חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הראש המודיעיני ממציא לנו פטנטים

 

יוזמה של קבוצת תלמידים מהישיבה התיכונית בני עקיבא ”לפיד” הגיעה למקום הראשון בתחרות יוקרתית בנושא יזמות תעשייתית ועסקית, שנערכה בשבוע שעבר. באותה התחרות הגיעה קבוצה מעירוני ב’ ע”ש יצחק רבין למקום השני.

 

יוזמה של קבוצת תלמידים מהישיבה התיכונית בני עקיבא "לפיד" הגיעה למקום הראשון בתחרות יוקרתית בנושא יזמות תעשייתית ועסקית, שנערכה בשבוע שעבר. באותה התחרות הגיעה קבוצה מעירוני ב’ ע"ש יצחק רבין למקום השני.

התחרות "כחול לבן" התקיימה מטעם משרד הכלכלה והתעשייה ובשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה. מתוך יותר מ-100 יוזמות, שהוגשו לתחרות ברמה הארצית, לגמר עלו 20 קבוצות, כאשר שלוש מתוכן הן מהעיר: קבוצה מהישיבה התיכונית, קבוצה מעירוני ב’ וקבוצה מעירוני א’.

 ביום הגמר, לאחר שהמשתתפים עברו בין שלטי ההסבר ונחשפו ליוזמות של הקבוצות השונות, נערך הטקס בו הוכרזו הזוכים. קבוצת התלמידים מהישיבה התיכונית זכתה, כאמור, במקום הראשון. היא יזמה ופיתחה דוד שמש דיגיטלי, מאפשר לדעת את כמות המים החמים שישנם בדוד השמש, את הטמפרטורה שלהם ומתי יתחממו. באמצעות מערכת פנימית, צג אלקטרוני שמותקן בבית ואפליקציה, נמנעת מקלחת במים קרים. הקבוצה מעירוני ב’, שזכתה במקום השני בתחרות, פיתחה תוכנת ניווט, שמותאמת לרוכבי אופניים ונקראתWIZE BIKE . התוכנה מאפשרת לנווט ליעד הרצוי וכן למצוא את האופניים בכל מקום, דבר שמאפשר להגיע אליהן במקרה של גניבה. כאמור, בגמר התחרות לקחה חלק גם קבוצת תלמידים מתיכון עירוני א’, שהרעיון שהציגו היה חותמת בית ספרית רב פעמית, שבאמצעותה ניתן להטביע על כל חולצה סמל, שיחזיק מעמד במשך 10 שעות בלבד. כך, יהיה אפשר להמשיך ללכת עם אותה החולצה לאחר שעות הלימודים או העבודה מבלי שהסמל יופיע עליה.

מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי במינהל החינוך, דלילה אשכנזי, שנכחה בטקס הגמר ציינה כי "העיר גאה בתלמידים ובבני הנוער שלה, שגילו יותר מכל יצירתיות, סקרנות, חשיבה ביקורתית וחשיבה מחוץ לקופסה, שרלוונטית לעולמם של התלמידים".

 הגמר היה שיאו של קורס, שנערך השנה לראשונה בארץ ובעיר. הוא הועבר בשני מחזורים, כאשר בכל אחד מהם השתתפו תלמידים רבים. מכיתות ט’ ו-י’ מבתי ספר בעיר, הממלכתיים והממלכתיים דתיים. הקורס פותח והועבר על ידי מכון "יעדים", ובמסגרתו למדו התלמידים את עקרונות היזמות העסקית ופיתוח החשיבה. הקורס הקנה לתלמידים כלים ליזמות העסקית ואפשר להם להתנסות בפיתוח "אב טיפוס" למוצר. בנוסף, במהלך הקורס נחשפו התלמידים לתרומת היזמות לכלכלה הישראלית, וקיבלו כלים לפיתוח מיומנויות יזמיות, פיתוח מוצר, עריכת סקרי שוק לבדיקת בידול, צרכים, מיתוג ועוד. כזכור, במחזור הקורס הקודם זכתה קבוצת במקום הראשון בתחרות קבוצת תלמידות מבית ספר אורט עירוני ד’, שפיתחה שפתון מיוחד, שכאשר הוא בא במגע עם סם אונס, הוא גורם לתחושת צריבה על השפתיים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות