חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

יריד התיירות הבינלאומי - מודיעין על המפה

 

בין כל משרדי התיירות והנסיעות ביריד התיירות הבינלאומי -  ITMT,  שהציגו לראווה את מרכולתם כדי למשוך את מנהלי משרדי הנסיעות בארץ ואת התקשורת, בלט הביתן של מודיעין , הביתן שעליו ניצח ”שר התיירות” המקומי חבר המועצה שמעון גואטה, שבהמשך השיב לנו על מס שאלות

 

בין כל משרדי התיירות והנסיעות ביריד התיירות הבינלאומי - ITMT :  טאיוון יוון, סלובניה, יפן, טנזניה וספינות פאר (רשימה חלקית מדגמית בלבד) שהציגו לראווה את מרכולתם כדי למשוך את מנהלי משרדי הנסיעות בארץ ואת התקשורת, בלט הביתן של מודיעין, הביתן עליו ניצח "שר התיירות" המקומי חבר המועצה שמעון גואטה בסיועו של אלון שמידט - מנהל אגף תרבות ואירועים, צוות האגף ולידם מנהל לשכת הדוברות אייל מלול. במהלך היום הגיע לבקר שר התיירות יריב לוין שהתרשם עמוקות ממראה עיניו.

פגשתי את שמעון גואטה מתרוצץ בהכנות אחרונות לקבל את פניו של השר לוין, ובין לבין הספקתי להוציא ממנו כמה מילים על מה שעיני רואות וגם מה שלא.

 

- מה בדיוק קורה כאן?

"מדובר ביריד תיירות בינלאומי. האירוע נערך על ידי חברת "ארטרא" בע"מ בשיתוף משרד התיירות ישראל, ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א־יפו, חברת אל על והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל".

מדובר בכ-45 מדינות מלבד ישראל  שיציגו את המיטב שיש להן להציע עבור התייר הישראלי וכן מעל 500 מציגים שמשתתפים בתערוכה, כולל סוכניי נסיעות תיירות פנים בארץ ובעולם, חברות תעופה, מלונות, איגוד מורי הדרך בישראל וראשיות ומועצות מקומיות. פשוט  חגיגה של  ענף התיירות בישראל .

 

שמעון גואטה ובת שבע מלין מעצבת הביתן מסטודיו 7 לעיצוב

 

מה נשתנה  שמודיעין השנה משתתפת?

שמעון: "מודיעין משתתפת לראשונה בתערוכה וזאת לאחר כ 4 שנים  שאני בתפקיד כמחזיק תיק תיירות מורשת ושימור אתרים, סמנתי זאת כיעד מיום כניסתי לתפקיד. לאחר שסיימנו לצקת תכנים ופעילות קבועה הכוללים סיורים באתרי טבע ומורשת " החוויה המודעינית",  חפירות קהילתיות, הקמת מוזיאון חשמונאים, הנגשת אתרים, חיי לילה והקמת מלון,  החלטתי שאנו  מספיק בשלים לצאת עם הבשורה ועם הלוגו  " לגלות את מודיעין". החלטתי על הקונפסט הראשוני שאותו הצגתי לראש העיר  חיים ביבס שאהב את הרעיון ותמך לאורך הדרך בו ובפרויקטים השונים שעשינו" .

 

אלו ערים עוד משתתפות חוץ מאיתנו?

"ביריד משתתפות למעלה מ 25 רשויות ומועצות אזוריות :  ירושלים ,ת"א , חיפה , אשקלון , אילת , נתניה , גליל עליון , הנגב  ןעןד.  הרשימה מופיעה בעמוד הרשמי של התערוכה עם כל המיצגים".

 

- איך הגעתם להחלטה ואיך עשית זאת?

4. במסגרת תחומי אחריותי, (תיירות -מורשת שימור אתרים יו"ר מופעים) אני מאגם משאבים ואגפים עירונים כגון (חינוך, תרבות, דוברות, משנה למנכ"ל העיירה, רב תחומי , וכו ..).

לפני כחודש ימים  החלטנו להשתתף בתערוכה. הקמתי  צוות עבודה ולשם כך רתמתי את המשנה למנכ"ל העייריה גיא עידו, אייל מלול דובר העייריה, אלון שמידט מנהל אגף התרבות, רשות העתיקות, החווה האקולוגית  שהם שותפים קבועים לאורך השנים.  בתוך שבועיים גיבשנו קונספט לעיצוב הביתן,  הפקת סרט תדמית, והצגת מודיעין בציר זמן של  עבר - הווה - עתיד כולל המחשת דמויות ושחקנים מהתקופה הכוללים ממצאים ארכיאולגים  שהתגלו בחפירות בגבעת התיתורה. בקשתי שהמציגים שישוקו לצידי את מודיעין בביתן, יהיו מנהלי אגפים בעייריה שהתגייסו בצורה מדהימה ועובדים ומקדמים את העיר בשנים בכל התחומים.

 

- מה המטרה בעצם

"מטרת השתתפותנו בתערוכה הינה להיחשף לתיירות הפנים בישראל (מורי הדרך וסוכניי הנסיעות) ובעתיד לתיירות חוץ  כי יש מה להציע כולל לינות בעתיד.

 

- ומה עוד?

"לגלות ולשווק את מודיעין מכבים רעות בפן נוסף עם ערך של עיר תיירות טבע, מורשת, ארכיולאגיה, היסטוריה   וכיום גם  כעיר מיוחדת  שוקקת ותוססת  שיש לה מה להציע  בין ת"א - לירושלים, כולל פסטיבלים קבועים , מופעי קיץ בפארק ענבה,  מוזיאין מורשת החשמונאים, שבילי אופניים בטבע ובעיר ועוד...

 

- ומה עושים כדי להגיע למטרה?

"לאורך השנה אנו מקיימים בשיתוף מינהל החינוך העירוני  מס" פרוקיטים  כגון : חפירות קהילתיות בתיתורה, פריוקט דע את המקום, עולים לחטיבה דרך אתרי טבע, חידון מורשת,  ניווט באתרי מורשת  וכו".  אני מאמין גדול של שילוב מערכת החינוך במסגרת מורשת ושימור אתרים.  הילדים לומדים, חוקרים את הסביבה שחיים בה,  שומרים עליה, ובסוף חוזרים לסייר ולטייל  עם המשפחה כי תיירות מתחילה מהבית" .

 

- איך את מסכם את היום הראשון מבין השניים?

"היום הראשון של התערוכה היה מוצלח מאוד.  באנו עם ציפיות נמוכות וחזרנו מרוצים להמשך. קיימתי סדרת פגישות עם נציגים מהארץ  וכמה  נציגים  של מדינות שמתענינות בתיירות טבע.  זכינו לביקור  של שגריר סרביה בישראל מילוטין סטנויביץ, מזכיר משרד התיירות של סרביה מירוסלב קנשביץ, וזאת  בסיוע ועזרתם של תושבי מודיעין  חברי לועדת התיירות גני’ן ואלחנן חיימוביץ".

 

                                                    השר קפץ לבקר

לקראת השעה 13.30 הגיעו לבקר בביתן מודיעין, שר התיירות יריב לוין ומנכ"ל משרד התיירות. השניים התרשמו מהביתן וניכר שהשר התגאה בעיר מגוריו (ובבן טיפוחיו מסניף הליכוד) 

שאל מערכת לקוראים: הידעתם  ששמעון גואטה החליף בתפקידו את יריב לוין עם היבחרו לכנסת ישראל כיו"ר סניף הליכוד במודיעין? לכו תנחשו לאן עוד זה יכל להגיע...

התערוכה ממשיכה היום ליומה השני החלק המקצועי נפתח בשעה 09:00  בשעה 12:00 התערוכה תפתח לקהל רחב עד השעה 19:00. 

גואטה במשפט אחרון פונה לתושבי מודיעין: "אני מזמין את תשובי מודיעין מכבים רעות לבקר ולהנות תערוכה מדהימה אשר מציגה את מודיעין ואף את ישראל בשיא עוצמתה".

 הסרטון שהופק ומציג את מודיעין  אליבא דשמעון גואטה, כעיר שכדאי לגור וגם לטייל בה

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות