חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בסבל כולם שווים

 

במיצג מרתק, הראשון מסוגו בעיר, העלו פעילים למען בעלי חיים במודיעין את נושא הניצול וההתעללות בבעלי חיים בתעשייה ואמרו ”בסבל כולם שווים. תפסיקו למספר אותם ותתחילו לאהוב אותם”

 

אתמול 24.07, התקיים במודיעין מיצג ראשון מסוגו "בסבל כולם שווים" אשר מטרתו להציף את מצבם הקשה של בעלי החיים בתעשיות השונות, את השעבוד, הניצול, וההתעללות הקשה אותם הם עוברים מדי יום. הפעילים עמדו ברחבת היכל התרבות כאשר הם מחזיקים תמונות של חצאי פנים של עגלים ולידם כלוב גדול ממתכת ובו ישבה ילדה. הכלוב מסמל את השעבוד, הכליאה, היעדר הזכויות המוחלט. במשך כל המיצג נאמו הפעילים ודיברו על התעשיות השונות או שיתפו את העוברים והשבים בחוויותיהם והיו כאלה שהסתובבו בין הצופים והסבירו להם במה כרוכה תזונה מהחי.

המיצג הועלה על ידי כ25 פעילים במודיעין ביוזמת הפעילה גל ביטון אחראית תא החזית לשחרור בעלי החיים מודיעין. ביטון: "יזמתי את המיצג הזה כי הגיע הזמן שכולם ידעו שכל בעלי החיים חשים כאב ומסוגלים לסבול. זהו הרעיון המרכזי של המיצג.אנחנו טוענים שיש צורך בשחרור וחופש מוחלט. בעלי החיים מנוצלים בכל תחומי החיים: מזון, הלבשה, קוסמטיקה, אפילו שמיכות פוך".

גל ביטון. צילום: מור הורן

ביטון הקימה את תא החזית במודיעין לפני מספר שבועות, כאשר במודיעין פועלים מזה כשנתיים למען בעלי חיים גם פעילים ותיקים. החזית לשחרור בעלי חיים פעילה מאוד בארץ במחאות, הפגנות, תיעודים של משקים ובתי מטבחיים ומטרתה להביא לתודעה כמה שיותר גבוהה בקרב הציבור לגבי סבל בעלי החיים ולשחרור מוחלט. "המחאה שלנו במודיעין נועדה כדי להמחיש את האמת – בסבל כולם שווים", מוסיפה ביטון. "מאמינה שרוב בני האדם הם אכפתיים ויש בהם חמלה ולא היו פוגעים בעצמם באף יצור. תעשו את הבחירה הנכונה והמתבקשת ועברו לטבעונות על מנת להציל חיים. כנסו ליוטיוב ותראו את ההרצאה קירות שקופים".

במיצג הוצגו מספר תעשיות. אחת הפעילות נאמה על תעשיית החלב וסיפרה על הסבל הנורא אותו עוברים מאות אלפי עגלים ופרות על מנת להפיק חלב ומוצרי חלב, דיברה על הפרדת העגלים מאמם, על גדימת קרניים ללא אלחוש, על תנאי הגידול המחפירים ברפתות, על הלכלוך, המחלות והבדידות. פעילה נוספת סיפרה על גריסת 15 אלף אפרוחים מדי יום בתעשיית הביצים, על הצפיפות בכלובים, על קיטום מקורים ללא הרדמה. נושא נוסף אשר הוזכר הוא תעשיית הדגים והסכנות הרבות הנגרמות ממנה לכדור הארץ. אחת הפעילות סיפרה על גידול ילדים טבעונים, על הבחירה של הילדות שלה בחמלה ושיתפה את המאזינים בכך שילדותיה לא הסכימו להיות יותר חלק ממעגל הסבל הזה.

למיצג הגיע גם סגן ראש העיר, אילן בן סעדון מתוך היכרות עם אחת הפעילות אווה אהרונוף. בן סעדון התרשם מהעשייה בתחום הזה במודיעין וקיבל הסברים מהפעילים לגבי ניצול בעלי החיים. לאחר שיחה עם גל ביטון, הוא הבטיח שיתמוך במאבק הפעילים. ביטון: "אילן הבטיח שיסייע בכל מה שניתן. כבר בימים הקרובים מתוכננת פגישה בינינו. הוא איננו צמחוני או טבעוני אבל הוא איש מאמין וקיבל ממני הסבר על התעשייה. מאמינה שגם הוא יעבור צד".

"בשנים האחרונות ישנה התעוררות משמעותית בנושא התעשייה מהחי ונשוא זכויות בעלי החיים", אומרת אחת הפעילות. "יותר ויותר אנשים עוברים לטבעונות לאחר שנחשפו לעובדות אותן ניסו התאגידים להסתיר, ובהצלחה רבה, במהלך השנים. לאט לאט הקירות הופכים להיות שקופים ואנשים מבינים שהם חלק ממעגל של אלימות והתעללות. אנחנו פועלים להעלאת המודעות וזאת בכמה מישורים. אחד מהם הוא מיצגים ומחאות. וזאת על מנת שכמה שיותר אנשים ידעו את האמת ויכירו בעובדות. בלתי נתפס הסבל שבעלי החיים עוברים".

הפעילים והשלטים. צילום: מור הורן

אווה, אחת הפעילות אמרה אתמול: "קיימנו מיצג מרשים ומסקרן את העוברים והשבים. במיצג יצאה קריאה נרגשת לשחרור בעלי החיים, קריאה שהינה אוניברסאלית, ללא שייכות דתית, לאומית, כלכלית, מגדרית. כחלק מקמפיין ההסברה, המטרה היא להראות לכולם כי בני אדם ובעלי חיים סובלים אותו דבר. הגיע הזמו להסתכל למציאות בעיניים, להביע את כאבם וזעקתם של בעלי החיים ולשנות את גורלם. החופש של כולנו, הוא גם החופש שלהם".

ענת, פעילה נוספת הוסיפה: "תמיד נהיה ונפעל למען בעלי החיים. בכל זמן ובכל מקום. אין ספק בליבי שהעולם מתקדם לטבעונות. מעצבי דעת קהל מכירים בצורך הזה לשינוי גם מהפן האקולוגי. תזונה טבעונית טובה לבעלי החיים, לבני האדם ולכדור הארץ וזה הכיוון אליו אנו צועדים".

ואילו מעין הוסיפה: "עברתי לטבעונות לאחר צפייה בהרצאה הון שלטון מזון ביוטיוב. הייתי בהלם ממימדי השקר של התעשייה ומהסבל שבעלי החיים עוברים. מאז שעברתי לטבעונות אני גם פעילה. המחאה היום במודיעין היא רק אחת מהמחאות הרבות שמתקיימות בארץ ומטרתן להעלות מודעות בקרב הציבור ולשקף לו את האמת. לא נפסיק עד אחרון הכלובים".

 

הפעילים עם סגן ראש העיר אילן בן סעדון. צילום: מור הורן

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות