חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מחזור בתכנית בר המצווה הסתיים בהצלחה

 

37 בני נוער סיימו ביום חמישי שעבר את התכנית ”שחק לבני מצווה”, תכנית בר המצווה העירונית, על שם רא”ל אמנון ליפקין שחק ז”ל, אותה מארגנים האגף לתרבות ואירועים – תרבות יהודית, ישיבת ההסדר ”מאיר הראל” והקרן למורשת הכותל. 

 

 התכנית כוללת עשרה מפגשים קבוצתיים, כאשר במפגש האחרון נוסעים לירושלים ומבקרים בכותל. את הבוקר פתחו ילדי בר המצווה הנרגשים ביחד עם משפחותיהם בחדר הישיבות של העירייה, שם נפגשו עם חבר המועצה ומחזיק תיק תרבות יהודית, מיכאל חרל"פ, אשר ברך אותם בהגיעם לגיל מצוות, איחל להם שגם שנה זו תהיה להם שנת אושר, שמחה ומזל, ובירך אותם ביום מהנה, משמעותי וחוויתי. במפגש נכחו גם מנהל אגף תרבות ואירועים, אלון שמידט, רכזת הפרויקט, זהבית בן חמו, וראש ישיבת ההסדר "מאיר הראל", הרב אליעזר שנוולד, שבירך גם כן את המשתתפים שהגיעו לשלב התבגרות נוסף בחייהם.

מהעירייה המשיכו כולם לירושלים, שם נהנו החוגגים מיום חוויתי שכלל סיור במנהרות הכותל ותהלוכה בשירה וריקודים עם מעגלי מתופפים לעבר רחבת הכותל. שיאו של היום היה כאשר ברי המצווה עלו לתורה יחדיו והניחו תפילין ברחבת הכותל יחד עם חונכיהם מישיבת ההסדר. לאחר מכן חתמו הנערים את היום בסעודה שמחה שלוותה בריקודים ונערך טקס הסיום וחלוקת תעודות ושי צנוע לכל משתתף. 

פרויקט בר המצווה העירוני מתקיים מזה כשמונה שנים, כאשר בכל שנה מתקיימים שלושה מחזורי פעילות, ועד כה לקחו חלק בתכנית יותר מאלף משתתפים. השבוע הסתיים המחזור ה-23 של התכנית, שגם בו שימשו תלמידי ישיבת ההסדר "מאיר הראל" כחונכים לבני הנוער הצעירים וליוו אותם לאורך כל התהליך, שכלל למידה על המסורת, הערכים וההיסטוריה, סדנאות אינטראקטיביות ויום עבודה בקהילה. 

חבר המועצה ומחזיק תיק תרבות יהודית, מיכאל חרל"פ: "התרגשנו מאוד לראות את המשפחות מגיעות למפגש האחרון שנערך בירושלים, שכלל גם סבים וסבתות של חלק מברי המצווה. אין ספק שבשנים האחרונות הפרויקט, שהתחיל במעטי מעט, זוכה להתעניינות עצומה של משפחות רבות מהעיר. אני מזמין משפחות נוספות להירשם למחזור הבא של התכנית, שיתחיל מיד לאחר החגים, ומודה לכל העוסקים במלאכה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות