חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין בכנס בינלאומי בגלזגו

 

לאחרונה נערך באוניברסיטת גלזגו שבסקוטלנד כנס בינלאומי של הפורום העולמי לערים לומדות, שמוביל ארגון PASCAL, ארגון בו פועלים אנשי ממשל, אקדמיה וקובעי מדיניות

 

לאחרונה נערך באוניברסיטת גלזגו שבסקוטלנד כנס בינלאומי של הפורום העולמי לערים לומדות, שמוביל ארגון PASCAL, ארגון בו פועלים אנשי ממשל, אקדמיה וקובעי מדיניות, במטרה להרחיב שיתופי פעולה לפיתוח כלכלי, ללמוד על אורך החיים ולתכנן וליישם אסטרטגיות פיתוח אזוריות לקידום צמיחה כלכלית, הון חברתי וקיימות סביבתית. בכנס יוצגה ישראל על ידי המרכז הרב תחומי העירוני.

כידוע, מודיעין מכבים רעות הינה העיר הלומדת הראשונה בישראל, ולכן מן הנמנע היה שנציגים מהעיר ייצגו את המדינה. מנהלת המרכז הרב תחומי, ד"ר אורנה מגר, אשר אחראית על פיתוח מודל העיר הלומדת בישראל, וחבר המועצה גבי אדרי השתתפו בכנס הנחשב. 

במהלך הכנס הוצגו מודלים מובילים של ערים לומדות מכל העולם, ומגר ואדרי הציגו את מודיעין מכבים רעות ואת הפרויקטים שמפתח המרכז הרב תחומי לקידום ועידוד הלמידה בכל המגזרים בעיר, לרבות בנושאים של קידום שוויון מגדרי, בהתאם ליעדים של האו"ם לקראת 2030, קידום ופיתוח הורות מובילה בחברה המודרנית (בקתדרה להורות ומשפחה) וקידום בתחום יזמות עסקית וחברתית. כמו כן, מגר הציגה בכנס את המרכז הישראלי לערים לומדות, שפותח במודיעין מכבים רעות, שמטרתו לפתח מודלים שמתקיימים כאן בעיר, כך שישמשו כפיילוט עבור שאר הרשויות המקומיות בארץ.

בין הנושאים שהוצגו בכנס היה נושא התעסוקתיות לגילאי 40 ומעלה, נושא שמפותח כיום כפיילוט במרכז הרב תחומי, בשיתוף עם גורמים ארציים ועם הרשתות העולמיות של פסקל, אונסק"ו והאיחוד האירופי.

עם חזרתה סיפרה מגר כי בכנס נוצרו קשרים רבים וחשובים עם הנהגת ארגון פסקל ועם ארגון אונסק"ו וכי היא צורפה להנהלה העולמית כמומחית בינלאומית לפיתוח וקידום מודל העיר הלומדת. בנוסף, בעקבות בולטות המשלחת מהעיר, ראש ארגון פסקל העולמי, פרופ’ ג’וזף קונביץ, יגיע בחודש ספטמבר לביקור במודיעין מכבים רעות, במהלכו ייפגש עם ראש העיר ועם הצוות המקצועי של המרכז הרב תחומי, במטרה לסייע לקידום המודל בפורומים העולמיים.

חבר המועצה, גבי אדרי: "בכנס זכיתי להיחשף לתכנית "ערים לומדות" מכל העולם. שמחתי לראות כי העיר מודיעין מכבים רעות הינה בין הערים המובילות בעולם בתחום, וכי המצגות שלנו משכו עניין רב בקרב המשתתפים. כנציג ראש העיר למשלחת, שמחתי לראות כי ראשי הארגון מעוניינים להמשיך את הקשר ואת שיתוף הפעולה עם העיר."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות