חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

5 דברים שאפשר לעשות אחרי תואר ראשון

 

סיימתם עם התואר הראשון? עכשיו אתם יכולים להחליט האם להתחיל התמחות מקצועית, לחפש עבודה, ללמוד לתעודה, לצאת לחופשה או אולי להמשיך ישירות לתואר שני. הנה כל הפרטים על כל אחת מהאפשרויות

 

עשרות אלפי סטודנטים מסיימים מדי שנה את התואר הראשון ומגלים שנפתח בפניהם עולם חדש של אפשרויות. הבעיה היא שתוך כדי הלימודים רובם לא חושבים על הצעד הבא, מה שגורם להם תחושת תסכול כאשר הם סוף סוף משיגים את התעודה הנחשקת.

אז איזה דברים אפשר לעשות אחרי התואר הראשון? הנה 5 הצעות שונות:

  1. התמחות במקצוע

תואר ראשון במקצועות מסוימים הוא רק תנאי להתחלת תקופת התמחות (סטאז’). הדוגמא המוכרת לכך היא לימודי משפטים, בעיקר כי אי אפשר להיות עורכי דין בלי לעבור התמחות במשרד ולסיים בהצלחה את מבחני הלשכה, אך תהליך דומה עובר על בוגרי מנהל עסקים, תקשורת, הוראה, חינוך, סיעוד ועוד. אם זה רלוונטי למקצוע שלכם, קחו בחשבון את תקופת ההתמחות והתחילו אותה מוקדם.

  1. חיפוש עבודה

האפשרות המתבקשת אחרי התואר הראשון היא לחפש עבודה. כדאי להקדיש לפחות כמה שבועות להיכרות עם התחום שבו מעוניינים להשתלב, לנסות לנצל קשרים עם מרצים או חברים לספסל הלימודים ולשפץ את קורות החיים. בנוסף, יש כאלה שמתחילים לחפש עבודה עוד לפני סיום התואר ובמהלך שנת הלימודים השלישית.

  1. תואר שני

תואר שני יעניק לכם יתרון משמעותי על פני דורשי עבודה אחרים בארץ או בחו"ל. בניגוד לתואר הראשון, התואר השני מתמקד בהיבט המעשי ולרוב הוא כולל התנסות בפרויקט, כתיבת תזה או הגשת עבודה.

אם רק הרגע סיימתם את התואר הראשון ויש לכם חשק להעשיר את הידע, כדאי שתבררו על תואר שני במשפטים ללא משפטנים או על מסלולים אחרים. כמו כן, יש המון מסלולי הכשרה מרוכזים שבהם תוכלו לשלב תואר ראשון ושני תוך 4 שנים.

 

  1. לימודי תעודה

עוד אופציה שקורצת לרבים מבין בעלי התואר הראשון היא לימודי תעודה. בעוד התואר הראשון מתמקד בהיבטים תיאורטיים ועיוניים, לימודי תעודה אמורים להקל על הצטרפות לשוק העבודה. את לימודי התעודה ניתן לעבור במסלול שקשור ישירות לתואר הראשון או במסלול חדש, והשאלה היחידה היא מה התכניות שלכם לעתיד הקרוב והרחוק.

  1. חופשה בחו"ל

כמובן שגם פסק זמן וחופשה בחו"ל הם דרך מצוינת להתרענן אחרי התואר הראשון. אתם לא חייבים למהר לקפוץ ישירות לתוך המים העמוקים ואפילו חופשה קצרה של סוף שבוע היא שיטה מעולה לנקות את הראש. מעבר לכך, הרבה סטודנטים משתמשים בתואר הראשון שיש להם על מנת לבדוק אפשרויות לעבודה בחו"ל. במקרים כאלה ניתן לשלב בין החופשה לבין חיפוש משרות ולנצל את הביקור באירופה וארצות הברית על מנת לבדוק את השטח.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות