חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איפור בכל העולם

 

איפור מאז ומעולם היא אמצעי ששימש לטיפוח עצמי, העברת מסרים תרבותיים והדגשת מאפייני אישיות ותכונות אופי. אז מה בכל זאת ההבדל בין איפור במדינות שונות? הנה כמה דברים שכדאי לדעת

 

מוצרי איפור מובילים בפער את ענף מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה בעולם. בניגוד למוצרים אחרים שקשורים לאופנה ויופי, איפור חוצה יבשות, תרבויות, מדינות ועמים. הוא פופולארי במזרח בדיוק כמו במערב ואפשר למצוא אותו פחות או יותר באותן כמויות ביישובי הספר של רוסיה ובמרכזים הסואנים של אירופה. מעבר לכך, איפור הוא בכלל לא תחום חדש ויש הוכחות לשימוש בו בכל העולם עוד משחר ההיסטוריה.

ההבדל היחיד הוא ככל הנראה באופן שבו בוחרים להשתמש באיפור בכל מדינה. למרות שהתכשירים עצמם פחות או יותר דומים, יש פערי תרבויות. באסיה משתמשים באיפור כדי לצבוע את כל הפנים בשגרה ועל הבמה, בעוד במערב ובעיקר בארצות הברית ובאירופה זה פחות מקובל. בנוסף, במדינות מסוימות במזרח התיכון אסור לנשים נשואות להתאפר, לעומת מדינות במזרח שבהן הן מתחילות לעשות את זה בלי שום בעיות ובגיל מוקדם מהמקובל אצלנו.

מה השתנה בתחום האיפור לאורך ההיסטוריה?

השימוש באיפור נפוץ בחברות אנושיות מכמה סיבות. קודם כל, ברומא העתיקה השתמשו באיפור על מנת לייצג את הפערים בין השכבות ואותו דבר קרה גם ביוון העתיקה. אם זה לא מספיק, במצרים של לפני 6,000 שנה נעשה שימוש בסוגים שונים של איפור ויש עדויות למשמעות שהייתה לו בתרבות ובחיי הפנאי. גם ביפן ובסין נעשה שימוש באיפור ועוד היום ניתן לראות את המאפיינים השונים שלו בהשוואה למקומות אחרים.

קצת קרוב יותר אלינו ובמאה ה-19 הכריזה המלכה ויקטוריה שהאיפור אינו מנומס לנתיני הממלכה ולכן הוא נשאר בשימוש בקרב שחקנים בלבד. עם זאת, לא חלף הרבה זמן ועד אמצע המאה ה-20 הוא חזר להיות מקובל ונורמטיבי. כיום מיוצרים תכשירי איפור על ידי חברות קוסמטיקה מובילות ומשולבים בהם חומרים שמזינים, מטפחים ומטפלים בעור הפנים והגוף.

יותר אנשי מקצוע, יותר סגנונות איפור

אחת ההוכחות לפופולאריות של איפור במדינות שונות בעולם הוא הביקוש לעיסוק בנושא כמקצוע. אם בעבר רק יחידי סגולה החזיקו בכלים ובכישרון המתאים כדי לאפשר אנשים אחרים, הרי שכיום מדובר על תחום נרחב. בית ספר לאיפור משל פותח את הדלת להשתלבות מהירה בתחום האופנה ואין פלא שגברים ונשים בכל הגילאים מנצלים זאת.

ריבוי אנשי המקצוע גורם לכך שיהיו יותר סגנונות איפור. הטרנדים משתנים לעיתים קרובות, כל גבר או אישה יכולים לבחור איזה מסר להעביר באמצעות האיפור והוא משמש גם לביטוי של תכונות אופי. מהבחינה הזו, האיפור הוא אמצעי יעיל בארגז הכלים של האנושות. הוא צפוי להישאר כזה גם בעתיד ולנו רק נותר להמשיך לעקוב כדי לראות כיצד הוא יתפתח.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות