חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

15 תלמידות ישתתפו השנה בפרויקט ”מהנדסות העתיד”

 

”מהנדסות העתיד” מיזם של התעשייה האווירית, ”ידיעות אחרונות” ו-Ynet, אשר מתקיים זו השנה השנייה, כולל בתוכו 100 בנות, כאשר 15 מהן הן בנות הלומדות כאן, במודיעין מכבים רעות. המיזם נולד מתוך ההכרה כי יש צורך לעודד נשים ונערות לבחור בלימודי מקצועות מדעיים וטכנולוגיים, ובמקצועות הנדסה בפרט.

 

"מהנדסות העתיד" מיזם של התעשייה האווירית, "ידיעות אחרונות" ו-Ynet, אשר מתקיים זו השנה השנייה, כולל בתוכו 100 בנות, כאשר 15 מהן הן בנות הלומדות כאן, במודיעין מכבים רעות. המיזם נולד מתוך ההכרה כי יש צורך לעודד נשים ונערות לבחור בלימודי מקצועות מדעיים וטכנולוגיים, ובמקצועות הנדסה בפרט. לוקחות בו חלק תלמידות מכיתות י"א מכל הארץ, המצטיינות בתחום המדעים ויש להן ציונים גבוהים במקצועות לימוד מדעיים והנדסיים ברמה של 5 יחידות לימוד. במסגרת הפרויקט תיחשפנה התלמידות לדמויות ולפיתוחים מעוררי השראה, מתוך מטרה לטפח את דור העתיד של המהנדסות והמדעניות המובילות בישראל, כך שבעתיד הן ימלאו תפקידים משמעותיים בתעשייה ובאקדמיה, וישמרו על מעמדה הבינלאומי של ישראל כמעצמת הייטק וטכנולוגיה.

כאמור, מתוך 100 בנות שנבחרו מכלל בתי הספר ברחבי הארץ, 15 הן תלמידות שלומדות בבתי ספר על יסודיים בעיר: בתיכון עירוני ג’ ע"ש מוטה גור, בתיכון אורט עירוני ד’, בתיכון מכבים רעות מו"ר ובתיכון אמי"ת בנות. כזכור, בשנה שעברה לקחו חלק בפרויקט 9 בנות מהעיר, כמות אשר מיקמה את מודיעין מכבים רעות במקום הראשון ברשימת הערים ששלחו את כמות הנציגות הרבה ביותר.

במסגרת התוכנית ישתתפו התלמידות המצטיינות בשישה מפגשים חווייתיים במתחם התעשייה האווירית – החברה הגדולה בישראל בתחום תעשיית המטוסים והחלל, אשר פיתחה ומייצרת את לוויין הריגול מסדרת "אופק", את טיל ה"חץ" נגד טילים, את מל"ט ה"הרון", מטוסים שונים ועוד פיתוחים מתקדמים, רבים מהם מסווגים.

המיזם יאפשר לתלמידות המצטיינות להשתתף בעבודה אתגרית ומעשית בקבוצות, שתוצריה יוצגו בטקס סיום חגיגי. מי שילוו את התלמידות הן מהנדסות בולטות בתעשייה האווירית, אשר באות מתחומים שונים ועוסקות בין היתר בניהול ובמחקר. המפגש הראשון של הפרויקט ייערך ביום חמישי הקרוב.

במינהל החינוך ציינו כי פרויקט זה מהווה צעד נוסף שנעשה לכיוון המטרה שמינהל החינוך הציב ומקדם ברמה העירונית והלאומית – קידום בנות מצטיינות בתחומי המדע והטכנולוגיה. במינהל החינוך מאמינים כי בעתיד תוכלנה תלמידות העיר להשפיע על שדה המחקר והפיתוח בארץ ובעולם.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "מינהל החינוך בעיר הציב כיעד את קידום תחומי המדע והטכנולוגיה. אנו שמים דגש מיוחד על עידוד בנות לעיסוק בתחומים אלה, דבר בעל חשיבות ברמה הלאומית. העובדה ש-15 מתוך 100 בנות מכל הארץ, אשר עברו מיון קפדני, מגיעות ממערכת החינוך שלנו, מהווה תעודת כבוד לעיר כולה. ברכות חמות לבנות, למשפחותיהן ולבתי הספר מהם הן הגיעו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות