חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

חשיבות מסירת רכבים לפירוק

 

כדי להבין טוב יותר למה חשוב למסור רכבים לפירוק, צריך להבין ראשית מה הן הסכנות ברכבים כאלה ומה התועלת שתצא לשני הצדדים.

 

 רכבים "מועמדים" לפירוק, מה הם? בדרך כלל הם רכבים שלא מצליחים להימכר, בגלל גילם. רכבים ישנים או רכבים שעברו תאונה כלשהי שלא מאפשרת את נסיעתם בצורה תקינה.

רכבים המיועדים לפירוק כאלה הם מסוכנים ועלולים לגרום לתאונות ולעתים קטלניות. אחוז התאונות שקורות בגלל דברים טכניים ברכב היא פעוטה, אך גדלה משמעותית כאשר הרכב ישן. בלמים לא תקינים או הגה לקוי הם רק חלק מהדברים שעלולים לגרום לתאונה.

עולם הרכב משתפר משנה לשנה אך כאשר רכבים ישנים נוסעים, כאשר שלדתם ישנה  או שמערכת הצמיגים לקויה הדבר יכול להשפיע על חיים של אחרים.

ניתן להוסיף כי רכבים אלו מזהמים יותר את הסביבה כיוון שנבנו כאשר חלק מהתקנים עוד לא היו, דבר שהיום שמים אליהם יותר דגש, זיהום האוויר פוגע באיכות החיים, איכות המקום וכמובן בבריאות.

בסופו של דבר השיקול הוא לא רק שיקול כלכלי. הרכב שנמסר לפירוק אומנם מזכה את בעליו בסכום כסף פעוט אך החשיבות של ’מחזור’ החלקים ושמירה עליהם לשימוש נוסף לא רק יוצר עלות נמוכה לשני הצדדים אלא יוצר מהירות בטיפול, תהליך נעים ויעיל יותר ואי בזבוז של חומרים וחלקים.

כאשר רכב נלקח לפירוק, הגישה היא לנצל כמה שיותר ממה שניתן, לפרק, לשמור ולהחליף במידת הצורך עם רכב אחר. מה שלא הכרחי שייזרק, לא נזרק. מנוע זה דבר מאוד יקר, לדוגמה. ולכן אם אצטרך לקנות מנוע החדש הדבר יעלה לי ועוד איך יעלה. אך במידה והמנוע משומש, ונלקח מרכב אחר, המחיר יהיה הוגן. המחיר יהיה הוגן בגלל שהתהליך בו הגיע המנוע לבעל המוסך הוא זול משמעותית מתהליך של ייצור מנוע, ולכן כל שרשרת העלויות היא משמעותית קטנה יותר.

ישנם חלקים שהם יקרים ונדירים בעולם הרכב. אך גם מכוניות בעלי חלקים אלה עושות תאונות, ולא אחת. רכבים שעונים להגדרה הזו לא חייבים להיות רכבי יוקרה. יש חלקים שהם יותר יקרים ויותר נדירים אפילו שהרכב הוא לא רכב יוקרה שעולה 300 אלף שקל. וכמו שנאמר, יש יותר מרכב אחד כזה על הכביש, ויותר מאחד גם יעשה תאונה בבוא העת (סטטיסטיקה). בסופו של דבר אם יש משהו שינחם את בעל הרכב שזקוק עכשיו למנוע אחר כיוון ששלו נהרס, זה שמנוע דומה נמצא באחד המוסכים והוא יוכל להחליף איתו בפרק זמן קצר ועבור מחירים הרבה פחות גבוהים.

אפשר לקרוא לתהליך הרכישה והפירוק, סוג של מחזור. מחזור הוא אינו אך ורק מחזור של חומרים אלא מחזור של חלקים שלמים.

כמו כן ממסירת רכב לפירוק ניתן להרוויח סכום כסף בהתאם לאיכות ולגיל הרכב, סכום שככל הנראה לא היה ניתן עבור מכירה כיוון שלרכב אין ביקוש.

ישנה חשיבות גבוהה כמו כן בעקבות עמידת רכב שלא נוסע במקום במשך זמן ממושך. מספר המכוניות בישראל עולה בקצב שיא משנה לשנה והמקום בכבישים לפעמים עושה רושם ותיכף נגמר, מכוניות ישנות שכבר לא מתפקדות תפקידן להתפרק ולשדרג מכוניות אחרות על מנת לשמור על מגמת החידוש ולא לתפוס מקום בין אם זה בבית ובין אם זה בחניה ברחוב.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות