חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מהי התחדשות עירונית?

 

תושבי הערים הגדולות, וגם כמה מהערים הקטנות יותר, עדים לשינוי משמעותי שעוברת בשנים האחרונות שכונת המגורים שלהם, וגם אלו הסמוכות לה. ליתר דיוק נכון יהיה לומר ששכונות אלו עוברות שדרוג של ממש, או מתיחת פנים אם תרצו, כך שהרחובות הישנים והבלויים מתעוררים לחיים.

 

תושבי הערים הגדולות, וגם כמה מהערים הקטנות יותר, עדים לשינוי משמעותי שעוברת בשנים האחרונות שכונת המגורים שלהם, וגם אלו הסמוכות לה. ליתר דיוק נכון יהיה לומר ששכונות אלו עוברות שדרוג של ממש, או מתיחת פנים אם תרצו, כך שהרחובות הישנים והבלויים מתעוררים לחיים. תהליכים אלה, המוכרים בשם הרומנטי יותר "התחדשות עירונית" הם תהליכים שנועדו גם לשפר את פני העיר, אבל גם להשיג שתי מטרות פונקציונליות וחשובות לא פחות. מצד אחד חיזוק מבנים ישנים, ומצד שני יצירת יחידות דיור חדשות שיספקו פתרונות דיור לביקוש ההולך וגובר.

 

הקשר לתמ"א 38

אם עדיין לא שמעתם את צמד המילים הללו סביר להניח שאתם פשוט לא גרים בעיר ותיקה מספיק, או שלא יצא לכם להסתובב בתל אביב, ברמת גן ובלוקיישנים אחרים שעוברים תהליך התחדשות. אם כן, תמ"א 38 היא תכנית מתאר שמטרתה לחזק מבנים כחלק מההיערכות למצבי חירום – בעיקר רעידות אדמה. בעיקרה מיועדת התכנית למבנים ותיקים למדי, שמקורם לפני 1980, ובאמצעות שורה של תמריצים לכל הגורמים המעורבים, מעודדת הממשלה את הדיירים (ואת הקבלנים) לחזק תשתיות. במסגרת הפרויקט זוכים דיירי הבניין ליהנות ממבנה יציב ומרשים הרבה יותר, שתורם גם לחזות השכונה כולה. התחדשות עירונית במלוא מובן המילה.

 

הרחבת המבנים הקיימים

לצד שתי המטרות העיקריות של פרויקטים המוגדרים במסגרת התחדשות עירונית (חיזוק מבנים ושיפור פני העיר) ישנה מטרה חשובה נוספת, והיא גם התמריץ העיקרי עבור הקבלנים. בתהליכי התחדשות עירונית זוכים הדיירים לאפשרות של הרחבת זכויות הבנייה שלהם, כך שדירת שני החדרים הקטנה הופכת לארמון רחב יותר ומפנק הרבה יותר. בתהליך הבינוי מקבל הקבלן זכויות לבנות יחידות דיור נוספות ולמכור את הדירות הללו במחיר אטרקטיבי, כיאה לדירה חדשה במיקום מרכזי. תמריץ זה הוא שמסביר מדוע קבלנים ויזמים בוחרים להיכנס לתכניות של התחדשות עירונית, והוא מאפשר לתושבים רבים להגיע אל העיר בזכות פתרונות הדיור החדשים.

 

האם זה משתלם?

באופן כללי, לכל אחד מהפרויקטים הנכללים תחת התחדשות עירונית (פינוי בינוי, תמ"א 38 וכיו"ב) יש יתרונות רבים, לרבות חיזוק מבנים ותשתיות, שיפור פני העיר וחזות המבנים, מימוש זכויות הרחבה והוספת יחידות דיור חדשות שמעניקות תמריץ כלכלי גם לקבלנים. עם שורה ארוכה כל כך של יתרונות נדמה שכולם מרוויחים, וכל מה שנותר כעת הוא לבחור יזם אמין וקבלן איכותי שיובילו את הפרויקט הבא, זה שישדרג את איכות החיים שלכם, וגם את ערך הדירה, למקרה שאי פעם תרצו למכור (או להשכיר) אותה.

למידע נוסף http://binyanir.co.il/

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות