חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

3 מתכונים לפיצה לסוף השבוע

 

 יש הרבה דרכים להכין פיצה וכל מתכון יוסיף טוויסט קצת אחר לסוף השבוע שלכם. הנה כמה הצעות

 

 פיצה היא אחד המאכלים הפופולאריים בעולם ומקור השראה לעוד המון מאפים טעימים ופריכים. למרות שמדובר במקור במאכל איטלקי עשוי בצק שמרים, עם הזמן הוכנסו תוספות מיוחדות לפיצה ששינו במידה מסוימת את האופי שלה. כמו כן, כדאי לזכור את המהפך שעבר על הפיצה כאשר הגיעה לארצות הברית והפכה להיות עבה, שמנה ומגוונת יותר.

רוצים לפנק את המשפחה לקראת סוף השבוע? הנה 3 מתכונים לסוגים שונים של פיצות:

  1. פיצה מרגריטה

הגרסה הקלאסית של הפיצה נקראת על שמה של מלכת איטליה בשנת 1889, מרגריטה מסבויה, ואותה מכינים על בסיס גבינת מוצרלה, בזיליקום ועגבניות. אם משהו נראה לכם מוכר בשלושת המרכיבים העיקריים, אתם לא טועים: הגבינה הלבנה, הבזיליקום הירוק ורוטב העגבניות האדום מסמלים את צבעי הדגל האיטלקי.

בשביל להכין פיצה מרגריטה אתם צריכים בבית 1 ק"ג קמח, 750 מ"ל מים, 3 כפות סוכר, 1.5 כפיות מלח ו-15 גרם שמרים יבשים. עבור הרוטב תצטרכו עגבנייה מגורדת, 2 כפות שמן זית, עלה בזיליקום קצוץ, עלי אורגנו טריים קצוצים, מלח, פלפל שחור ושן שום קצוצה.

מניחים בקערת מיקסר את בצק השמרים, הקמח והמים הפושרים ומערבבים. מחכים רבע שעה עד שנוצר קצף, מוסיפים קמח וסוכר ולשים עם המיקסר. מוסיפים מים בהדרגה, נותנים למיקסר לעבוד, מוסיפים מלח ומכסים את הקערה בניילון נצמד כדי שהבצק יתפח.

מחממים תנור ל-200 מעלות, מערבבים את כל חומרי הרוטב בקערה ומוציאים את הבצק שתפח מהמקרר. מחלקים לעיגולים של 60 גרם, מניחים על משטח מקומח, מכסים במגבת ומתפיחים שוב כ-20 דקות. משמנים תבנית בשמן זית, משטיחים את הבצק ומניחים בפנים. לבסוף, מורחים את הרוטב, מפזרים גבינה ומכניסים לתנור לרבע שעה.

  1. פיצה קיצית

גרסה מרעננת יותר תכלול פיצה עם פרוסות מלון, גבינת ריקוטה וצנוברים. זו אמנם מכונה "פיצה קיצית", אך במדינה כמו ישראל היא יכולה להתאים לכל אורך השנה.

את הפיצה מכינים עם אותו בצק אבל גם עם גבינת ריקוטה, 2 כפות דבש, 1 כוס מלון, 2 כפות צנוברים, עלי אורגולה ומלח.

מערבבים את גבינת הריקוטה והדבש, מורחים את הגבינה על הבצק ומפזרים מעל את המלון. מניחים על תבנית מכוסה בנייר אפייה ומכניסים לתנור ל-12 דקות. מוציאים מהתנור, מפזרים את הצנוברים ועלי האורוגלה ומוסיפים קורט מלח.

  1. לחמעג’ון

פיצה טורקית עם בשר טחון יכולה להיות ארוחת ערב מעולה. החלק הראשון של ההכנה דומה למתכון הבסיסי של פיצה מרגריטה וההבדל הוא בשימוש בבשר כבש, כמון, עגבניות מיובשות ופטרוזיליה במקום הגבינה. בנוסף, טיפ: שברו ביצה במרכז כל פיצה ואפו בתנור עד שהיא הופכת ללבנה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות