חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הסתיים המחזור השישי של ״העצמה כחולה״

 

בזכות תכנית העצמה כחולה: יימחק התיק הפלילי ל-15 בני נוער מהעיר והם יוכלו להמשיך בחיים נורמטיביים ולהתגייס לשירות צבאי משמעותי

 

מחזור נוסף, בפרויקט המיוחד ״העצמה כחולה״, הגיע לסיומו בשבוע שעבר ובמסגרתו סיימו 15 נערות ונערים תושבי מודיעין-מכבים-רעות, את התכנית המרוכזת והתיק הפלילי שנפתח כנגדם נסגר.
תכנית "העצמה כחולה" (או בשמו המשטרתי: מיל"ה - משטרת ישראל למענן הנוער) הינה יוזמה שקידם סגן ראש העיר, אילן בן סעדון, בשיתוף עם האגף לשירותים חברתיים, משטרת מודיעין, תכנית עיר ללא אלימות והרשות העירונית למאבק בנגע הסמים והאלכוהול. זאת, במטרה לייצר הליך מניעה הדרכתי וחברתי ולקדם מתן הזדמנות שיקומית לבני נוער בסיכון.
מדובר בנערות ונערים שנתפסו על ידי המשטרה ואשר טרם הוגש נגדם כתב אישום, ומוצע להם להשתתף בתכנית, תוך שהם מחויבים להגיע לכל 32 המפגשים, המתקיימים על פני שלושה חודשים. במסגרת התוכנית קיבלו בני הנוער כלים להתמודדות עם מצבים שונים, בדגש על הימנעות מביצוע עבירות פליליות, פיתוח יכולת לעבודה אישית וקבוצתית והעלאת הביטחון והדימוי האישי, ערכים של אהבת הזולת, אחריות אישית, רצון לתרום לקהילה, מוסר אישי, הכרה וכיבוד האחר, וערך ההתנדבות.  לראשונה, במחזור הנוכחי, התנסו משתתפי התכנית בסדנת "קולנוער טיפולי", ואת תוצריו הציגו בטקס הסיום.
מטרת התוכנית היא, כאמור, לסייע לבני הנוער למחוק את התיק הפלילי שנפתח כנגדם, ובכך לסייע להם לייצר עבור עצמם עתיד טוב יותר. בנוסף משולבים בני נוער אלה בתוכנית המשך בקהילה במסגרות הנוער ובתוכניות התנדבותיות דומות בעיר. 

בן סעדון והמצגת

סגן ראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, אילן בן סעדון, אשר יזם את התכנית, לא הסתיר השבוע את גאוותו הגדולה מהצלחת התכנית. ״תכנית ׳העצמה כחולה׳ היא גאווה גדולה והצלחה עצומה לעיר. בזכות התכנית נמחקו עד היום כ-100 תיקים פליליים לנערות ונערים בני העיר, 
בן סעדון הודה לכל השותפים לקיומה של התכנית על תרומתם המכרעת להצלחת התכנית והסיוע לבני הנוער לייצר לעצמם עתיד טוב יותר, ביניהם: מנהל האגף לשירותים חברתיים, יעקב אלמוג, מנהלת תכנית עיר ללא אלימות, טוני חי, מנהלת המאבק בנגע הסמים והאלכוהול, מיטל אשור ורכזת ההסברה והמידע במאבק בנגע בסמים ובאלכוהול, חגית אלפסי. בנוסף, שיבח בן סעדון את הליווי המשטרתי של תחנת מודיעין, ובעיקר: השוטר שלומי ברג, והמנחה המקצועית שירי אלפרט.
בטקס חלוקת התעודות למסיימי התכנית בירך את המשתתפים בנוסף לבן סעדון עצמו, גם מפקד תחנת מודיעין רפ"ק אמיר קליין. בטקס, ריגשה בדבריה נערה שדיברה בשם מסיימי התכנית. ״בהתחלה, מאוד התנגדתי לתכנית״, אמרה. ״הרי הם מבזבזים לי 4 שעות מהחיים כל שבוע, וזה פשוט הרגיש לי מיותר. כמו קייטנה. היינו פשוט חבורה של בני נוער שכל אחד לא רוצה להיות שם יותר מהשני. עם הזמן התרגלנו גם לפגישות התוכן וגם לסדנאות והמפגשים הפכו למעירים פחות ופחות... אני יכולה להעיד על עצמי שאני זו שהתנגדה הכי הרבה לתוכנית, ובכל זאת אני שמחה שהשתתפתי בה. בחודשים האחרונים הקבוצה נהפכה להיות חלק מהשגרה שלנו, מהחיים שלנו ומאוד אשמח אם הקבוצה הזו תמשיך להיות חלק מחיי. היום אני יכולה לקרוא לאנשים שהכרתי פה חברים ולא הייתי רוצה שייעלמו מחיי."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות