חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בלתי נתפס

 

טעות או מדיניות? לא תאמינו מה עושה עיריית מודיעין כאשר תושבים מתלוננים על מפגע תברואתי בגינה ציבורית חדשה בעיר

 

לתושבי שכונת הכרמים שהתלוננו במוקד 106 ציפתה הפתעה מאלפת ומעלפת אשר הפכה לאחרונה לשיחת היום בעיקר בקרב מחזיקי כלבים הנוהגים לטייל באזור בוסתן ירחים החדש. בעקבות הטיפול במקרה היוצא דופן הזה, עיריית מודיעין ראויה אולי לתואר הנכסף – העירייה היצירתית ביותר בארץ. אולם יצירתיות יתר, כך מסתבר, יכולה לקחת אותנו גם למקומות לא ממש חיוביים ומועילים.

זהו סיפור שנשמע אולי קטנוני משהו, אך הוא מצביע על בעיה חמורה בתהליכי קבלת החלטות בעירייה. סיפור שהיה כך היה:  

לפני מספר חודשים הקימה העירייה באמצעות החווה האקולוגית את "בוסתן ירחים" - גינה אקולוגית מיוחדת ברחוב ירחים פינת כסלו בשכונת הכרמים.

תחילה, לא הותקנו בבוסתן פחי זבל. בעקבות בקשת תושבים הותקן פח בודד שהיה אמור לכאורה להספיק עבור צורכי כל מבקרי הגינה. בפועל הוא שימש בעיקר את בעלי הכלבים באזור אשר פעלו על פי חוק ואספו אחריהם את גללי כלביהם.  

ברם, איש לא רוקן את הפח באופן שוטף, ומרבית הזמן הוא היה גדוש ותכולתו "עלתה על גדותיו" כך שהצטבר לכלוך רב בסביבתו הקרובה.

מסתבר שהטיפול השוטף בפח ממש נפל בין הכיסאות: מנקה הרחוב טען כי אין זה מתפקידו מאחר והפח מוצב בגינה, גננים לא טיפלו בכך בגלל שהגינה מתוחזקת על ידי אנשי החווה האקולוגית, ואילו אנשי החווה לא ראו בנושא טיפול באשפה חלק מתפקידם.  

עד מהרה, החלו להגיע תלונות למוקד העירוני על מפגע תברואתי, וכאן חיכתה למתלוננים הפתעה רבתי. לא ברור מי בעירייה נתן את ההוראה, אך מישהו מצא פתרון יצירתי יוצא דופן לבעיה – הפח, שהיה מעוגן עם בטון, נעקר ממקומו והתאדה. הפח ז"ל ומזה כחודש ימים גן שלם מצוי ללא פתרון הולם לאשפה המצטברת.

כתבה זו, לא עוסקת רק בחסרונו של פח הזבל, אלא באה כאמור להתריע על תהליכי קבלת החלטות תמוהים בעיריית מודיעין – יש לקוות שלא נגלה מחר שבמקום שנפער בור בכביש ביטלו את הכביש או שסגרו בית ספר מרכזי בעיר כי תלמיד התחצף למורה. 

בעקבות התערבות "עיתונט – חדשות מודיעין" נמסר מדוברות העירייה כי בימים הקרובים יוצב במקום פח חדש.  

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות