חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין צורכת 10,000 שקיות `שקי-קקי` ביום

 

אם נדמה לכם שמצב גללי הכלבים במדרכות ובגנים הציבוריים קשה הרי שבקרוב צפויה החמרה נכרת שכן עם כניסתו לתוקף של ’חוק השקיות’ בידי הציבור יהיו הרבה פחות שקיות כדי לנקות. רק היערכות עירונית מתאימה תמנע קטסטרופה

 

במודיעין מכבים רעות גדלים למעלה מ-5000 כלבים. כלב עושה צרכיו בממוצע פעמיים ביום. חישוב מתמטי פשוט מלמד אותנו שהכמות הממוצעת שציבור בעלי הכלבים בעיר צורך היא כ- 10 אלפי שקיות ביום, שהן 300 אלף שקיות בחודש, או אם תרצו לא פחות מ- 3,600,000 (שלושה מיליון ושש מאות אלף) בשנה. על פניו מדובר בכמויות מטורפות, אך הן מדויקות ואמתיות.

נכון להיום, המלאי העיקרי של השקיות בא מהקניות השבועיות שלנו בסופרמרקטים השונים בעיר. ברם, ב-1 בינואר ייכנס לתוקפו ’חוק השקיות’ החדש במסגרתו הציבור ייאלץ לשלם עבור כל שקית. באופן טבעי צריכת השקיות תרד במאות אחוזים והמקור של בעלי הכלבים לניקיון גללי כלביהם יתדלדל בהתאם.

סביר להניח שעיריית מודיעין אינה ערוכה להנפיק לציבור כמות כזו של שקיות, הן מבחינה תקציבית והן מבחינה לוגיסטית ואת תוצאות המחסור נרגיש כולנו עם כניסת החוק לתוקף. זאת ועוד, המחסור אינו רק בשקיות המכונות ’שקי קקי’ אלא גם במספר פחי הזבל הפזורים ברחבי העיר. כידוע, קיימת מדיניות עירונית שלא לשים פחים ברחובות העיר, אלא בגנים ציבוריים ועל יד תחנות אוטובוסים בלבד. השילוב הזה של מחסור בפחים ומחסור בשקיות אינו מנבא עתיד ורוד לניקיון העיר.

תושבת שכונת המגינים בשם ענת שהיא עורכת דין במקצועה אמרה לנו לאחרונה שלא יתכן שבעלי כלבים שאוספים את צואת כלביהם יאלצו להסתובב עם שקית הצואה של הכלב במשך דקות ארוכות תוך חיפוש אחר פח אשפה זמין. לדעתה, מדיניות העירייה להמעיט בהצבת פחים ברחבי העיר, בשילוב מחסור קבוע בשקיות במתקנים העירוניים, מעמידים בספק את יכולתו של הציבור לממש את חוק העזר העירוני בנושא איסוף צואת הכלבים. לדעתה, על מנת שלא יהיה מצב של גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה, על העירייה להציב פחי אשפה ציבוריים קטנים בכל פינת רחוב ובמקומות רבים  בפארקים ובגינות הציבוריות, ובד בבד להגדיל את היצע שקיות השקי-קקי במתקנים המיועדים לכך.

פנינו השבוע לדוברות העירייה ושאלנו: האם העירייה מתכוונת להגדיל במידה ניכרת את כמות מתקני השקיות בעיר והאם העירייה ערוכה להנפיק כמות כזו של שקיות?       

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "בעירייה מייחסים חשיבות רבה לנושא הניקיון בעיר, לרבות נושא צואת הכלבים. העירייה, באמצעות הווטרינר העירוני, מחלקת הפיקוח העירוני ומחלקת הגינון, עושה את מירב המאמצים על מנת לשמור את העיר נקייה. בנוסף, מידי שנה מקיימת העירייה מבצע אכיפה והסברה בנושא, כאשר לאחרונה הסתיים מבצע מסוג זה תחת הכותרת "קחו שקית לכל תקרית". כידוע, חוק העזר העירוני לשמירת איכות הסביבה ומניעת מפגעים קובע כי חלה על הבעלים חובת איסוף צואת כלביהם. הקנס הקבוע בחוק עומד על 475 שקלים והוא יינתן לכל מי שייתפס עובר על החוק. באשר לשקיות, יש להדגיש כי חובה על בעלי הכלבים לדאוג לנשיאת שקיות בכל יציאה עם הכלב. למרות זאת, העירייה הציבה ברחבי העיר עמודים ובהם שקיות המיועדות לאיסוף צרכים. לעירייה מלאי גדול של שקיות והיא ממלאת את המתקנים על פי הצורך. העירייה מזמינה את התושבים המעוניינים לעדכן על מחסור בשקיות לפנות למוקד העירוני 106. באשר לפחי אשפה ציבוריים: העירייה התקינה פחים ציבוריים בכל הפארקים ובשטחים הציבוריים בעיר. יחד עם זאת, בדומה לנעשה בערים מודרניות בארץ ובעולם לא הוצבו פחים ברחובות העיר, כאשר תושבים יכולים לזרוק את הפסולת בחדרי האשפה או בפחים במוצבים בשטחים הציבוריים".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות