חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בקרוב: שביל אופניים בכניסה למכבים

 

לאחרונה אישרה מועצת העיר תקציב להקמת שביל אופניים בשדרות המכבים, שביל שיחבר בין מכבים לדרך יאיר פרג.

 

בימים אלה נמצא שביל האופניים בשלבי תכנון אחרונים, כאשר בעירייה מעריכים כי בחודשים הקרובים יחלו עבודות הביצוע. השביל ייבנה בחלקה הצפוני של השדרה ורוחבו יהיה שלושה מטרים, כך שיעברו בו גם רוכבי אופניים וגם הולכי רגל. לפי התכנון, אורכו של השביל יהיה כ-720 מטרים.

תכנית האב לתנועת האופניים יוצרת מערך שלם וקישור בין השכונות השונות לפארקים ולשטחים הפתוחים והיערות. השבילים מיועדים לסוגי רכיבה שונים: תנועה ברמה השכונתית, הבין שכונתית, והעירונית לצד מעבר לאזורי התעסוקה והמלאכה ולשטחים הפתוחים כפעילות פנאי נופש וספורט. על פי תכנית האב ליצירת מסלולי האופניים, העירייה ביצעה ותבצע את השבילים כשנקודת המפגש של כולם כיכר התחבורה.

שביל אופניים זה מצטרף לשבילים נוספים רבים שקיימים ברחבי העיר, שאורכם המצטבר הוא כ-40 ק"מ. נכון להיום ישנם שבילי אופניים בחלקה הצפוני של שכונת הכרמים מרחוב ניסן דרך עמק חרוד עד למפגש עם עמק האלה, בין כיכר התחבורה לצומת המחבר בין שדרות החשמונאים לכביש 431, בעמק החולה משדרות יאיר פרג ועד לכיכר התחבורה ובעמק זבולון מכיכר התחבורה לרחוב פז ומשם ליהודה המכבי עד למפגש עם כביש 431. כמו כן, בכביש 431 יש שביל אופניים עד לתחנת הרכבת "פאתי מודיעין" וחזור, וכן ישנם שבילי אופניים גם בשדרות החשמונאים מהכניסה לעיר עד לכיכר התחבורה ולמפגש עם שדרות יצחק רבין וכביש 431, בשדרות החשמונאים מצומת רבין עד לכיכר המחברת בין שדרות החשמונאים לכביש מספר 3 הארצי. שביל נוסף הוא על דרך המקבילה לכביש מספר ארבע הפנימי, המחבר בין הפארק הטכנולוגי למרכז עינב, ושביל ייחודי נוסף עובר לאורכו של ואדי ענבה.

שבילים נוספים עתידים להיסלל, בין היתר, במסגרת הקמת השכונות החדשות ציפורים ונופים, שבילים אלה יהיו לאורך הצירים המרכזיים של השכונות, לרבות הצירים המובילים לבתי הספר. שביל אופניים נוסף אשר נמצא לקראת עבודות ביצוע, לאחר שהסתיימו עבודות התכנון, הוא שביל האופניים שיתחיל במפגש הרחובות זכריה הנביא ושדרות החשמונאים (סמוך לתחנת הדלק דור-אלון) וימשיך בעמק האלה עד למגרש הכדורגל החדש. אורכו של מסלול זה, הכולל גם מקטעים של מסלולי האופניים הקיימים בעמק האלה, יהיה כ-3.5 ק"מ. שביל אופניים נוסף הנמצא לקראת ביצוע הוא שביל לאורך שדרות יאיר פרג, שיקשר בין צומת מכבים רעות לשדרות מנחם בגין. אורכו של המסלול יהיה כ-3 ק"מ.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות