חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בריאות >>

האם תזונה בריאה תפחית ורידי רגליים

 

בלה, תושבת העיר שלחה שאלה  בתחום הנטורופתיה בטינה ססמסקי: האם תזונה בריאה יכולה לעזור בהפחתת ורידים ברגלייים?    לתשובתה של הנטורופתית, כנסו.

 

איך אני מפחיתה את הורידים ברגליים

בלה /6/9/2017

האם תזונה בריאה יכולה לעזור בהפחתת ורידים ברגלייים?

שלום בלה,

דליות הם התנפחות של ורידים, בעיקר ברגליים, הנגרמת מאי ספיקה ורידית.  הסיבות לתופעה הן רבות ובין היתר הם: תורשה, עודף משקל, הריון ולידה, ישיבה או עמידה ממושכת, שינויים הורמונליים ומחלות רקע כגון יתר לחץ דם וסכרת.

לתזונה יש תפקיד בטיפול בדליות, אבל אי אפשר ממש למנוע או להעלים את התופעה בעזרת תזונה בלבד.

עיקר הטיפול התזונתי מתמקד בהפחתת לחץ הורידי ושמירה על בריאות כלי הדם בעזרת תזונה עשירה בסיבים תזונתיים וחומרים וגדי חמצון.  זה אומר, לכלול הרבה מאוד ירקות מגוונים לתזונה היום יומית, בכל ארוחה ובכמות נאותה: סלט ירקות,  ירקות מבושלים, מוקפצים, אפויים, מרקים... להכניס הרבה ירקות לחיים!  לגבי פירות, ההמלצה היא על 3 ביום. דגנים מלאים בכמות קטנה וקצת קטניות גם יכולים להיכנס לתפריט ובנוסף שומנים טובים כגון טחינה, שקדים, אבוקדו ושמן זי וקוקוס, גם בכמות מבוקרת.

כמובן, יש רשימה של מרכיבים שכדאי מאוד מאוד להפחית ואפילו להימנע מהם ככול האפשר, וזה גם נכון לשמירה על הבריאות באופן כללי:  סוכר, קמח לבן (בקיצור...עוגות, מאפים,  ואפלים,  חטיפים, לחם בכמויות העולות על 2 פרוסות ביום...) ועודפי מלח שבעיקר מופיע במזון תעשייתי, קנוי, כגון שניצלים מוכנים, מזון קפוא מוכן, רטבים, חטיפים מלוחים, אבקת מרק...

אני ממליצה גם על תוספים כגון ויטמין C במינון של 500 מ"ג, 3 פעמים ביום עם הארוחות וגם אומגה 3 במינון מותאם (אם נוטלים מדללי דם יש לנקות בזהירות ולהתייעץ עם נטורופת מוסמך!).

ניתן לשלב שמנים אתריים לשימוש חיצוני וגם וצמחי מרפא בנטילה פנימית, העושים עבודה נפלאה בטיפול בדליות, אבל כמובן, תמיד במרשם נטורופת מוסמך אחרי אבחון מוקפד של המצב ורקע רפואי.

מקווה שעזרתי.  אם יש שאלות את מוזמנת לפנות אלי תמיד.

בברכה,

בטינה

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות