בקשר יומי עם השרות הווטרינרי העירוני ועם נציג קרן קיימת לישראל. מהעירייה נמסר כי תושבים מתבקשים לגלות סבלנות והבנה בנושא המרעה. בשאלות ופניות ניתן לפנות לקק"ל, לשרות הווטרינרי העירוני ולמוקד העירוני בטלפון 106.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות