חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

המרוץ לחיים ולתקווה

 

אלפים מתושבי העיר מודיעין מכבים רעות צעדו והשתתפו בצעדת הזדהות עם חולי הסרטן ״המרוץ לחיים ולתקווה״ , שארגנה האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף עם עיריית מודיעין מכבים רעות ובהשתתפות עשרות ארגוני מתנדבים מהעיר.

 

לצעדה, שנערכה במשך 18 שעות בין יום חמישי לשישי, הגיעו עשרות קבוצות מאורגנות ובהן עמותות התנדבות, בתי ספר, תנועות נוער, קבוצות חברתיות, חוגים, קהילות, קבוצות ספורט ועוד קבוצות רבות, ומאות תושבים "עצמאיים" שבאו לצעוד ולהזדהות עם מטרה אחת: להעלות את המודעות למאבק במחלת הסרטן, לתמוך באלו המתמודדים עם מחלת הסרטן, לחגוג עם אלו שהתגברו על המחלה ולהנציח ולהוקיר את אלו שנפטרו.

במקביל לצעדה, ולאורך כל שעות הפעילות, פעלו ברחבי פארק ענבה עשרות דוכנים שונים בהתנדבות.

צעדות מסוג זה, בהן הקהילה מפגינה את כוחה, מתקיימות ברחבי העולם מזה כ-30 שנה בשם "RELAY FOR LIFE", זהו פרויקט שיזמה האגודה האמריקאית למלחמה בסרטן. כעת, גם ישראל מצטרפת לרשימת המדינות וזאת הודות למתנדבי האגודה למלחמה בסרטן במודיעין מכבים רעות, שבראשם עומדת יו"ר הסניף, שולה זק.

תושבי העיר צעדו לאורך כל שעות הפעילות מסביב לאגם, שסומן ב-4,000 נרות מיוחדים. בשעה שמונה בערב נערך אירוע השיא של הצעדה מול אמפי מלא מפה לפה בהשתתפות ראש העיר, חיים ביבס, מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן מירי זיו, נציגת שגרירות ארצות הברית בישראל, מישל קימפל גוזמן, נועם אוטולנגי, תושב העיר שהתמודד עם מחלת הסרטן ושיתף את הצופים בהתמודדות שלו וכן האמן והיוצר, אוהד חיטמן, שגם הוא שיתף את הקהל בהתמודדות שלו עם מחלת הסרטן. לאחר מכן, עלתה לבמה להקת "רוקוויל", שהקפיצה ושימחה את הקהל.
ראש העיר, חיים ביבס: "היה לנו הכבוד לקחת חלק באירוע הראשון מסוגו בישראל, להעלות את המודעות למאבק במחלות הסרטן ולהעניק חיבוק חם של הקהילה לחולים, בני משפחתם וסביבתם התומכת. זאת לצד הגברת המודעות לגילוי מוקדם של המחלה וגיוס משאבים עבור המטרה החשובה."

מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן, מירי זיו: "זו הפעם הראשונה שצעדה מסוג זה מתקיימת בישראל וזה אך טבעי שהיא תיערך בעיר מתנדבת כמודיעין. הצעדה  היא למען הבריאים שימשיכו להיות בריאים ולמען החולים שיחלימו במהרה. פעילות ארוכה זו נועדה לסמל את המאבק האישי והגלובאלי בסרטן. אני מודה לשולה זק, יושבת הראש המסורה והנמרצת של האגודה למלחמה בסרטן במודיעין מכבים רעות, שהשקיעה ימים ולילות יחד עם הוועדה המארגנת ועם נציגי העירייה ולכל מי שנתן יד."

יו"ר הסניף המקומי של האגודה למלחמה בסרטן, שולה זק: "אני רוצה להודות על הזכות שניתנה לנו לעשות היסטוריה כאן במודיעין מכבים רעות. אני מודה לעירייה ולעמוד בראשה, חיים ביבס, על ההסכמה והשותפות בארגון ובהקמה של אירוע מיוחד זה. תודה לכל המחלקות שלקחו חלק בעשייה המשותפת ותודה גדולה לחברי צוות ההיגוי, שבמשך שנה שלמה נרתמו למשימה מיוחדת זו ותרמו את זמנם, כשרונם, ליבם ומרצם לטובת האירוע. תודה לכל אותן קבוצות בקהילה שנרתמו לקיים את האירוע המיוחד במהלך 18 שעות, תודה לכל התושבים העצמאיים על פתחון הלב והיד ותודה לתלמידים ולנוער שלקחו חלק פעיל ביותר באירוע. אני מודה גם לקבוצות האמנים, מקרב תושבי העיר, שבאו, השתתפו והציגו מכישרונם לקהל משתתפי האירוע.

מבחינתי, עצם קיום האירוע באופן שהוא התקיים, הינו הצלחה אדירה. כל העיר דיברה על האירוע, וחשוב מכך כולם דיברו על הנושא שרצינו להעלות למודעות – המאבק בסרטן. האירוע היה פלטפורמה להמון אנשים להתחבר למאבק, היו מי שהגיעו בשביל להתאבל על יקר שאבד להם, היו כאלה שבאו לחזק את יקיריהם, אשר התמודדו או עדיין מתמודדים עם המחלה, והיו רבים שבאו להביע סולידריות ולתמוך בעוסקים במלאכה. בזכות כל אלה, הנושא הדהד בקהילה ויותר אנשים יקדמו את המאבק של כולנו למען החולים והמחלימים וכנגד המחלה. אני מאחלת לכולם שנה טובה וגמר חתימה טובה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות