חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נערכים למדורות ל”ג בעומר

 

ביום ראשון 14.5.17 יצוין ברחבי הארץ ל”ג בעומר, וכך גם במודיעין מכבים רעות, כאשר בהתאם להחלטת משרד החינוך, חופשת החג תתקיים ביום שני 15.5.17. כחלק מהיערכות העירייה לחג, פורסמה באתר העירייה, כמו בכל שנה, רשימת המגרשים המיועדים למדורות.

 

ביום ראשון 14.5.17 יצוין ברחבי הארץ ל"ג בעומר, וכך גם במודיעין מכבים רעות, כאשר בהתאם להחלטת משרד החינוך, חופשת החג תתקיים ביום שני 15.5.17. כחלק מהיערכות העירייה לחג, פורסמה באתר העירייה, כמו בכל שנה, רשימת המגרשים המיועדים למדורות. מגרשים אלה נבחרו לאחר סיור שנערך ברחבי העיר, בו אותרו והוגדרו מגרשים המתאימים להדלקת מדורות. מדיניות בחירת שטחים אלה נעשתה בשיתוף עם כוחות הביטחון וההצלה, לרבות שירותי כיבוי האש.

בעירייה הדגישו כי בשל התקדמות הבנייה והפיתוח של שטחים ברחבי העיר, גם השנה נפסלו מגרשים שבשנים קודמות אושרו, וככלל, הדלקת מדורות תתאפשר אך ורק בשטחים ובמגרשים הנמצאים מחוץ לשכונות. בעירייה הדגישו כי רשימה זו הורכבה מתוך מחשבה לאזן בין רצון אלפי ילדים ותושבים בעיר לחגוג את ל"ג בעומר ולהדליק מדורות, לבין מניעת הפרעה אפשרית לשכנים וסיכונים בטיחותיים כתוצאה מהבערת אש.

 לטובת הנושא הכשירה העירייה, באמצעות מחלקת התברואה שבאגף שפ"ע, שטחים בהם ניתן יהיה להבעיר מדורות בתאריכים אלה בלבד: יום חמישי 11.5 ויום ראשון 14.5. על פי הנחיות העירייה, יום חמישי מיועד עבור מדורות של גני ילדים בעיקר, ויום ראשון מיועד עבור שאר התושבים ובהם בני הנוער.

מהעירייה נמסר כי חל איסור מוחלט להבעיר מדורות שלא בתאריכים אלה, וכי האיסור ייאכף על ידי מפקחים של מחלקת הפיקוח העירוני, שיסיירו בעיר ובסביבתה. בעירייה הדגישו כי במקרים בהם יהיו מדורות הפועלות שלא בימים שאושרו מראש, ולא בשטחים שהוקצו לכך, יכבו המפקחים את המדורות ומדליקי המדורות יקנסו בהתאם.

 עוד נמסר מהעירייה כי אגף השירות בעירייה ומחלקת הביטחון נערכים גם כן לקראת ל"ג בעומר, ושסיירים יקיימו ביקורים מוקדמים בכל האתרים בהם ניתן להדליק מדורות. תושבים מתבקשים לשים לב כי הם מבעירים מדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים ובמרחק בטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק חומר דליק מהמדורה. בסיום החגיגות, יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים, ולאסוף ולרכז את האשפה כדי לסייע לפינוי מהיר ביום למחרת.

 העירייה מבקשת מהציבור להזעיק את מכבי האש בכל מקרה של אירוע חריג במספר 102. לשאלות וקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות למחלקת ביטחון בטלפון 08-9726190 או למוקד העירוני 106 בטלפון 08-9726020.

 בתוך כך, גם השנה ממליצה העירייה לצמצם את מספר המדורות בעיר, על ידי קיום מדורות משותפות, וזאת בהתאם למגמה שקיימת בשנים האחרונות לצמצום הפגיעה בסביבה ולהפחתת הזיהום הסביבתי. את מהלך זה מובילים סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, מחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי, מינהל החינוך העירוני, בתי הספר והגנים. בשנים האחרונות היוזמה הצליחה ובתי ספר רבים עשו מדורות ל"ג בעומר משותפות. צמצום המדורות נעשה גם בגני הילדים, כאשר גנים שכנים, הנמצאים באשכולות משותפים, קיימו את מדורת החג ביחד. גם בשנה שעברה היו בעיר מקרים של ויתור על מדורת החג לטובת פעילות חברתית בסימן החג. כמו כן, על ידי הוצאת המדורות משכונות העיר לשטחים הסובבים אותן, הופחת בימי המדורות זיהום האוויר בתוך העיר.

להלן האתרים שאותרו כראויים ואושרו לשמש כאתרים למדורות ל"ג בעומר בהתאם לתאריכים:

 שטחים/מגרשים באזור צפוני של העיר:

שטח פתוח מאחורי "הגג האדום" – עד קו הסלעים/המדרון.

סוף רחוב עמק האלה מפינת יהודה המכבי לכיוון מערב עד מתחם "נייר חדרה".

שטח פתוח סמוך לכניסה לכביש החווה האקולוגית מצד שמאל.

 שטחים/מגרשים באזור מערבי של העיר:

שטח פתוח דרומית לצומת יהודה המכבי וכביש 431 – לאורך כביש הגישה לשכונת נופים ועד לכיכר הסמוכה לגשר מתחת לכביש 431.

שטח פתוח לאורך שדרות בן גוריון (כביש 4 הפנימי) מכיוון אזור התעסוקה (ליגד), מערבית לכיכר הסמוכה לגשר.

 שטחים/מגרשים באזור מזרחי של העיר:

מנחת מסוקים ישן סמוך לגבעת הברושים.

שטח פתוח ליד מגרש הטניס מול ביה"ס מעלות/מצטיינים (מתחת לרחוב האלה). ברעות.

מגרש פתוח סמוך לסניף תנועת הנוער "מכבי צעיר" ברח’ נוף קדומים במכבים.

  שטחים/מגרשים שבהם חל איסור מוחלט להדליק מדורות:

שטחים פתוחים ברחוב אדר מול בית מס’ 9 עד בית מס’ 11 ומול בית מס’ 39.

שטח פתוח בסוף רחוב חטיבת הצנחנים, פינת רחוב חטיבה שבע לכיוון מערב.

שטח כורכר סמוך ל"כיכר השוטר" (מזרחית לכיכר) בסוף שדרות מנחם בגין, סמוך לספורטק ולכניסה לגבעות הדרומיות.

שטח פתוח ברחוב עמק האלה מול בית מס’ 13 ועד בית מס’ 25.

שטח כורכר (חניון משאיות) בסוף רחוב עמק בית שאן לכיוון מערב – מול מתחם הצופים.

חניית כורכר ברחוב יגאל ידין, מול בית הספר "דמוקרטי".

שטח פתוח רחוב תלתן מול הפניה לרחוב קיפודן.

רחוב דבורה הנביאה וחטיבה שבע לכל אורכם.

שטח פתוח בסוף שדרות יצחק רבין – מול בית ספר "משואות נריה".

 בכל המגרשים והשטחים האסורים יוצבו פקחים עירוניים/מאבטחים/סדרנים למניעת הדלקת מדורות.

 סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "היערכות העירייה למדורות ל"ג בעומר מנסה לעשות איזון בין הרצון לאפשר לתושבים הצעירים והבוגרים לחגוג את החג ולהדליק מדורות, לבין שמירה על בטיחות, צמצום ההפרעה והקטנת זיהום האוויר. החג מהווה הזדמנות מצוינת לאנשים להיפגש, להכיר ולחגוג ביחד, ולכן אנו ממליצים לקיים עד כמה שניתן מדורות משותפות. אני מקווה שהיוזמה הזו, שצוברת תאוצה בשנים האחרונות, תמשיך ותגדל גם השנה."

 חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי: "ל"ג בעומר, שאחד מסממניו הבולטים הינו מנהג הדלקת המדורות, גורר בכל שנה שיח בגין נכונות המשך קיום המנהג, וזה בגלל שהמודעות לסביבה גדלה. יותר ויותר אנשים מחפשים פתרונות יצירתיים להפעלות אחרות בכדי להקטין את המיקוד במדורה. יחד עם זאת, יש לזכור כי האיחוד סביב המדורה מאפשר גיבוש ואיחוד של הקהילה.

נתונים מראים כי בשנים האחרונות חלה הפחתה ניכרת ברמת הזיהום, ככל הנראה בין היתר בגלל איחוד מדורות. אני פונה לכל ועדי ההורים ולכל בתי הספר להמשיך במגמת איחוד המדורות ואף להרחיב אותה. שיהיה לכולם חג שמח ונקי."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות