חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הכניסה והיציאה ממסוף התחבורה העירוני

 

ההכנות לקראת פתיחת מסוף התחבורה העירוני נכנסו השבוע לשלבים האחרונים, כאשר ביום חמישי שעבר, 3.8.17, נפתחו לתנועה כבישי הכניסה לכיכר התחבורה והיציאה ממנה. עם הפעלת הכבישים, צפויה תנועה של אוטובוסים המשתלבים בנסיעה בכיכר התחבורה.

 

ההכנות לקראת פתיחת מסוף התחבורה העירוני נכנסו השבוע לשלבים האחרונים, כאשר ביום חמישי שעבר, 3.8.17, נפתחו לתנועה כבישי הכניסה לכיכר התחבורה והיציאה ממנה. עם הפעלת הכבישים, צפויה תנועה של אוטובוסים המשתלבים בנסיעה בכיכר התחבורה.

ביום רביעי האחרון נערך סיור לקראת מסירת משרדי המסוף לידי חברת "קווים", המפעילה את התחבורה הציבורית במרחב מודיעין. בסיור לקחו חלק ראש העיר חיים ביבס, סגנו ומחזיק תיק התחבורה, אילן יאיר בן סעדון, מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ונציגי המשרד, מנכ"לית החכ"ל, מיכל ענבר פרפרי, מנכ"ל מינהלת אופק (שאחראי על תפעול המתחם), רון ברזני, מנכ"ל חברת "קווים", ציון פת, ונציגי חברת החברה, וכן גורמי המקצוע רלוונטיים מהעירייה, ובהם מנהל אגף השרות, יעקב כהן, מהנדסת התנועה, אורנה מוזס, ועוד.

כידוע, מסוף התחבורה העירוני נבנה בתוך כיכר התחבורה הראשית של העיר, והוא יפעל בשתי קומות, כך שהקומה העליונה מיועדת עבור התחבורה העירונית והקומה התחתונה מיועדת לתחבורה הבין עירונית. בקומה התחתונה הותקנו רציפי האוטובוסים, כאשר הכניסה והיציאה של האוטובוסים מהמתחם היא מהכיכר, באופן מתואם עם מערכת הרמזורים.

במהלך הסיור הציג ראש העיר בפני הנוכחים את המסוף, כולל חדרי המשרד של "קווים", מרכז הביטחון וכמובן מסופי התחבורה. כידוע, המסוף החדש נבנה כך שתהיה גישה אליו וממנו הן לקניון עזריאלי והן לתחנת הרכבת "מודיעין מרכז", ובעתיד תהיה גישה ישירה גם עבור באי השדרה המרכזית, ההולכת ומוקמת בימים אלה. מסוף האוטובוסים התחתון כולל תשעה רציפי עליית נוסעים ושלושה רציפי הורדת נוסעים.

 במהלך המפגש סוכם כי בשבועות הקרובים יתחילו נהגי חברת "קווים" ללמוד את מודל התחבורה הציבורית חדש בעיר. כפי שכבר פורסם בעבר, המודל החדש מהווה שינוי משמעותי של דפוס התחבורה הציבורית במודיעין מכבים רעות. בניגוד לקווים הפועלים מתחילת ימי העיר ועד להיום, שהם קווים מעגליים וארוכים, הקווים החדשים יהיו קווים לינאריים, שיובילו מנקודות שונות בעיר לכיוון מרכז העיר ולנקודות מרכזיות בעיר כגון המע"ר, העירייה, היכל התרבות, הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב. בנוסף, יהיו קווים שיקשרו בין השכונות. שינוי זה אמור ליצור קווים קצרים ושימושיים יותר.

על פי הסיכום, נראה כי קווי האוטובוס החדשים יעברו תהליך של הרצה ניסיונית בימים הקרובים, והחל מתאריך 25.8.17 הקווים כבר יתחילו להעלות ולהוריד נוסעים. מרבית קווי התחבורה הבינעירוניים יצאו מהמסוף העירוני ליעדיהם. דבר זה יביא לקיצור ניכר של משך הנסיעה. יחד עם זאת, לצד שינוי זה, חברת קווים תוסיף להפעיל במהלך הבקרים קווים בינעירוניים גם משכונות העיר, בדומה לנעשה היום ומתוך מטרה להקל על תושבי שכונות הקצה. גורם נוסף שיושם עליו דגש בעת תכנון המודל החדש הוא נושא הסנכרון בין התחבורה העירונית לתחבורה הבינעירונית, הכוללת את מערך האוטובוסים ואת מערך הרכבות. את המהלך מוביל משרד התחבורה.

 כידוע, עלות הקמת המתחם נאמדת בכ-27 מיליון שקלים. שטח המסוף עצמו הוא כ-3,000 מ"ר והוא כולל אולם נוסעים בגודל של כ-1100 מ"ר, שטח מעבר מקורה בין תחנת האוטובוסים לרכבת בגודל של כ-1100 מ"ר, שטח המיועד לחברה המתפעלת בגודל של כ-140 מ"ר ושטח מסחרי בגודל של כ-720 מ"ר. כזכור, שטח נוסף במתחם, בגודל של כ-1,600 מ"ר, מיועד בחלקו עבור הקמת מעין חממה טכנולוגית ובחלקו האחר עבור מועדון נוער או פעילות אחרת המותאמת לבני הנוער של העיר.

 ראש העיר, חיים ביבס: "הפעלת המסוף, בשיתוף עם משרד התחבורה וחברת "קווים", תאפשר שיפור נוסף באיכות שירות התחבורה הציבורית. עבודות ההקמה של המסוף ותכנון הקווים החדשים אמנם הסתיימו אך העבודה עדיין לא תמה. נוסיף ונפעל כדי להפעיל בעיר תחבורה ציבורית טובה, שמספקת מענה תחבורתי טוב לתושבים ככל הנדרש, וכפי שאנו ראויים לקבל בעיר."

 סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, אילן יאיר בן סעדון: "הקמת מרכז התחבורה בעיר מהווה גולת הכותרת בשיפור תחום התחבורה הציבורית, שאנו מובילים בשנים האחרונות. מרכז התחבורה יחבר את התחבורה הציבורית בעיר למקום אחד, ומשמעות הדבר היא קיצור זמני הנסיעה וההמתנה, לקווים העירוניים והבין עירוניים, הוספת קווים נוספים, סנכרון טוב יותר בין הרכבות לאוטובוסים ובשורה התחתונה, הדבר יאפשר להתנייד, בעיר ומחוצה לה, בקלות וביעילות רבה. יחד עם ראש העיר, חיים ביבס, נמשיך לפעול במרץ רב כדי להוסיף ולשפר את השירות הניתן לכם, התושבים, בתחום התחבורה ובכלל תחומי החיים."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות