חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

עיריית ירושלים ממציאה את הכיתה מחדש

 

תשכחו מכל מה שידעתם או חשבתם על איך כיתה נראית בבית הספר. לא עוד מורה שעומד מול כיתה במשך 45 דקות ומעביר ידע. במנהל החינוך של עיריית ירושלים החליטו להמציא את הכיתה מחדש. בין הפרויקטים המתוכננים בבתי הספר: חדר כושר, כיתת יער, חממות, תיאטרון, חדרי למידה של שטיחים ופופים, ועוד, החל מה- 1 בספטמבר. 

 

העתיד של תלמידי בית הספר כבר כאן. 

תשכחו מכל מה שידעתם או חשבתם שאתם יודעים על בתי הספר ועל המערכת החינוכית. לא עוד מורה שעומד מול כיתה במשך 45 דקות ומעביר ידע. במינהל החינוך של עיריית ירושלים החליטו להמציא את הכיתה מחדש. הם דרשו ממנהלי בתי הספר היסודיים דבר אחד: אמרו בקול רם את החלומות שלכם. התוצאה – תכנית לחדשנות פדגוגית בשם "מחדש" בעלות של 5 מיליון ש"ח, המשנה לחלוטין את פני החוויה הלימודית.

כבר מה-1 בספטמבר בשנת הלימודים הקרובה אלפי תלמידים בחינוך הירושלמי עתידים ללמוד בבתי הספר של העתיד. ביום רביעי האחרון (12.7.17) השתתפו למעלה ממאה אנשי חינוך מבתי ספר יסודיים במערב העיר ירושלים בפסטיבל ״מחדש" שהתקיים במרכז ציפורי ביער ירושלים, פסטיבל השקה לאחד הפרויקטים החינוכיים הגדולים והמושקעים בכל הזמנים.

תחת הסיסמה "חולמים את הכיתה מחדש" מבקש מנהל החינוך בעיריית ירושלים לחולל מהפכה של ממש באופן הלמידה בכיתה. בין הפרויקטים שתוכננו כולם בידי מנהלי ומוריי בתי הספר: חדרי משחקים, חדר כושר, כיתת יער, חממות, תיאטרון, חדרי למידה של שטיחים ופופים, פינות האזנה, תחנה מטאורולוגית, כיתות עגולות ושקופות, כלי נגינה ענקיים, כיתת קק"ל מעץ, כסאות על גלגלים, שולחנות בצורת משושה, כיתות טאבלטים, ספסלי קריאה בצורת מגלשה ועוד. מגוון החידושים היצירתיים נבעו מתוך צרכים שהציגו הצוותים החינוכים, לדוגמא, שינוי תכני הלימוד כך שיהיו מותאמים לעניין והכשרונות של הצוות החינוכי ושל התלמידים. דוגמא נוספת היא צורך בהתייחסות פרסונלית לכל תלמיד ותלמידה ללא תלות בשכבת הגיל, צורך שהביא לחיבור רב גילאי בכיתת אם אחת גדולה, המאפשרת לחלק את התלמידים לפי רמות יכולת וללא תלות בגיל.

מהו הערך או מהי המשמעות של מוסד חינוכי בו אין חיי קהילה, אלא המון עובר ושב- שאלות אלו הובילו אותם לרעיון להוציא את הלמידה החוצה, כלומר מחוץ לכיתה ומחוץ לבית הספר, ולראות בעיר ירושלים כמרחב למידה למידה חדשניות ומגוונות.

לפני כ-8 חודשים החלה עבודת מטה במנהל החינוך בעיריית ירושלים להוצאת פרויקט "מחדש" לפועל ונשלח קול קורא לכל בתי הספר היסודיים במערב העיר (כ-80 בתי ספר), בבקשה מהצוותים החינוכיים לתאר את החלום הפדגוגי שלהם עבור בית הספר. כ-40 בתי ספר השיבו לקריאה ולמעלה מ-30 חצו את קו הסיום ונכנסו לפרויקט. בתי הספר תוקצבו בסכומים שבין עשרות אלפים לחצי מיליון ש"ח, על מנת להגשים את חלומותיהם. מנהל החינוך בירושלים העניק ליווי צמוד, אישי ומקצועי לצוותים בפיתוח רעיונותיהם וסייע בהוצאת הרעיונות לפועל.

את תכנית ״מחדש״ יזם והוביל ראש מנהל החינוך אביב קינן תחת ״ביתא מחנכים״ המרכזת את פעילות החדשנות החינוכית בירושלים.

ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק החינוך ניר ברקת: "תכנית ’מחדש’ שהכנסנו במנהל החינוך בעיריית ירושלים היא לא פחות ממהפכה חינוכית של חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה. אנחנו יוזמים שינוי אמתי ומהותי בבתי הספר, מעצימים את המנהלים והמורים ומצעידים את תלמידי ירושלים אל המחר. זוהי זכות וגאווה גדולה עבורנו להגשים את חלומותיהם של אנשי החינוך בירושלים ולאפשר להם להזניק את מערכת החינוך בעיר אל העתיד."

אביב קינן, ראש מינהל חינוך בעיריית ירושלים: "השקנו תכנית חדשה שבתי הספר ומינהל החינוך מתכננים כבר חצי שנה. כמחצית מבתי הספר היסודיים נרתמו על ידי מינהל החינוך ובחרו לבנות את בתי הספר מחדש. מודלים מגוונים של בתי ספר הוצגו על ידי מנהלים ומורים עם עיניים בורקות, חולמים וחוזרים לחינוך שאותו באו לעשות מלכתחילה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות