חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

חמישה בתי ספר קיבלו תעודות הצטיינות מחוזיות

 

חמישה מוסדות חינוך מהעיר, אורט עירוני ד’, הישיבה התיכונית, אסיף, אלונים ומעוז המכבים זכו בתעודות הערכה לשנת תשע”ו ממנהל מחוז ירושלים, מאיר שמעוני, על עשייתם הרבה בתחומים שונים. כך עדכנה השבוע העירייה. 

 

ישיבה בני עקיבא לפיד "תורת נחום" ובית הספר היסודי "אסיף" נבחרו כמצטיינים בתחום קידום הישגים, תעודה הניתנת למוסדות חינוך על מתן מענה לתלמידים בכל הרמות, על מעורבות המנהל בפיתוח ההוראה תוך קידום ההישגים הלימודיים, על איסוף נתונים ומיפויים, על התקדמות במספר מקצועות לימוד ועל קיום מנגנונים של למידה ארגונית.

בית הספר העל יסודי אורט עירוני ד’ מודיעין ובית הספר היסודי "אלונים" נבחרו כמצטיינים בתחום חינוך חברתי ערכי, תעודה הניתנת למוסדות חינוך בהם החינוך הערכי בא לידי ביטוי במקצועות הדעת השונים, תוך שותפות ומעורבות של הצוות החינוכי, התלמידים וההורים לעשייה. בבתי ספר אלו מוטמעות מספר תכניות ויוזמות לקידום התחום, קיימת מועצת תלמידים פעילה וישנו עידוד נרחב למעורבות חברתית בקהילה ולשירות משמעותי.

בית ספר היסודי "מעוז המכבים" נבחר כמצטיין בתחום קידום אורח חיים בריא ומקיים, תעודה הניתנת למוסדות חינוך בהם לאורח החיים הבריא חשיבות רבה במכלול ההיבטים. בבית הספר מוטמעת תזונה מאוזנת, מגוונת ומותאמת והתלמידים לומדים על הקשר בין תזונה לבריאות. ישנו עידוד לקיום פעילות ספורטיבית ולהקפדה על סביבה נקייה והיגיינה אישית.

 ביום שלישי שעבר נערכו שני "ימי למידה מהצלחות" בעיר, בהם ביקרו מפקחים, מנהלים וצוותי חינוך ממחוז ירושלים של משרד החינוך. בית ספר "מעוז המכבים" אירח את בתי הספר שנבחרו למצטיינים מתחום אורח חיים בריא וישיבת בני עקיבא לפיד אירחה את בתי הספר שנבחרו למצטיינים מתחום קידום הישגים. מטרת ימים אלה היתה ללמוד מקרוב על הפעילויות והעשייה החינוכית של בתי הספר הזוכים, שנבחרו לאחר שעברו שלושה שלבים בהם נבחנו על ידי ועדות מטעם המחוז, שמצאו לנכון שהעשייה החינוכית המתרחשת במוסדות החינוך ראויה להערכה ברמה המחוזית. במהלך היום סיירו האורחים במוסדות החינוך ונחשפו לעשייה הפדגוגית של כל בית ספר בתחומו, תוך מתן דגש להיבטים של מודלים חינוכיים ייחודים אותם הם מובילים.

 בביקור ב"מעוז המכבים", בו לקחה חלק מנהלת המחלקה לחינוך יסודי, ליזי שמעוני-הרשקוביץ, לאחר מופע קצר של להקת בית הספר, הציגה המנהלת, יהל לוטן, את חזון בית הספר ואת חמשת מפתחות הבריאות לפיהם פועל בית הספר: הנפש, הפעילות הגופנית, הקיימות, הניקיון והתזונה הנכונה. לאחר מכן עברו הנוכחים בין תחנות שפוזרו בבית הספר, בהן הציגו התלמידים או המורים את "המפתחות" ודרך יישומם.

הביקור בישיבה התיכונית, בו נכחה גם מנהלת המחלקה לחינוך על-יסודי, דלילה אשכנזי, נפתח בדבריו של המנהל, הרב שלום מלול, שהתייחס להיבטים החינוכיים, הערכיים והחברתיים שמהוויים מנוף ובסיס להצלחות המובילות לקידום הישגים. לאחר מכן, הוצגו המיפויים שבית הספר מקיים ותכניות ההתערבות הדיפרנציאליות לכלל התלמידים.

 ראש העיר, חיים ביבס: "במודיעין מכבים רעות רואים בחינוך דרך חיים מרכזית בהווי העיר ולכן ישנה השקעה רבה בבתי הספר השונים, הן בחומרים הלימודיים אך לא פחות מכך בכל הקשור לחינוך לערכים, והתוצאות בהתאם. תעודות ההערכה מהוות הוקרה ראויה של משרד החינוך לפעילות המצוינת שנעשית במהלך כל השנה בבתי הספר על ידי המנהלים והצוותים החינוכיים ועל כך תודתי להם."

 סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: ״מערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות כבר מורגלת בזכייה בפרסים ברמה המחוזית והארצית על העבודה החינוכית הנעשית בגני הילדים ובבתי הספר, ובכל זאת זה מרגש בכל פעם מחדש. חשוב לנו שהפרסים ניתנו במגוון של תחומים, הכוללים גם עבודה חינוכית המביאה למצויינות והישגים וגם עבודה חינוכית בתחומים הערכיים החווייתיים הנוגעים לאקלים החינוכי. אנו עושים את עבודתנו שלא על מנת לקבל פרס, ובכל זאת זה חשוב על מנת להוקיר את המנהלים והצוותים החינוכיים על העבודה המעולה שהם עושים כל השנה.״

ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך: "בכבוד ובגאווה הצגנו בפני צוות הפיקוח, המנהלים וצוותי חינוך של המחוזות באזור ירושלים, את העשייה הנעשית במערכת החינוך בעיר. תעודות ההערכות שקיבלו מוסדות החינוך הם הוקרה של משרד החינוך לפעילות הענפה שנעשית במהלך כל השנה על ידי המנהלים והצוותים החינוכיים. מינהל החינוך בעיר ימשיך להציב בפניו יעדים נוספים אותם ישאף להשיג. זו הזדמנות להודות לכל העוסקים במלאכה שתורמים תרומה ניכרת לידע שרוכשים התלמידים, לקידום ערך הנתינה ולחיים קהילתיים ובריאים."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות