חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

לקראת הקיץ – מתגוננים מפני התרבות היתושים

 

גם לקראת הקיץ הקרוב מבצעת העירייה, באמצעות מחלקת התברואה שבאגף שפ”ע, טיפול מונע, שכולל איתור וניטור, בכדי לצמצם את היתושים בעיר ולהתגונן מפני התרבותם, וכך למנוע סכנה לבריאות הציבור.

 

 גם לקראת הקיץ הקרוב מבצעת העירייה, באמצעות מחלקת התברואה שבאגף שפ"ע, טיפול מונע, שכולל איתור וניטור, בכדי לצמצם את היתושים בעיר ולהתגונן מפני התרבותם, וכך למנוע סכנה לבריאות הציבור.

 בארץ יש מספר סוגים ומינים של יתושים, כאשר אחד מהנפוצים שבהם הוא יתוש הטיגריס האסייני, שחוזר לעיר מדי שנה, גורם לעקיצות ונחשב כמעביר מחלות ונגיפים, בין השאר, יתוש זה ידוע גם כמעביר את נגיף "הזיקה". היתוש מתפתח בעיקר בבתים ובחצרות פרטיות ומעופו איטי ביחס ליתוש הרגיל. הוא חי ופועל סמוך מאוד למקום הדגירה, כלומר במידה ונעקצים בבית, סבירות גבוהה כי היתוש התפתח בחצר או בקרבתו.

 הטיפול היעיל ביותר למניעת מטרד היתושים בעיר והתפשטותם הוא פגיעה במקומות הדגירה שלהם, כלומר ייבוש מים העומדים בהם מתפתחים זחלי היתוש. מקורות מים כאלו יכולים להיווצר משלוליות לאחר השקיה, מנזילות מים או מאגירת מים בכלי קיבול, כגון: תחתיות של עציצים, דליים, מכלים שאוגרים מי מזגן או כל כלי שמכיל מים עומדים. יש לדאוג כי בכלים אלו לא יהיו מים במשך שבוע ברציפות, בכדי לא לאפשר לנקבת היתוש להטיל ביצים, שיתפתחו תוך שבוע לזחלי יתושים. חשוב להדגיש כי היתוש יכול להתפתח בכל מקור מים עומדים הגדול מחצי כוס מים.

 מנהל אגף שפ"ע, חיים בלאיש: "היחידה הסביבתית, מחלקת התברואה והפיקוח עירוני ימשיכו לפעול בכדי למנוע את דגירת היתושים בשטחים הציבוריים ברחבי העיר, כפי שביצענו בהצלחה בשנה שעברה. הדבר ייעשה תוך איתור ומיפוי מקורות דגירה פוטנציאליים, כמו מערכת הניקוז העירונית, והדברתם. עם זאת, על תושבי העיר לוודא את איטום מערבות הביוב ביתיות, למנוע הצטברות שלוליות עקב דליפות מים ולייבש מים עומדים בשטחם."

מהעירייה נמסר כי על התושבים לגלות ערנות ולדווח למוקד העירוני 106 על מוקדי מים עומדים או על חשד להמצאות יתוש הטיגריס האסייאני.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות