חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מדוע אחרי שנתיים אין אישורי בניה ב”נופים” / פורום המומחים

 

שלום מר ביבס. רכשתי דירה בחב פרי נדלן. עברו כבר שנתיים ועדיין אין היתר. שאלתי ונאמר לי ש”פרי”  לא מגישים תוכניות נכונות. והנה השבוע נפגשנו  להנחת אבן פינה ועדיין אין אישורים לדיפון וחפירה. יש לזה הסבר מיוחד? אודה לך תשובתך. שבוע טוב. רחל אנטר שולחת שאלה לחיים ביבס בפורום המומחים.  לתשובת ראש העיר, כנסו!

 

השואלת: רחל אנטר

שלום מר ביבס. רכשתי דירה בחב פרי נדלן ולפני שרכשתי דיברתי איתך אישית ואמרתה שאת נופים תקדם ותיתן אישורים במהירות ומאז עברו כבר שנתיים + ועדיין אין היתר . בראש שנה שוחחתי איתך אישית כשניפגשנו ביד לבנים ואמרתה שפרי לא מגישים תוכניות נכונות. והנה השבוע ב 4.4 אנו ניפגשים איתך להנחת אבן פינה ועדיין אין אישורים לדיפון וחפירה. יש לזה הסבר מיוחד? אודה לך תשובתך. שבוע טוב.

 

שלום רחל אנטר,

העירייה פועלת בשקיפות ומציגה בפני התושבים את קצב ההתקדמות של החברות השונות הבונות במע"ר ובשכונת נופים. את מוזמנת להיכנס לאתר העירייה או בקישור המצ"ב: http://bit.ly/2n9ZZOo

בנוסף אנחנו מקיימים "דלת פתוחה" לרוכשי דירות בשכונות נופים ומרכז העיר המעוניינים לקבל מידע על התקדמות הפרויקט בו רכשו את דירתם מוזמנים להגיע למשרדי אגף הנדסה בבניין העירייה בכל ימי שני בין השעות 13:30 – 18:00.

כידוע לך, על פי הסכם הגג העירייה מבטיחה ליזמים לקצר באופן משמעותי את זמני ההמתנה לאישורים הנדרשים ושעם השלמת היתרי בנייה יוכלו היזמים להתחיל לבנות תוך 90 יום ולא אחרת.

על מנת לתת לנושא את הקדימות הנחיתי את אגף ההנדסה, לקיים מידי שבוע שני ימים פתוחים העוסקים בשכונות החדשות של העיר: המע"ר ,שדרות החשמונאים ושכונת נופים.

יום ראשון בכל שבוע מיועד לקידום הליך סטטוטורי של בקשות/ תכניות  בשכונות החדשות מול היזמים ואנשי המקצוע והיום שני בשבוע מיועד לתושבים כמוך, המתעדים להתגורר בשכונות החדשות לקבל עדכון סטטוס ההתקדמות התכנון.

העיקרון המנחה של הסכם הגג הוא שהממשלה מעמידה קדם מימון לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה. כאשר העירייה מתחייבת לפתח את התשתיות וללוות את תהליך תכנון היזמים כולל מתן היתר בנייה בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

למעשה בזכות תהליך זה, כפי שבוודאי ראית, אם ביקרת באזור המיועד להיות שכונת נופים, תשתיות השכונה ובהן הקמת הדרכים הראשיות, מחלפים, מערכות מים וניקוז, מערכות ביוב אזוריות, תיעול ועוד כבר נמצאות בתהליכים מתקדמים מאוד לרבות כבישים, מדרכות ושבילים, קווי ביוב למערכת האזורית, ניקוז ותיעול מים, קווי תאורה, ופיתוח סביבתי משלים.

בצד הדברים, אני מוכרח להוסיף כי למרות שאנחנו מבינים את הצורך ואת הלחץ לקבל את הדירות מהר ככל האפשר, אני מזכיר שזוהי גם האחריות של העירייה לוודא כי דייר ייכנס לביתו החדש לאחר שעבר את כל הבחינות וקיבל את כל ההיתרים להם מחויב הקבלן על פי חוק. לצערי לא פעם אנחנו שומעים על פרויקטים שהתגלו בהם כשלים בטיחותיים. העובדה שהעירייה מקפידה על איכות התכנון וקבלת כל האישורים אשר אמורים להבטיח בניה איכותית ע"מ להבטיח דירה איכותית וברמת פיתוח סביבתי גבוה נועדה למנוע ככל האפשר מקרים מסוג זה במודיעין מכבים רעות.

ראש העיר - חיים ביבס

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות