חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

לא להדיר נשים בהקפות שמחת תורה / מכתב למערכת

 

אנו חברי מודיעין חופשית דורשים שבהקפות השניות שיתקיימו בשבוע הבא בעיר, אתה כראש העיר תודיע בקול רם וברור שאתה מתנגד להדרה ולהפרדת נשים באירוע, תנחה את מארגני האירוע למנוע לחלוטין הדרה והפרדת נשים באירוע,

 

לכבוד - מר חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

מר ביבס שלום,

 

הנדון: התנגדות להדרת נשים בהקפות שניות

בהקפות שניות שהתקיימו במוצאי שמחת תורה בשנים קודמות, בחסות עיריית מודיעין-מכבים-רעות, היינו עדים למחזות מבישים ומבזים של הפרדה במעגלים בין גברים לנשים ע"י מחיצת בד ארוכה וגבוהה.

הדרת הנשים מתבטאת גם בכך שבכל שנה העירייה הביאה רק זמרים לבמה המרכזית ולרעות, ולצערי כך גם השנה.

העירייה חייבת להיות יותר סובלנית ולהשתחרר מהדרת הזמרות, ומ"הפגיעה ברגשות האורתודוקסים", ולהביא לאירועים האלו זמרות שתשמחנה את הציבור הרחב, לא פחות מאשר הזמרים.

אנו חוששים שהאירועים האלו, בחסות העירייה, הם המשכה של הקצנה דתית בעיר מודיעין-מכבים-רעות שהיא עיר חופשית ופלורליסטית, וזה מה שקורה לדוגמה במערכת החינוך הממלכתי – הדתה שהולכת ומקצינה בתכנים הנלמדים במערכת החינוך הממלכתי.

אירועים אלו פוגעים בתדמיתה, בתרבותה ובערכיה של מודיעין-מכבים-רעות כעיר חופשית-חילונית.                  

אנו חברי מודיעין חופשית דורשים שבהקפות השניות שיתקיימו בשבוע הבא בעיר, אתה כראש העיר תודיע בקול רם וברור שאתה מתנגד להדרה ולהפרדת נשים באירוע, תנחה את מארגני האירוע למנוע לחלוטין הדרה והפרדת נשים באירוע, ותודיע שאתה מתנגד להקצנה דתית של העיר, או לשינוי צביונה, תרבותה ואופייה החופשי-פלורליסטי של העיר, למרות גחמותיהם של עסקני הדת בעיר.

מי שחפצה נפשו בהפרדה בין גברים לנשים, שיישאר בבית וימנע מעצמו את "החטא" של ריקודים והקפות בחברת נשים, או שמיעת שירת נשים (רחמנא ליצלן).        

ואם בכל זאת יחליט מאן דהו להגיע לאירוע ציבורי שבו אין הפרדה בין גברים לנשים, אך אינו רוצה לראות נשים, שמא יעלו במוחו מחשבות זימה, הוא יוכל לשאת את עיניו למרומים ולבקש סליחה על "מחשבות החטא", או לחילופין שישפיל מבטו לרצפה ויתבייש על יחסו המבזה כלפי הנשים.

אנו חברי מודיעין חופשית חוששים שהמשך הדרה והפרדת נשים, עלולה להאיץ תהליך של התחרדות העיר, כפי שקרה וקורה בערים רבות בארץ.

מצ"ב צילום של הזמנה להקפות שניות בחדרה המתחרדת... זהו לא הצילום שאנו רוצים לראות בעוד שנים אחדות בעיר מודיעין-מכבים-רעות.  

 

בברכה,

אבי אלבז

חבר מועצת העיר    מודיעין-מכבים-רעות   יו"ר מודיעין חופשית

                                                                                                                                              

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות