חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

היתרונות של אינטרקום עם קודן

 

ערכת האינטרקום היא מערכת אשר מאפשרת למשתמשים בה ליצור תקשורת, מבחוץ, עם אזור פנימי כלשהו כאשר הכניסה אליו מותנית באישור כלשהו.

 

אינטרקום וסוגיו השונים

מערכת האינטרקום היא מערכת אשר מאפשרת למשתמשים בה ליצור תקשורת, מבחוץ, עם אזור פנימי כלשהו כאשר הכניסה אליו מותנית באישור כלשהו. לשם הבהרה, נתבונן באינטרקום לבניין – כאשר אורח מבחוץ מעוניין להיכנס אל בניין, באפשרותו ליצור קשר עם אחת הדירות באמצעות האינטרקום, לדייר ישנה את האפשרות לתקשר קולית עם האורח ובכך לוודא את זהותו ולאפשר לו כניסה (לפתוח את הדלת – מתן האישור). מעבר לזאת, האינטרקום יכול להגיע עם מגוון אפשרויות, לדוגמא – אינטרקום עם מצלמה אשר מאפשר לאחד הצדדים (או לשניהם) לראות את הצד השני, הדבר מתבצע באמצעות מצלמה קטנה; בנוסף קיימים סוגי אינטרקום רבים, כאן אנו נתמקד בעיקר באינטרקום עם קודן.

מהו אינטרקום עם קודן?

רובנו מכירים את מערכת האינטרקום עם קודן, אבל עולה השאלה – אם אינטרקום עם קודן הוא כה נפוץ, למה הוא נחשב כסוג נפרד מבין כלל מערכות האינטרקום? ובכן, כפי שכבר תיארנו, קיימות מערכות אינטרקום רבות אשר לכל אחת אופן פעולה שונה, אופני פעולה אלו יכולים להקנות יתרונות וחסרונות למצבים שונים – על כך נרחיב בהמשך.

אינטרקום עם קודן הנה מערכת אינטרקום בעלת קודן מובנה, הקודן יכול לאפשר תקשורת ליעדים ספציפיים (לדוגמא – מספר דירה מסוים) ובנוסף גם אפשרות כניסה באמצעות הקשת קוד הנקבע מראש. אינטרקום עם קודן נפוץ מאד בבניינים מרובי דירות ואף במקומות בהם הכניסה לאזור מתבצעת על ידי אנשים רבים. אך למרות האופי הברור של מערכת האינטרקום הנ"ל, יתרונותיה לא תמיד מתגלים באופן מיידי.

היתרונות של אינטרקום עם קודן

כפי שכבר נרמז – למערכות אינטרקום שונות ישנם שימושים ויתרונות שונים וכעת נדון ביתרונותיו של אינטרקום עם קודן. תחילה נציין את היתרון הברור – אפשור כניסה למשתמשים באינטרקום גם ללא צורך ביצירת קשר עם אנשים מבפנים; נניח כי מדובר במשרד ובו כמאה עובדים – במקרה כזה, שכפול של מאה מפתחות הוא פתרון לא נוח, לא חסכוני ואף הסיכוי שאנשים יאבדו את מפתחותיהם הוא גבוה למדי, דבר אשר עלול לסכן את האבטחה של המקום. מערכת אינטרקום עם קודן מאפשרת קביעת קוד אשר יאפשר לכל יודעי הקוד גישה למקום. עוד יתרון מעניין, הקשור אף הוא למפתחות, הוא פתרון לבעיית ’סחיבת המפתחות’ – הרי כולנו נוטים לעתים לשכוח דברים, ולשכוח מפתחות בבית הוא לחלוטין דבר אשר קרה לכולנו לפחות פעם; אינטרקום עם קודן פותר בעיה זו בכך שהוא מאפשר לאדם גישה גם ללא הצורך במפתח או כרטיס מגנטי. והנה נציג עוד יתרון מעניין – רמת אבטחה גבוהה. נניח כי הקוד מורכב מעשר ספרות, מ-0 ועד 9, ואורכו של הקוד הוא ארבע ספרות, הווה אומר כי סה"כ האפשרויות לקוד הוא 10,000 אפשרויות שונות! כלומר אם בן אדם מקליד קוד של ארבע ספרות כל שתי שניות, יקח לו 14 שעות בכדי לעבור על כל האפשרויות, כלומר בממוצע כ-7 שעות בכדי לנחש את הקוד הנכון, עובדה זו גורמת לניחוש הקוד להיות חסרת תועלת עבור פורצים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות