חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הגדר הלא טובה

 

בכתבה שפורסמה כאן לפני כחודש שאלנו מדוע לא פותחים כביש בין מודיעין לרעות. עתה אנו בודקים מדוע הגדר שהקיפה את רעות לפני היווסדה של מודיעין עדיין עומדת על תילה? הייתכן שהמטרה העיקרית היא לשרת את האגו של התושבים?

 

בשנת 1985 החליטה ממשלת ישראל להקים את העיר מודיעין. באותה שנה התקבלה גם החלטה להקים את היישוב רעות ולצרפו כשכונה לעיר מודיעין שתיבנה בהמשך. בשנת 1990 אוחדו מכבים ורעות והפכו למועצה מקומית. ב- 3 בדצמבר 2003, לאחר התערבות של בית המשפט העליון, במסגרת איחוד הרשויות הגדול של ממשלת הליכוד וכחלק מתוכנית הבראת כלכלת ישראל, אוחדה המועצה המקומית מכבים רעות עם העיר מודיעין.

13 שנים חלפו מאז, משרות ותקציבים אוחדו, מועצת עיר משותפת נבחרה, בעלי תפקידים ותושבים הפנימו את היותה של מודיעין מכבים רעות עיר מאוחדת לכל דבר, אך באופן מפתיע גדר ההפרדה שהקיפה את רעות לפני היווסדה של מודיעין עדיין עומדת על תילה וחוצצת בין רעות לבין שכונותיה של מודיעין.

את הגדר שמעניקה למקום מראה של מחנה צבאי ישן ניתן לראות, בין היתר, לאורך רח’ לוי, בפארק השכנות, ובחלקו התחתון של רח’ אסתר המלכה. הגדר, שאינה קשורה לכבישים ולמעברי מכוניות, מונעת במקומות מסוימים מהולכי רגל לעבור בדרך הקצרה ביותר בין שכונות העיר לבין רעות. מדוע היא לא הוסרה בעקבות האיחוד? איזה תפקיד יש לה היום?

ככלל, תפקידה של כל גדר למנוע מעבר. במקרה זה, כאמור, לא מדובר במניעת מעבר כלי רכב שעשויים להפריע לשלוותם של תושבי רעות, שכן הגדר מוצבת בטבורם של השדות המפרידים בין חלקיה של העיר והיא מרוחקת מהכבישים שבאזור. על כן לא ברור מעבר של מי הגדר הזו מונעת? האם של נערי הגבעות של שכונת בוכמן שעשויים לפשוט בהמוניהם על רעות?

האם יש לגדר היום תפקיד ביטחוני בהגנה על רעות? האם מטרת הגדר למנוע מעבר מפורצים פוטנציאליים? איזו משמעות יש לגדר שאינה רציפה ובקצותיה הכל פרוץ ופתוח?

האם הנושא האסתטי אינו מעניין איש והמפגע המכוער הזה יישאר במקום לעד? האם מטרת הגדר היא לשרת את האגו של תושבי רעות? האם אין זה מכוער מבחינה חברתית שגדר מפרידה בין שכונות העיר ומשדרת "אנחנו פה ואתם שם"?  

"אני לא מכיר בשום עיר גדר שחוצצת בין שכונותיה. אפילו בברלין הסירו את החומות", אמר לנו חבר מועצה שביקש להישאר בעילום שם.

מדוברות עיריית מודיעין נמסר בתגובה כי: "בסמכות ועד רובע מכבים רעות, שהוקם בעקבות החלטת משרד הפנים לאחד את מכבים רעות ומודיעין לרשות מוניציפאלית אחת, להחליט לשמור מספר מרכיבים שמממשים את רצון התושבים. בין היתר החליט הוועד להשאיר את המעברים להולכי רגל פתוחים אך לא לאפשר מעבר רכוב".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות