חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המדריך לבני אדם - איך להבין אנשים?

 

המדע המודרני הגיע למסקנה שהדרך להבין בני אדם היא לשלב בין אלמנטים מתחום הסוציולוגיה, האנתרופולוגיה והפסיכולוגיה. איך זה בא לידי ביטוי בפועל ומה ההשלכות ברמה היום יומית? הנה כל התשובות

 

האדם הוא יצור מורכב ואין פלא שלכל אורך ההיסטוריה אנחנו מנסים להבין טוב יותר את עצמנו. לפי הסוציולוגיה, אי אפשר להבין אנשים בלי למקם אותם בהקשר חברתי מסוים ומבלי להביא בחשבון את המבנה והמעמד שלהם. מנגד, באנתרופולוגיה בודקים את התרבות ומייחסים לסמלים השפעה על הדרך שבה האדם מתעצב, פועל, מתנהג ומקבל החלטות. לעומת זאת, בפסיכולוגיה חוקרים את התהליכים המנטאליים שעוברים על יחידים ומנסים להבין את הקשר בין הגוף והנפש.

המסקנה מכל האמור לעיל היא שאין דרך אחת להבין אנשים ותמיד צריך להישאר עם אצבע על הדופק. כל זה ועוד לא הזכרנו השפעות טכנולוגיות, מהפכות חברתיות, מערכות יחסים בין בני זוג ובני משפחה ועוד. עם זאת, אפשר בהחלט להסכים על כך שאף תחום לא יכול להסביר לבדו את התנהגות האדם והסביבה.

החידוש האחרון: חקר יחסי גומלין

מדענים בעידן המודרני מנסים להבין טוב יותר אנשים ובני אדם באמצעות חקר של יחסי גומלין בין פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. התחום עצמו נקרא מדעי ההתנהגות ויש לו השפעה על כל אחד ואחת מאתנו. בנוסף, התחום משנה במובן מסוים את האופן שבו מדענים תופסים את ההשפעות על התנהגות האדם ואת הדרכים שבהן ניתן לכאורה לנבא כיצד הוא יפעל בעתיד.

המטרה של חקר יחסי הגומלין בין סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ופסיכולוגיה היא להקנות השקפה נרחבת בתחום של מדעי החברה. חקר יחסי הגומלין במדע המודרני עוזר לזהות את הצרכים של האדם ולגלות כיצד הוא פועל במצבים שונים שאליהם הוא נקלע. כתוצאה מכך, תכנית הלימודים למשל עוסקת בפיתוח והדרכת כוח אדם, בניהול משאבי אנוש, בארגון חברתי, בהתנהגות אנושית ועוד.

בנוסף, התחום של חקר יחסי גומלין בין אלמנטים שונים מסוציולוגיה, אנתרופולוגיה ופסיכולוגיה משפיעה על הכשרה של בעלי תפקידי מפתח בארגונים ובמוסדות. הנחת המוצא כיום היא שאי אפשר להניע בני אדם ועובדים לפעולה בלי להבין מה עובר עליהם. הדרך לעשות זאת היא לעקוב אחר התנהגויות בני האדם בסיטואציות קיצוניות, אך להסיק ממנה על צורת החשיבה שלהם ברמה היום יומית.

כך תבינו את עצמכם טוב יותר

אנשים יכולים להבין אחרים טוב יותר כאשר הם יוצאים מתוך נקודת הנחה שמנגנון החשיבה של כולנו זהה. אם ננטרל לרגע את ההשפעות של החברה, התרבות והנפש, נראה שבשביל להבין אנשים לא צריך יותר מאשר מודעות עצמית.

בסופו של דבר, אנשים מקבלים החלטות מתוך שילוב בין רגש ושכל ויש להם מנגנוני פעולה דומים. זה הבסיס להבנת התנהגות בני האדם וליצירת עולם טוב יותר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות